2012-04-22 15:51
Autor: Krzysztof Wołk (flick)
11

Microsoft Office Power Point od Podstaw

Strona 8 - Zasady Tworzenia prezentacji

Tekst prezentacji powinien być:
1. Krótki
2. Zwięzły
3. Wypunktowany
4. Konkretny
5. Trzeba dbać o przejrzystość informacji
6. Ważne jest także używanie odpowiednich komentarzy do danych slajdów (w sekcji odpowiednio do tego przeznaczone), ułatwi to życie nie tylko autorowi prezentacji lecz także odbiorcom.

Technicznie prezentacja:
1. Nie powinna zawierać zbyt wielu elementów multimedialnych, tak by uwagi odbiorcy nie odciągały niepotrzebne elementy.
2. Musi mieć spójny motyw, czyli nie można stosować w jednej prezentacji wielu motywów, a także wszelkie kolory czcionek powinny do niego pasować i nie sprawiać problemów z odbiorem prezentacji.

Należy pamiętać także o tym, że prezenter powinien się także przywitać oraz pożegnać z publicznością. Zgodnie z badaniami naukowymi, czas poświęcony na jeden slajd nie powinien przekraczać więcej niż jedną minutę, ponieważ umysł słuchacza podświadomie traci uwagę i koncentrację. Na powitanie i pożegnanie nie powinniśmy stracić więcej niż piętnaście sekund. Okazuje się także, że najlepiej zapamiętywane są początki oraz końce prezentacji. To co jest w środku nie wywiera na słuchaczach większego wrażenia, dlatego też najważniejsze informacje warto zawrzeć na początku oraz na końcu prezentacji, a także spróbować rozluźnić publiczność na przykład jakimś żartem aby zostawić po sobie dobre wrażenie, nawet jeśli prezentacja nie poszła nam najlepiej. Koniecznie należy kilkukrotnie przećwiczyć prezentację przed jej wygłoszeniem korzystając z opcji w menu Pokaz Slajdów, gdzie możemy przeprowadzić symulację lub nagrać siebie, a także użyć widoku prezentera, dzięki któremu słuchaczom pokażemy slajdy, a sami na swoim monitorze ujrzymy nasze prywatne notatki oraz czas.

Strona 8 z 11 <<<1...4567891011>>>