2019-03-19 18:26
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
0

Trust GXT 435 Ironn Gaming Headset

Strona 3 - Podsumowanie

Jednak wygląd słuchawek, to sprawa raczej drugorzędna. Chyba ważniejszą sprawą jest, jak one grają w swoim naturalnym środowisku (gry) oraz, co ma znaczenie dla wielu użytkowników, czy są bardziej uniwersalne w zastosowaniach domowych. Do wykorzystania w pełni słuchawek Trust GXT 435 Ironn, potrzebna jest aplikacja sterująca, dostępna na stronie producenta. "Waży" sporo, bo aż 105 MB (spakowana), ale większość z niej po prostu podzielona jest na wersje systemów Windows, stąd duża objętość w megabajtach.


Aplikacja jest w zasadzie sterownikiem z dość skąpą oprawą graficzną. Po prostu program przejmuje "władzę" nad zasobami systemowymi, skąd możemy uruchomić systemowe zarządzanie głośnością, nagrywaniem dźwięku itp.






No dobrze, wypróbujmy zatem Trust GXT 435 Ironn w ich naturalnym środowisku, czyli grach. I tu muszę powiedzieć, że nie jest źle, bo zarówno w moich ulubionych czołgach, jak i przemierzaniu świata pełnego przestępców i dzikiej (gryzącej) zwierzyny w FarCry 5, efekty Surroundu są odczuwalne. Może nie do końca wiem, z którego krzaka "wali" do mnie TeDek, ale odgłosy przejeżdżających wokół mnie pojazdów dają się w miarę ukierunkować. Główną zaletą 435 Ironn, jest na pewno niskie pasmo przenoszenia dźwięku. Basy są dość pełne, głębokie, a wystrzał artylerii w naszym sąsiedztwie, potrafi przyprawić o wyższe ciśnienie w krwioobiegu. Oczywiście w porównaniu z produktami bardziej markowymi, jak moje sporo droższe SteelSeries Arctis 3 - 7.1, odczujemy w grach różnicę, ale nie tak dużą, jak w muzyce... W grach nawet otarłbym się o punktacje między 7/10, a może nawet 8/10.


W muzyce między Arctis 3 a 435 Ironn, można mówić o różnicy przynajmniej dwóch klas. O ile Trust nieźle daje sobie radę w tonach niskich i środkowej części sceny muzycznej, (preferowane sample elektroniczne, dynamiczne - w muzyce rockowej i Heavy, już nie wyrabiają za mocno), to wokale brzmią dość sztucznie, z takim jakby lekkim, nienaturalnym przydźwiękiem. To oczywiście moja, subiektywna ocena, ale czegoś mi do pełni szczęścia brakowało. Niby nie jest źle, jednak maksymalnie w muzyce przyznałbym 5/10 punktów. Może trochę surowo, ale akurat ja często z słuchawek muszę korzystać w domu i zwracam właśnie na to szczególną uwagę.


Trzecie zastosowanie słuchawek, to filmy i tutaj w większości tytułów spełnią one nasze oczekiwania. Akurat mam ostatnio parcie na powtórkę Gry o Tron, bo zbliża się ostatni sezon, więc całość serii sobie przypominam w wolnych chwilach (HBOGO) i tutaj jest nawet nieźle. Gorzej, jeśli będziemy mieli filmy z większą ilością podkładu muzycznego, bo tutaj potrafią się ujawnić właśnie niedostatki odwzorowania wokalu lub szczegółów niektórych instrumentów, jak gitary czy harfa. W filmach 435 Ironn sprawdzą się na dość naciągane 6/10 punktów.


Trust GXT 435 Ironn można nabyć w cenie 189 PLN (MediaMarkt), a to daje im nawet niezłą pozycję na rynku słuchawek z wirtualnym systemem Surround 7.1. Kompletną "chińszczyznę" z tego segmentu rynku, możemy nabyć już od 99 PLN (Tracer Hydra 7.1), czy nieco droższe HIRO Psi (129 PLN), jednak już samo patrzenie na nie, sprawiało mi ból. Wszelkie wyroby pod logo Corsair (269 PLN), czy Logitech (G230 -233 PLN), są już trochę droższe, a czy lepsze? Tutaj musiałbym je bezpośrednio porównać. Niemniej za kwotę poniżej 200 złotych można GXT 435 Ironn polecić osobom, które patrzą na każda wydaną złotówkę i chcą mieć nieźle wyglądające słuchawki do gier. W przypadku muzyki owszem, posłuchamy jej, ale o delektowaniu się ulubionymi "kawałkami", można tutaj zapomnieć.

.



ZALETY:
- dobra jakość materiałów
- eleganckie wykończenie elementów obudowy przetworników
- dyskretne, białe podświetlenie nauszników
- w grach wysoki, mocny poziom tonów niskich
- niezła separacja w trybie wielokanałowej rozgrywki
- dobry stosunek ceny do możliwości



WADY:
- dla niektórych - brak możliwości zmiany kolorów podświetlenia
- dość niskie odzwierciedlenie wokali w utworach muzycznych (odczuwalny przydźwięk)



Podziękowania dla firmy Trust, za udostępnienie sprzętu do testów.

Strona 3 z 3 <<<123