@Elessar
Zaproponuję jeszcze inne: Goodyear EfficientGrip Performance. Opona wypada bardzo dobrze w testach, jest cichsza i ma mniejsze opory toczenia od konkurencji, no i mieści się (prawie) w zakładanym poziomie cenowym. Akurat w moim bolidzie też muszę zmienić letnie i prawdopodobnie założę właśnie ten model.
PS,
@Maveriq Ja mam również nie najlepsze doświadczenia z Pirelkami, na mokrym było zbyt ślisko.
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)
Wysłane 2015-04-02 11:44 , Edytowane 2015-04-02 11:45
Wysłane 2015-04-02 15:23
Sportac 5 też dobre.
Myślę, że w takich warunkach będziesz z RainSport zadowolony.
Ale tak, jak pisałem wyżej - tańsza opona nie zawsze wychodzi taniej.
Wysłane 2015-04-02 15:45
@Pajonk
Zamówiłem sobie właśnie te oponki do Type R. 225/40/18 i jestem mega zadowolony. Wskaźniki B i A ma. Na mokrym bardzo, bardzo porządna oponka. Przy większych prędkościach nie ma "pływania" itp. Polecam w 100000%. Była fajna promocja i przecena na oponeo to wziąłem. Natomiast chyba pośpieszyłem się z wymianą, choć miałem śrubę w tylnej oponie na zimówce więc trochę z przymusu :)
Wysłane 2015-04-02 18:48
Ja też się pośpieszyłem z wymianą.
Dziś u mnie jakieś 5-10cm śniegu
Wysłane 2015-04-02 19:12
Maveriq
Czyli mam rozumieć ze bridgestone potenza adrenaline re002 i uniroyal rainsport 3 to równorzędne opony?? Cene mają podobną i różną się tylko tym że potenza ma rant ochronny...
Odniosłem wrażenie ze brigstone jest sporo lepszy niż uniroyal i nokian...
krzyss
Dziś w Bielsku masakra :)
Wysłane 2015-04-03 12:47
@ Maveriq
A teraz to nie pamiętam musiałbym dopytać. Co do Pirelli to wskoczyłem na P7 po Turanzach i oponki się sprawdziły u mnie. Przede wszystkim żywotność mają większą od Turanz. Teraz męczę Cinturato P7 Blue (Też mają indeksy A i B i w testach też bardzo dobrze powpadały).
A te Goodyeary rzeczywiście fajne i naprawdę bardzo dobrą cenę mają i na 17stce i 18stce. Z tym że na 17stce mają troszkę gorsze indeksy A i C.
Co do opon to też myślałem, 2 tygodnie temu jakieś jak się tak ciepło zrobiło, że to będzie mój najkrótszy sezon na zimówkach (1 Grudnia zakładałem). Ale że nie zmieniłem od razu to jeszcze jeżdżę skoro od poniedziałku pada śnieg (ale się topi bo +2/+3). Ale wczoraj i dziś ładniej sypnęło.
Wysłane 2015-04-03 13:25 , Edytowane 2015-04-03 13:25
@Elessar
Nie. Ten Bridgestone jest wyraźnie twardszy i zdecydowanie lepiej zachowuje się na suchej nawierzchni, przy czym na mokrym jest niezła.
Rainsport w deszczu bije na głowę zdecydowaną większość konkurentów, za to na asfalcie zachowuje się... nieźle.
Wysłane 2015-04-03 14:50
@Elessar, jeśli jesteś z Bielska to jesteśmy to jesteśmy prawie sąsiadami :)
Wysłane 2015-05-07 10:08
http://moto.onet.pl/aktualnosci/boom-na-instalacje-lpg-w-polsce/3v2m5m
Gaz w dieslach?
Spotkaliście już? Ktoś ma? Sprawdza się w starszych konstrukcjach jak nieśmiertelne 1,9TDI z VW czy w nowych też?
Ktoś wie jak się ma do instalacji w benzyniakach? Tzn jakie są różnice jakie koszta?
Wysłane 2015-05-07 11:18 , Edytowane 2015-05-07 11:28
Ciekawa sprawa. Naturalnie niskie zużycie paliwa przez silnik diesla w połączeniu gazem może dać ekstremalnie niską cenę za 100km. Przy moim byłoby to 11zł / 100km . Jakbym nadal musiał dojeżdżać do pracy 50 kilosów w jedną stronę to bym zamontował.
Edit, znalazłem jakąś orientacyjną cenę instalacji , 4500zł . Zwraca się po przejechaniu 30 tys, co kiedyś dla mnie to był rok jazdy a dalej bym oszczędzał. 4,5 kafla oszczędności rocznie to nie w kij dmuchał. Nawet jakby silnik miał się rozpaść po np 5 latach takiej eksploatacji (tylko dlaczego ale powiedzmy że tak będzie) to i tak się opłaca bo samochód był wart połowę tego co oszczędności w paliwie.
Wysłane 2015-05-07 15:53
Ale to działa tak, że silnik spala jednocześnie LPG i ON. Tak samo jest w niektórych instalacjach dla silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem. Oszczędność jest, ale niewielka. W ciężarówce ma to sens. Jeden z pobliskich dealerów ciężarówek już takie sprzedaje.
Wysłane 2015-06-03 18:09
Nie chce mi się szukać po sieci bo to mnie nie kręci, ale w jakimś szmatławcu wyczytałem, ze już można rejestrować w PL angliki. Już się boję tych cudów przy wyprzedzaniu.
Wysłane 2015-06-06 12:53
@ kruser
Anglicy już się pewnie Cieszą że im złom wywieziemy z kraju.
