2014-09-25 11:30
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
28

GeForce GTX 980 i 970 - nowy high end NVIDII

Strona 2 - Co nowego?

Co nowego?


NVIDIA VXGI
Nowe karty oferują technikę zwaną Voxel Global Illumination. Jest to odmiana globalnego oświetlenia całej sceny (wprowadzona jeszcze w 2011 roku) ale teraz obliczana w czasie rzeczywistym. VXGI ma dramatycznie zwiększyć wydajność globalnego oświetlenia. Aby z niej skorzystać musi zostać zaimplementowana w silniku gry. Pierwszym wykorzystującym VXGI będzie Unreal Engine 4.

Dynamic Super Resolution (DSR)
Technologia ta ma zapewnić lepszą jakość obrazu w grach w których moc obliczeniowa GPU ma duży zapas. Polega ona na tym, że gra renderowana jest w rozdzielczości 4K, a następnie skalowana przy użyciu filtru Gaussa 13-tap do rozdzielczości ekranu. Ma to przynieść lepszą jakość obrazu niż renderowanie bezpośrednio w docelowej rozdzielczości. Wykorzystanie tej techniki przeznaczone jest dla mało wymagających gier jak i dla posiadaczy monitorów o niższych rozdzielczościach.
DSR dostępna jest z poziomu sterowników i aplikacji GeForce Experience.

Multi Frame Anti-aliasing (MFAA)
MFAA to nowa technika wygładzania krawędzi wykorzystująca możliwość programowania próbek AA w nowym GPU. Technika ta według NVIDII ma zapewnić jakość standardowego MSAAx4 ale jest o 30% od niego szybsza. Póki co musimy jednak poczekać na pierwsze gry, które będą wspierały MFAA.

DirectX 12
Co prawda nowe API Microsoftu jeszcze nie pojawiło się na rynku ale już dziś NVIDIA zapowiada, że wszystkie jej karty oparte o architekturę Fermi, Kepler i Maxwell będą obsługiwać DirectX 12. Pojawią się tam dwa nowe efekty Raster Ordered Views oraz Conservative Raster, które będą wspierane sprzętowo przez układ GM204.

Strona 2 z 13 <<<123456...13>>>