2015-05-29 22:27
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
6

Phlilips BDM3470UP - wielkie UltraWide HD

Strona 3 - Testy

Rozdzielczość 3440 x 1440 punktów nie jest jeszcze rozpowszechnionym standardem, więc chcąc pracować w takiej natywnej rozdzielczości będziemy musieli przygotować się na kilka niespodzianek. Jedna z nich może być na przykład brak odpowiednich (kompatybilnych) dodatków do naszej przeglądarki. O ile Firefox fajnie się prezentuje w takiej rozdzielczości (o ile strona jest przystosowana akurat do takich ustawień), to już na przykład ozdobny, opcjonalny motyw (u mnie ze skuterami), okazuje się "za krótki"...




Strona IN4 na takim ekranie wygląda na zwykłe marnotrawstwo miejsca, no ale dopóki standard Ultra HD nie wejdzie na dobre, nic nie będziemy zmieniać. No ale to nie tylko my :)


Za to zwolennicy kafelkowych ustawień strony startowej będą zadowoleni, bo otrzymują prawdziwą "ścianę" do kafelkowania.


Pracujący w arkuszach kalkulacyjnych również powinni piać z zachwytu, bo tyle okienek tabel zobaczyć na raz w jednym rzędzie, do tej pory można było zobaczyć tylko na dwóch połączonych ekranach.

Równie zachwyceni praca w wysokiej rozdzielczości będą miłośnicy wszelakich strategii, gdzie spore pole widzenia pola walki jest jednym z atutów gracza. Jakiś czas remu rzuciłem Ogame dla innej przeglądarkowej gry TribalWars 2 i w niej tak duży ekran to naprawdę przydatna, a nawet niezbędna rzecz.



O ile gry korzystające z internetowych przeglądarek nadążają za nowymi standardami ekranów, to już ich bardziej zaawansowane odpowiedniki domowej rozrywki nie bardzo. Na szczęście moja ulubiona gra World of Tanks udostępnia natywną rozdzielczość dla tego monitora, niestety już ustawienie proporcji ekranu nie nadążyło za nowym nurtem, pozostawiając nam tylko ustawienie 19:10. Tutaj potrzebne jest jednak 21:9, a tego w tym tytule brak, co skutkuje lekkim "rozpłaszczeniem" czołgów. Nie jest to jakaś straszna deformacja, ale u wielbicieli niezłej jakości grafiki w WoT, może to trochę denerwować oko. Dodatkowo trzeba się przygotować na to, że nawet bardzo silna karta graficzna z pojedynczym GPU, przy wymaganiach rozdzielczości UltraWide, jakoś dziwnie nam osłabnie... Za to pole widzenia diametralnie się odmieni przy namierzaniu wroga, szczególnie że łatwiej go będzie nam zlokalizować na mapie.




Kolekcjonerzy zdjęć też przy takiej rozdzielczości będą mieli ułatwione życie. Trzeba mieć w katalogach naprawdę dużo fotografii, by zacząć przewijać jego zasoby. Na takim monitorze szkoda oglądać zdjęcia o szerokości poniżej 1600 pikseli, a i te wyglądają dość "biednie", otaczając się sporą, białą ramką nieużytego pola. Fotki trochę "cięższe" powyżej 2500 punktów już wygladają lepiej...



Oglądanie programów w wysokiej rozdzielczości, to na Philipsie BDM3470UP czysta przyjemność. bardzo drobna plamka matrycy daje nawet materiałowi nagranemu w jakości FHD świetną ostrość.


Za pomocą programu Tester_LCD sprawdziliśmy prawidłowe działanie pikseli i subpikseli. W testowanym egzemplarzu nie było ani jednego uszkodzonego punktu na matrycy.


Podświetlenie tak dużego ekranu musi być technologicznie nie lada wyzwaniem. Zazwyczaj sprawdzanie równomierności podświetlenia było łatwe, bo ograniczało się do zdjęcia monitora w ciemnym pokoju z wydłużonym czasem naświetlania. W przypadku tak dużej matrycy fotka robiona w środkowym rejonie nie odzwierciedla całości, bo już przesunięcie aparatu lekko w bok, zmienia punkt widzenia matrycy na kolejnym, sporym obszarze. Dlatego zrobiłem sporo fotek pod różnym kątem i punktem względem matrycy.




Kąty widzenia matrycy AH-IPS są niezłe i zarówno obrazy ciemne, jak i dość jaskrawe nie będą zbyt mono przekłamywać kolorów.






Strona 3 z 4 <<<1234>>>