2006-09-01 11:18
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
32

Monitor AG Neovo E17DA

Strona 3 - Testy

Czas zobaczyć co ta maszyna o nietuzinkowym wyglądzie potrafi. Monitor połączony został z kartą graficzną XFX GeForce 7800GT za pomocą łącza DVI.
- Sterownik karty : Force Ware 91.31
- Ustawienie jakości : High Performance

Praca z Neovo jest przyjemna. Kolory są dobrze nasycone a czarny kolor nie budzi zastrzeżeń. Równomierność podświetlenia matrycy zaburzona jest jedynie w narożnikach ekranu. Przy pracy z jasnym tłem nie jest to widoczne, jednak przy ciemnym obrazie można zauważyć bardziej szarawe fragmenty na długości około 4 cm (licząc od narożnika ekranu).
Nie jest to jakaś straszliwie widoczna skaza i podczas normalnej eksploatacji nie zwrócimy na to uwagi. Wyłapiemy to tylko na obrazach kontrolnych przy dokładnym wpatrywaniu się w ekran.
Jak już wspominałem, obraz był przyjemny dla oka. Po oswojeniu się z drobnymi odbiciami w szybie ochronnej, można było w pełni komfortowo pracować na stronie ...


Fotografowanie z lampą błyskową było bardzo utrudnione przez szybę ochronną. Tak wygląda obraz wieczorem ... fotka bez użycia lampy ...


Obrazy kontrolne, przejścia barw i elementów skomplikowanych układów linii aplikacji testowych wyświetlane były poprawnie.


Z przejściami szarości również nie było problemów i każdy odcień był odwzorowany dokładnie.


Czas na program PixPerAn (Pixel Persintence Analyzer). Aplikacja dynamicznie sprawdza poprawność wyświetlanego obrazu oraz łapie „w locie” na zasadzie stop klatki, ruchomy punkt.


Pozwala nawet w ramach testu zabawić się prostą gierką, przypominającą czasy salonowych automatów. Jednak jej rola, to wyświetlanie skomplikowanego obrazu księżycowego tła, przy jaskrawej kolorystyce (czerwień) z dużą ilością cieni ...


Na początek Schilier Test. Przemieszczający się po ekranie fragment tekstu to wyzwanie dla matrycy monitora. Większość monitorów nieco starszej generacji, ma problemy z prędkością x10. Napis staje się wtedy tylko czarno szarą, rozmazaną linią. Poprzednio testowany, dość tani Mirai poradził sobie świetnie w tym teście. Zobaczmy jak wygląda to na AG Neovo ... na początek prędkość x5 (tempo napisów pojawiających się w telewizyjnych stacjach informacyjnych) ...


x10 ... tutaj efekt rozmazania jest już bardziej widoczny ...


Możemy rozróżnić poszczególne litery na tyle, by odczytać tekst, więc nie jest źle.
Kolejnym testem jest PixPerAn, czyli wyścigowy kurczak w swoim bolidzie. Pozwala on wypróbować monitor przy dynamicznym ruchu zróżnicowanych w kształcie obrazów. Prędkość x2 ...


... x5 ...


... x8 ...


... x10 ...


... i najwyższa x16 ...


Przy prędkości x16 obraz pędzącego kurczaka wydaje się makabryczny, jednak przy filmach akcji czy podczas grania obraz jest dobrej jakości i trzeba by wpatrywać się bardzo uważnie, by dostrzec jakiekolwiek niepożądane efekty smużenia. Dodam, że z prędkością x16 mają kłopoty znacznie droższe monitory wyższej klasy. Program testowy pozwala dokonywać pomiarów w trzech opcjach :
1 - Na białym tle – wszystkie piksele świecą a poruszający się obiekt uaktywnia zmiany podczas doboru barwy subpikseli
2 – Na czarnym tle – wszystkie piksele są wygaszone, obiekt wymusza otwarcie „bramek” subpikseli tylko dla obiektu
3 – Na niebieskim tle – najbardziej wymagający test, bo kolor tła zmusza wszystkie subpiksele do polaryzacji niebieskiego zakresu światła, będącego mieszaniną czerwieni, zieleni i żółci. Właśnie dlatego ten ostatni test jest wykorzystywany przez większość portali testujących monitory.

Jak wspomniałem, monitor dobrze sprawuje się zarówno w filmach o dynamicznej akcji jak i podczas zabawy z grami, popularnie zwanymi „strzelankami”, gdzie gwałtowne zmiany kierunku widzenia, efekty wybuchów czy też przesuwający się krajobraz w brawurowych wyścigach nie powodują efektów smużenia. Odwzorowanie cieni i kolorów jest bardzo dobre a sam wygląd szczegółów w rozdzielczości 1024 x 768 (wymagające tytuły) zadawalający. Choć fotki z monitora, zmniejszone na potrzeby zamieszczenia na stronie nie są w stanie oddać pełnego wyglądu obrazu, jednak rzućmy okiem na kolorystykę w tytułach Quake 4 i urzekające cienie w F.E.A.R.


Czy widzicie o co mi chodziło z odbiciami na szybie ochronnej ? (dzień) ...


Wieczorem było już bez problemów. Teraz F.E.A.R.




Tutaj też widać moje odbicie (ręka trzymająca aparat).

Strona 3 z 4 <<<1234>>>