2002-10-30 19:01
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)

Soltek Xabre 400 64MB

Strona 4 - Podkręcanie


Test Aquamark z wykorzystaniem Pixel Shadera pokazuje wyraźnie, że wydajność Xabre w DX8.1 jest bardzo słaba.


Test Flyby wypadł jeszcze całkiem dobrze.


Ale w UT2003 z ustaiwniami High Detail grać się nie dało.


W CodeCreatures działy się cuda. Zobaczycie to w galierii.

FSAA


FSAA w trybie x2 wypada na poziomie Radeonów.


Xabre wygrywa w trybie FSAA x4.


Wykorzystanie CPU do emulacji Vertex Shadera powoduje, że karta ta potrzebuje mocnego procesora. Prawdopodobnie przy użyciu Pentium 4 2.8Ghz Xabre 400 wyprzedziłby w 3DMarku Radeona 9000.

W starszych grach Xabre 400 prezentuje się bardzo dobrze. Bez problemu radzi sobie z GeForcem4 MX440, a także z Radeonem 9000. Jednak gdy dochodzi do bardziej zaawansowanych silników graficznych, wtedy Xabre zaczyna już odstawać od konkurencji. W dalszej części postaram się wyjaśnić skąd biorą się dobre wyniki Xabre.

Nie będzie oczywiście testów filtrowania anizotropowego gdyż karta tego nie obsługuje.

7. Podkręcanie

Karta podkręca się całkiem sensownie. Przy użyciu programu Power Strip udało się stabilnie uzyskać 280MHz dla rdzenia (z 250MHz) oraz 550MHz dla pamięci (z 500MHz).



Biorąc pod uwagę wynik po podkręceniu i to, że Xabre 600 będzie pracował na ustawieniach 275MHz rdzeń i 600MHz pamięć to wyniki z nowej karty nie będą zbytnio odbiegały od tego co tu widać.

Strona 4 z 8 <<<12345678>>>