Procomp Radeon 8500LE
Strona 4 - Podkręcanie
Profesjonalny OpenGL:
ProCDRS-03 -
projektowania przemysłowego w
programie CDRS firmy
Parametric Technology Corporation
Light-04 - bardzo
zaawansowany test wizualizacji oświetlenia.
Radeon 8500LE w teście
ProCDRS-03 po prostu roznosi konkurencję.
DX-06 - naukowa wizualizacja i
analiza
DRV-07 - modelowanie różnego rodzaju rur,
kanałów i instalacji elektrycznych
MedMCAD-01 - test aplikacji
typu MCad (np. PRO/Engineer)
AWDS-04 - modelowanie animacji i renderingu
6. FSAA czy Smoothvision ?
Dostępne tryby rozdzielczości dla Smoothvision:
Performance (wydajność) | Quality (jakość) | |
2x | 1600x1200 | 1280x1024 |
3x | 1280x1024 | 800x600 |
4x | 1280x1024 | 1280x1024 |
5x | 1024x768 | 800x600 |
6x | 1024x768 | 800x600 |
Najpierw zobaczmy jak FSAA i Smoothvision wpływają na wydajność karty:
Widać bardzo wyraźnie, że
Smoothvision pożera znacznie więcej mocy od pełnoekranowego
wygładzania. Do tego dochodzi jeszcze dopiero pierwsza wersja
sterowników, a więc jeszcze sporo pracy przed ATI.
Przyjrzyjmy się teraz dokładniej jak w praktyce wygląda różnica między Smoothvision, a FSAA.
|
|
GeForce3 FSAAx2 | Radeon 8500LE Smoothvision x2 Quality |
|
|
GeForce3 FSAAx2 | Radeon 8500LE Smoothvision x2 Quality |
|
![]() |
GeForce3 FSAAx4 | Radeon 8500LE Smoothvision x4 Quality |
|
|
GeForce3 FSAAx4 | Radeon 8500LE Smoothvision x4 Quality |
|
|
GeForce3 FSAAx4 | Radeon 8500LE Smoothvision x4 Quality |
![]() |
|
Radeon 8500LE Smoothvision x6 Quality |
|
1. FSAA nieco lepiej radzi sobie z wygładzaniem ostrych krawędzi co widać przy lampach | |
2. Tam gdzie krawędzie są mniej ostre (np. łuki i krata na podłodze) lepszy efekt daje smoothvision | |
3. GeForce3 rozmywa tekstury, Radeon 8500 pozostawia je bardzo ostre. Widać to bardzo wyraźnie przy kratach na podłodze, na suficie nad lampą oraz przy rogach (cały fragment ściany będący w cieniu jest na GeForce3 rozmyty podczas gdy na Radeonie 8500 jest bardzo wyraźny). | |
Na tych przykładach bardzo wyraźnie widać, że plotki o rozmywaniu tekstur na Radeonie 8500 są wyssane z palca. To GeForce3 je rozmywa. Jest to bardzo jaskrawy dowód na lepszą jakość obrazu Radeonów 8500. W tej chwili najlepszą. |
7. Overclocking
Największe
rozczarowanie to podkręcanie tej karty.
Z 250/500MHz udało się podkręcić bez zawieszenia na 290/600MHz
ale pojawiały się zniekształcenia i artefakty. Po
przestawieniu na 275/550MHz czyli tak jak Radeon 8500 również
były problemy z wyświetlaną grafiką. Niestety testowany
egzemplarz nie chciał się podkręcać stabilnie. Nie pomogło
nawet flashowanie BIOS'u z oryginalnego Radeon 8500. Po
odwiedzeniu kilku grup dyskusyjnych okazało się, że owszem
trafiają się egzemplarze pracujące bez problemu na 275/550MHz
ale ten mój do nich nie należy. Mimo to wykonałem test
3DMarka2001 na ustawieniach 275/550MHz.
Wynik po podkręceniu.
Flashowanie BIOS'u nie pomogło.