Tzn wiesz w europie o ile się nie mylę od dawna nie był to problem (tzn rejestracja anglika) tak jak w UK rejestracja auta z europy. Problemem jest mentalność. Teraz pewnie zaleje nas masa dziurawych jak ser Szwajcarki BMW M3 i M5 (20 letnich) za 5 funtów. I zacznie się szpan i wypadki.
Wysłane 2015-06-06 22:03
Teraz pewnie zaleje nas masa dziurawych jak ser Szwajcarki BMW...
Ty mnie nie strasz, że będzie tego jeszcze więcej. Jeździ już tyle tego złomu po okolicy. Młodzi, z którymi rozmawiałem chorują wręcz na beemke. I to żeby mieli kasę - rozumie zaszpanować można, ale oni z biedą uzbierają kilka tysi i już będą rzondzić. A gdy przychodzi czas napraw to płacz bo "części droższe niż do Golfów".
Wysłane 2015-06-30 16:17
OK, specjaliści od francuzów. Mam pytanie gdyż wracam do treściowego puga 307. Chciałem mu zamówić hamulce na tył.
SNR http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,peugeot,307-3ac-od-2000-08...
SKF http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,peugeot,307-3ac-od-2000-08...
Są ze zintegrowanym łożyskiem koła i ze zintegrowanym magnetycznym pierścieniem czujnika.
Natomiast TRW http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,peugeot,307-3ac-od-2000-08... też z łożyskiem i pierścieniem (ale nie zintegrowne). Czy to będzie większy koszt u mechanika przy zakładaniu lub większy problem?
Czy lepiej wziąc w takim razie któryś z tych 2 pierwszych? No i co lepsze SKF czy SNR? Czy to TRW? A to że nie są zintegrowane to żaden problem?
A co to takiego?
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa,peugeot,307-3ac-od-2000-08...
Tylko mi nie mówcie że jak kupię któryś z tych 3 pierwszych to jeszcze piastę musze dokupić?
CO jest z tymi francuzami?? Co to za cuda?
Wysłane 2015-06-30 17:23
Jak dobrze pamiętam, to w 307 tarcza, piasta i łożysko to jeden element.
Tu przy TRW albo błąd w opisie, albo sami stworzyli taki wynalazek, żeby w przyszłości wymieniać dla oszczędności samą tarczę.
Tę markę polecam najbardziej do zwykłej codziennej jazdy.
Wysłane 2015-09-05 00:48 , Edytowane 2015-09-05 00:55
Pany, potrzebuję kupić samochód.
Mój został skasowany (trzeci raz, wystarczy) 3 tygodnie temu przez pospieszalskiego i zaspanego dostawcę kwiatków na drodze ekspresowej.
Niedługo będę musiał zwrócić auto pożyczone od szwagierki.
Do tego czasu próbowałem znaleźć Citroena C4 VTS z dowolnym 2-litrowym silnikiem benzynowym, ale kurna nie mogę.
Z racji obecnie wykonywanego zawodu (kierowca w koło komina) nie daję rady wybrać się na oględziny gdzieś poza swoje województwo, a Pomorskie to chyba najgorsze do zakupu samochodu. Nie dość, że nic nie ma, to jeszcze najdrożej w całym kraju. Jak już pojawiły się kilka razy interesujące sztuki, to znikały w dniu ogłoszenia, lub następnym.
Teraz niestety muszę kupić cokolwiek :(
Może ktoś z Was (lub waszych znajomych) ma coś sensownego i zadbanego?
Moje wymagania:
1. Pochodzenie - Francja
2. Segment - najlepiej C
3. Cokolwiek by to nie było, odpada kombi. Ew. Pug 407, gdyby oferta była szczególnie okazyjna.
4. Klimatyzacja automatyczna
5. Silnik benzynowy (z LPG lub nadający się do LPG) o mocy min. 120KM.
6. Stan - zadbany. Jako świadomy kupujący nie wykluczam egzemplarzy powypadkowych (liczy się jakość naprawy).
7. Przebieg i rok produkcji - zupełnie nieistotny, interesuje mnie stan.
Moje pierwsze typy:
- Citroen C4 (przede wszystkim w wersji 3-drzwiowej)
- Peugeot 307 w wersji po liftingu
- Peugeot 207
Typy drugiego rzędu:
- Mitsubishi Lancer VII
- Ford Focus Mk II
- Renault Megane II
- Mazda 3 1 gen
- Fiat Stilo (ale tu tylko JTD i jako wyjątek tylko z niewygórowanym przebiegiem)
- Peugeot 407 (benz. 2.2 lub 3.0)
Typ Uber (biorę od razu, jeśli dobry stan):
- Peugeot 306 3d/5d po liftingu z dowolną 2-litrową benzyną (niestety w PL biały kruk)
- Peugeot 406 sedan po liftingu/coupe z benzyną 2.2 w dobrym stanie (j.w.)
Wysłane 2015-09-05 02:02 , Edytowane 2015-09-05 02:03
Z drugiego rzedu odrzucil bym od razu Stilo.
Na temat stilo moge Ci slow kilka powiedziec.
Mimo ze motory jtd sa jedne z najlepszych w swoim czasie..
Komputery, wiazki - padaja jak muchy. Trza miec pieronowe szczescie aby trafic na egzemplarz bezawaryjny.
Co prawda mam w benzyniaku ale komp po roku uzytkowania siadl. Narazie sobie nim jezdze ale ma smieszne manewry.
W tym aucie sa bardzo smieszne rozwiazania.
Wszystko wysiada podczas jadzy, postoju, odpalania.. Oj dlugo by wymieniac, bo jest tego duzo wiecej.
Nowy komp 1500-2200.
Moj znajomy rowniez ma problemy z tym autem.
Kto jest online: 0 użytkowników, 165 gości