@
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)
Wysłane 2014-10-20 12:21
Wysłane 2015-01-01 21:13 , Edytowane 2015-01-01 21:23
Panowie...niedługo stanę się posiadaczem upragnionej Hondy Civic Type R FN2. W niedalekiej przyszłości planuję montaż dobrego wydechu, dolotu i strojenia tego. Warta gra zachodu ? W planach mam wydech Marteliusa https://www.youtube.com/watch?v=twviQNLgXno bądź Milltek'a. Chyba, że ktoś ma większe pojęcie na ten temat ode mnie i podzieli się wiedzą, gdzie mogą wykonać mi jakiś porządny wydech.
Trafiłem na istną perełkę wśród trupów niemieckich, więc nie zamierzam dłużej czekać, aby ktoś mi podwędził.
PS. Jaki olej polecacie do zalania silnika ?
Wysłane 2015-01-01 21:50 , Edytowane 2015-01-01 21:55
@Pawel
Nie, nie...żadnych turbo/kompresorów, bo po co w takim razie kombinować jak mógłbym kupić Subaru Imprezę STI 4x4 ? To ma być sportowe, wysokoobrotowe autko, ale z rozsądkiem. Na diabły 300-400 konne przyjdzie jeszcze czas w życiu :)
Zresztą nie wiem jakby to potem było z modyfikacją hamulców, samego silnika i reszty części. Za dużo kombinowania. Na początek myślę, że właśnie wydech, strojenie i Racing 4-2-1 to będzie w sam raz. Gdzieś koło 220 koni powinno z tego być jak wyczytałem na ecu-performance. Tak aby zachować to coś co ma Type R klasyczna. Dobra sztuka, bo salon Polska, przebieg lekko ponad 40 tys kilometrów, pełen serwis ASO, ceramiczne zabezpieczenie lakieru, rejestracja grudzień 2010 i masa dodatków.
Wysłane 2015-01-02 00:14
A ja bym tutaj oryginału nie ruszał. Efekt niewspółmierny do kosztów, a dźwięk z wydechu taki, że powstaje wrażenie, jaki to jeździł 18-latek.
Jak chcesz, żeby coś ładnie brzmiało, to kup coś od 6 cylindrów w górę. Jak chcesz 4 cylindry, to zachowaj godność i staraj się, żeby to było jak najcichsze.
To jest bardzo fajny samochód jako taki, który wychodzi z fabryki. Skoro nie chcesz go uturbiać (co potrafię zrozumieć), to zostaw go po prostu w spokoju. A jeśli chcesz, żeby jechał szybciej bez znoszenia wad doładowania, to mogę osobiście polecić montera Nitrous Express (który sam jeździ wolnossącym V12).
Może niektórym się taki basowy dźwięk z wydechu podoba, ale dla mnie to brzmi, jakby ktoś wydech zastąpił rurą PCV od kibla, a po zrobieniu samego dolotu już wolnossący silnik brzmi bardzo ładnie.
Wysłane 2015-01-02 09:51 , Edytowane 2015-01-02 10:08
Też tak do tego z dnia na dzień podchodzę, dlatego bardzo intensywnie nad tym myślę. Na pewno nie zdecyduję się na nic z dnia na dzień i będą to rzeczy któreś w kolejce jak już. Ja bardzo dużą uwagę zwracam na wygląd, stan, przeszłość, niski przebieg itp, dlatego ciężko było mi znaleźć coś odpowiedniego, a za dobrej jakości subaru musiałbym dać koło 100-100k zł. Nawet nie myślę o jakiś starych BMW, czy Audicach, choć miałem na oku fajną S3. Ma być to auto do przyjemności (nawet nie opuści garażu w taką paskudną chlapę). Ma nawet zamontowaną taką samą szperę jaka jest w SW Type R. Fajna sprawa. W pon/wt już będę miał więc na pewno się pochwalę
Wysłane 2015-01-02 10:24
Na dobrym wydechu nie powinno być głośno przy najmniej do tych 4-5k/obrotów . Inna sprawa że k20 w serii brzmi fajnie, w sumie zastanów się czy warto wydać parę klocków by zyskać te 15-20 koni , najtańsze konie to jednak turbo/kompresor , ale wtedy samochód staje się mało cywilny :) ( https://www.youtube.com/watch?v=MbXMXGtK9ZM) u mnie tak to wygląda 30 min jazdy i łeb boli :D
Ps. czekam na jakieś foto bo sam się zastanawiam nad Fn2 lub S3 :)
Wysłane 2015-01-03 14:54 , Edytowane 2015-01-03 14:56
Ignacek 9
ta Akita Inu
przecież inne chyba by nie pasowały
Wysłane 2015-01-27 17:43 , Edytowane 2015-01-27 19:08
Pytanie do perzociarzy (@ Maveriq ):
Rozrząd w 307 orientacyjnie powiedzcie mi panowie jaki to koszt.
Kupić samemu pompe wody itd czy zdać się na mechanika? Jeśli tak to będę wdzięczny za link do porządnych acz nie wygórowanych cenowo części + (nie wiem z jakiej firmy brać i jakie) i ile powinien mechanik za samą robociznę zaśpiewać.
Pug 307 1.4 16V 88kucy tam chyba jest.
Dzięki za pomoc.
Matko boska co jest z tymi peugeotami.
Tarcze hamulcowe:
z pierścieniem czujnika ABS http://www.4cars.pl/szcz/DF2059BS/trw_161/10311/0/2005.php
z łożyskiem koła http://www.4cars.pl/szcz/DF4452BS/trw_161/10311/0/2005.php
z pierścieniem czujnika ABS i z łożyskiem koła http://www.4cars.pl/szcz/440311500/zimmermann_86/10311/0/2005.php
czy takie SNR (nie znam nie słyszałem są dobre, w ogóle coś warte?) http://www.4cars.pl/szcz/KF15948U/snr_110/10311/0/2005.php
Wysłane 2015-01-30 21:37 , Edytowane 2015-01-30 21:39
Beton ja jestem fanem marki SKF i możesz kupić do niego caly komplet z pompą tej firmy, ale jak ma być niedrogo, to ze stóę mniej zapłacisz za komplet INA... też dobry. Trudno powiedzieć ile za samą wymianę, nigdy za takie rzeczy nie płaciłem :)
Ale nie ma tam żadnych udziwnień i jest sporo miejsca, więc raczej minimum.
Tylne tarcze w 307 są zawsze z łożyskiem i ja bym kupił TRW.
Kto jest online: 0 użytkowników, 240 gości