2012-03-21 21:20
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
76
GeForce GTX 680 - NVIDIA kontratakuje
Strona 2 - Architektura GK104
Architektura układu GK104
GPC
Podobnie jak w układzie GF100/110 mamy cztery klastry przetwarzania grafiki GPC jednak w przeciwieństwie do wspomnianych układów wewnątrz znajdują się dwa bloki SMX, a nie 4 SM. Każdy klaster GPC ma dostęp do własnych jednostek ROP.
Tak wygląda schemat GPC
Blok SMX jest sercem całego układu. To tu znajdują się zunifikowane shadery pixel/vertex/geometry, a także tu wykonywane są wszelkie obliczenia GPGPU, obróbka wielokątów, teselacja i teksturowanie.
Zmiany w ilości poszczególnych elementów SM jakie zaszły między Fermi i Keplerem
Pomiędzy blokami GPC znajduje się wspólna pamięć cache drugiego poziomu. W stosunku do Fermiego zmniejszono jej ilość z 768KB do 512KB ale jednocześnie zwiększono jej przepustowość aż o 73%.
Szczegóły cache L2
Zgodnie z DirectX 11 procesory strumieniowe mogą mieć dostęp jednocześnie do 128 tekstur. Kepler znosi to ograniczenie i jego shadery mogą mieć dostęp do nieograniczonej ilości tekstur. Funkcję tą NVIDIA nazwała Bindless Textrures.