Leadtek WinFast GeForce2 Pro i Ultra
Strona 3 - Wyniki
5. Wyniki testów
No to startujemy z testami.
a) Na początek nieobiektywny 3D Mark 2000
Wszystko w normie czyli
Ultra najszybsza.
b) Quake 3 Arena
1.11 - Detale na High
800x600 bez różnicy. Dopiero w 1280x1024 widać przewagę kart GF2 Pro i Ultra
c) MDK 2
Zobaczcie co się dzieje w 16 bitowym kolorze. Żeby zobaczyć konkretną różnicę potrzebna było rozdzielczość 1920x1440 ! W 32 bitach różnice zaczynają się już w rozdzielczości 1280x1024. Na obu karta można komfortowo grać w 1600x1200.
6. FSAA
Skoro mamy tak duży zapas mocy to warto by go było jakoś spożytkować. Dobrym posunięciem będzie włączenie funkcji Antialiasingu czyli wygładzania sceny. Do wyboru mamy tryby 1.5x1.5, 2x2 LOD BIAS, 2x2. Zobaczmy co one dają i jak wpływają na wydajność. Zaczniemy od wydajności:
Widać wyraźnie, że płynnie
pogramy używając wygładzania 1.5x1.5. Jeśli zdecydujemy się
na którąś z wersji 2x2 to pozostaje już tylko 800x600 i to
zarówno w przypadku GeForce2 Pro jak i Ultry.
Zobaczmy też co dają tajemnicze parametry 1.5x, 2x2 LOD BIAS i
2x2 i czy warto zawracać sobie nimi głowę:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bez FSAA | 1.5x1.5 | 2x2 LOD BIAS | 2x2 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Przyglądając się uważnie tym
zdjęciom widać ewidentną różnicę pomiędzy brakiem wygładzania,
opcją 1.5x.1.5 a 2x2 i 2x2 LOD BIAS. Bo dokładniejszej
analizie dochodzę do wniosku, że 2x2 LOD BIAS daje minimalnie
lepszą jakość wygładzania od opcji 2x2.
Zdjęcia zrobiłem na grze Soldier of Fortune.
(UWAGA: 220 Volt .. znaczy kilobajtów)