@straszny
Tak jak wspomniałem to był pierwszy obejrzany przeze mnie jego filmik. Nie przypadł mi do gustu :]
Patrząc na AR to mi się spodobało -> [LINK]
Forum > Mobilne > Nowe ciekawe telefony, tablety i inne mobilki (vol 2)
Wysłane 2017-07-06 09:25 , Edytowane 2017-07-06 09:27
@emitar
precyzja doskonała, jeśli wiadomo że to mowa o jednej zwykłej kamerce iPhone-a + silne przetwarzanie w wykonaniu AI .
Obejrzałem jeszcze filmik z tańczącym robotem.. https://www.youtube.com/watch?v=JQvwrGePd7Q - kurcze to jest generowane realtime ze smartfona... jaka precyzja ruchu vs prawdziwa podłoga... ! i jeszcze z cieniem prawidłowo analizujacym źródło realnego światła
Wysłane 2017-07-06 10:14 , Edytowane 2017-07-06 10:22
@Straszny Ech ten Twój brak obiektywizmu. Przecież źródło światła na komodzie, a cień wskazuje na dużo wyżej umiejscowione. Nie lepiej opisać stan faktyczny? Prawidłowo wygenerowany robot na podłodze, ale światło źle umiejscowione.
Filmiki z metrówkami natomiast dla mnie bomba.
Edit: Spójrz na 1 sekundę i cień robota na komodzie po prawej - wygląda na to, że cień jest wygenerowany na stałe a sam robot jest wklejony w otoczenie tak by wyglądało to jak najlepiej. O generowaniu na żywo w oparciu o otoczenie wciąż raczej nie ma mowy. Przynajmniej ten filmik tego nie udowadnia. Przykro mi.
Wysłane 2017-07-06 11:12 , Edytowane 2017-07-06 11:19
@-ADSO-
Bardzo Cie prosze odnieś się do opisanego wydarzenia a nie przypierdzielaj do mnie, co to za durny zwyczaj mieszać w rozmowie o wydarzeniu takie wtręty? To jest i tak doskonale zrealizowane przy tym co widziałem kiedyś próbki namierzania i śledzenia światła w AR, choć do doskonałości i tak daleko jeszcze.
wygląda na to
to wg mnie źle Ci wygląda, AR-kit uwzględnia oświetlenie realne i ma generowanie cienia realtime ma w swoich cechach (ambient lighting estimation). W wypadku tego filmiku widać byłoby czy programista to uwzględnił jakby ktoś na chwile zgasił światło zostawiając minimalne oświetlenie.

Wysłane 2017-07-06 11:44
@ Straszny To się zdecyduj, czy to wygląda dobrze w porównaniu do poprzednich prób, czy po prostu dobrze. Co do pierwszego mogę się zgodzić, ale obiektywnie patrząc poza prawidłowym umieszczeniem robota na podłodze i jego animacją jest jeszcze sporo do zrobienia.
A niech sobie ten ARkit ma uwzględnienie oświetlenia realnego, na tym filmiku tego bynajmniej nie widać. No proszę Cię, nie widzisz czy nie chcesz zobaczyć? "Widać byłoby", "jakby ktoś..." - piszemy o faktach czy gdybamy? Oceniam ten filmik i tylko ten - nie widać by światło generowane było prawidłowo i na żywo. Technologia to ma, więc czekam na taki który to potwierdzi.
Odniosłem się do wydarzenia, coś pochwaliłem a coś nie. Nie "przypierdzieliłem" się do Ciebie, tylko do cechy która Ci się często pojawia przy opisie różnych technologii, brak obiektywizmu. Albo na zimno oceniamy stan technologii i punktujemy plusy/minusy, albo zaraz zaczną nam zarzucać fanbojstwo. Sam piszesz, że do doskonałości brakuje, ale jak napisałem to ja dziwną to reakcję u Ciebie wywołało, więcej luzu kolego.
Wysłane 2017-07-06 11:47 , Edytowane 2017-07-06 11:50
@-ADSO-
ja mam bardzo dużo luziku jak ktoś ze mną wymienia poglądy a nie mówi mi jaki niby jestem, wtedy jakby mam go dużo mniej.
Sztuczność tego cienia wynika z braku jego miękkich krawędzi i zbytniej jednolitości, to jest do doszlifowania oczywiście. Tu też jest cień ladującej rakiety, który ponoć jest realizowane na podstawie prawdziwego oświetlenia https://youtu.be/RsgbdiTJYDQ?t=473 - i też nie ma miękkich brzegów.
