Radeon 9500, 9500Pro, 9700, 9700Pro
Strona 3 - Wyniki
Na początek 3DMark. Karty R9700 i R9700 Pro wypadają lepiej od GeForce4 Ti4600, a R9500Pro lepiej od GF4 Ti4200. Karta R9500 odstaje od reszty.
W szczegółach znaczące różnice występują tylko w grze Draghotic (Game 2).
W przypadku Natury widać jak na dłoni różnice pomiędzy kartami. Warto zerknąć ile daje magstrala 256 bitowa przy karcie R9700 taktowanej identycznie jak R9500Pro.
Praktyczny pomiar wydajności teksturowania. Radeon 9500 cierpi bardzo w multiteksturowaniu z powodu tylko 4 potoków renderujących.
Test mapowania wybojów, do niedawna bez znaczenia, ale na horyzoncie są gry, które będą z tego korzystać dość intensywnie (np. Doom 3 z EMBM). Przewaga w tym względzie nad konkurentem przełoży się na płynność samej gry.
Na koniec analizy 3DMarka bardzo ważna pozycja (szczególnie dla najnowszych gier takich jak Morrowind) czyli wydajność procesora cieniowania pixeli i vertexów. W tym względzie nowe karty wypadają rewelacyjnie (przewaga nad Ti4600 niemal dwukrotna) z wyjątkiem R9500, który wygląda tu jakby był z innej, starszej epoki.
Jeszcze rzut okiem na TempleMarka i przechodzimy do gier.
Nieśmiertelny Quake3 odejdzie na emeryturę chyba dopiero po pojawieniu się Dooma 3.
W RTCW podobnie do Quake'a
Powoli klaruje się kolejność: Radeon 9700Pro, Radeon 9700, Radeon 9500Pro łeb w łeb z GeForcem4 Ti4600, GeForce4 Ti4200 i daleko w tyle Radeon 9500.
W Aquamarku podobnie jak dotychczas z tym, że przed Radeona 9500 Pro nieco wysuwa się GeForce4 Ti4600.