Coż to pierwsza beta wersja softu, który masowo po wakacjach trafi na iPady i iPhony.
Wysłane 2017-07-06 12:08 , Edytowane 2017-07-06 12:26
edit: obydwaj (!) gracze i piłka są generowane przez telefon, prawdziwe jest tło .. no jak na betę deweloperską ...no wow https://youtu.be/72N3or0ZgMU?t=105
Wysłane 2017-07-06 12:33
Trochę na inną skalę, ale PS Vita ma AR :]
[LINK]
Wysłane 2017-07-06 12:53 , Edytowane 2017-07-06 12:56
@emitar
ma i świetnie wykonane ma... ale mimo wszystko jest ono takie zabawkowe, Sony nie ma siły przebicia poza światem gier, tu jest multum zastosowań z normalnego świata
Przykład: kupujemy sobie nowe meble? Przez stronę internetową ściagasz pakiet, i chodzisz po domu z iPhonem i oglądasz jak będą wyglądały w realu u Ciebie... nawet z wirtualnymi ludźmi korzystającymi z nich (z Wami nawet w prawidłowej skali, jak się zeskanujesz) którzy ich używają, chodząc po twoim domu
Wysłane 2017-07-06 14:20
No tak, pomysł stary, wykonanie się poprawia. Ale i tak raczej takie rozwiązania są przygrywką do telefonów w okularach lub soczewkach. Wtedy to ma sens. Tak jak HoloLens.
Wysłane 2017-07-06 15:16 , Edytowane 2017-07-06 15:53
@1084
oczywiście masz racje, okulary albo soczewki są domyślnie celem takiej AR, z HoloLens jest problem, w sumie dwa:
- bardzo wąski kąt i zakres patrzenia
- dość słaba jakość obrazu
ale niewątpliwie to jest przyszłość .. pozostaje pytanie czy okulary AR (albo soczewki AR) bedą produktem samodzielnym czy jak chce Apple - tak jak zegarek i słuchawki, jako przedłużenie centrum mobilnego czyli smartfona (w nim mocny CPU i koprocesory od AI i AR), tak jak to opatentowali w zeszłym roku - smartfon steruje wyświetlaczem okularów:
Wysłane 2017-07-06 17:07 , Edytowane 2017-07-06 17:19
@1084
nie, no absolutnie nie, ten rysunek jest mylący, to jest AR, czyli widzisz bezpośrednio prawdziwy świat z naniesioną dodatkową warstwą - Augmented Reality a nie Virtual Reality jak teraz się promuje (uważam podobnie jak napisałeś wyżej że takie wkładane smartofny to beznadzieja).
rysunek patentowy pokazuje warstwę szkła z boku z odbiornikiem jakimś (wifi? BT? 5G?) i wskazuje że źródłem sygnału dla niej jest smartfon. Do celów patentów technologicznych stosuje się opisy symboliczne, to nie patent na design konkretny, więc nie ma co go odbierać za design użytkowy. Ważne jest to że okulary nie mają swojej elektroniki w postaci CPU/GPU/koprocesora AI/pamięci, korzystają ze smartfona.
Wysłane 2017-07-06 22:40 , Edytowane 2017-07-06 22:41
No nie wiem...mi to wygląda jak okulary ze słuchawkami oraz miejscem na (wsuwanego?) iPhona (a to z prawej to złącze do niego). Nawet dziury "na głośniki" są...
Wysłane 2017-07-06 22:42
@straszny, co to jest:?
Link do dużego rozmiaru LINK
Tak się kręci filmy iphonem?
Wysłane 2017-07-06 22:48 , Edytowane 2017-07-06 22:49
Dokładnie, to gimbal do ajFona.
Wysłane 2017-07-06 22:51
O kurde, sporo kosztuje
To działa tak że to urządzenie ma swoją kamerę a na telefonie wyświetla się co rejestruje?
Wysłane 2017-07-06 22:52 , Edytowane 2017-07-06 23:06
@djluke
nie patrz na to jak na design, to jest patent, przy nich nie projektuje się kształtu użytkowego tylko koncepcje
zaraz znajde najnowsze patenty na temat AR
Wysłane 2017-07-06 22:55 , Edytowane 2017-07-06 22:57
Na tym obrazku co pokazałeś (a już go nie widać), to iphone musiał by być przekrojony na pół
Nos przeszkadza, aby się to zmieściło jakoś przed oczami.
No ale niech kombinują, może coś ciekawego z tego wyjdzie.
Kto jest online: 0 użytkowników, 253 gości