Forum > Tematy dowolne > Autko: zakup używki za ok. 10~12 tys. zł. = co brać? :?

Strona 11 z 24 <<<1...789101112131415...24>>>
skocz

Maveriq

Wysłane 2013-08-08 14:55 , Edytowane 2013-08-08 14:59

@TonySoprano No i dochodzimy do sedna sprawy - Bogu dzięki, ze są osoby gotowe dopłacić za to, że samochód posiadać będzie fabryczną gwarancję i kilka nowinek technologicznych.

Rynek samochodów używanych działa dokładnie tak samo, jak każdy inny - cena używanego samochodu jest regulowana popytem. Jeśli dane 8-letnie auto kosztuje dajny ma to 17 tys. zł, to dlatego, że więcej nikt za taki samochód nie da. Za kolejnych 8 lat ten sam samochód będzie kosztował 6 tys i jeśli nadal będzie w dobrym stanie, to kupi go 1084 i też będzie zadowolony.

Edit: No to ile kosztuje w tym modelu wymiana rzeczy, które wcześniej wymieniłem (części + usługa)? Sprzedam CI za to Hondę, która jeszcze ma te elementy gotowe do długiej jazdy \"\cfaniak\" Złomek oferuje mi za nią 480zł bez silnika i skrzyni biegów :)
Oczywiście żartuję, w życiu nie sprzedałbym dalej samochodu w takim stanie blacharki, jak w tej Hani, ona nie powinna dalej jeździć. Ale wiem, ze sporo osób jeszcze by takie auto przygarnęło i jeździło, aż się rozpadnie.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

TonySoprano

Wysłane 2013-08-08 15:03 , Edytowane 2013-08-08 15:07

@Maveriq

Odnośnie CRV to nie wiem. Civick nie ma paska rozrządu, tylko łańcuch wiec tego nie wymieniamy. Opony/tarcze/klocki to sprawa indywidualna. Każdy wsadza co tam chce. Olej/filtry i wymiana to żadna kasa. Mam już trochę to auto i jeszcze w ogóle nie "splądrowało" mi kieszeni. Niedługo będę szykował się na zmianę gum dopiero \"\ok\"

Natomiast trzeba sobie jakoś wszystko poukładać. Są ludzie którzy chcą mieć auto z salonu. Są też tacy co kupią używane, ale max 1-2 letnie i jeszcze na gwarancji. No i są też tacy, co przygarną sobie byle co po 10 latach, bo dla nich to jedynie kawał blachy, a nie pasja \"\tuptup\" Dla mnie jest to pasja. Mogę wydać 2000-2500 zł na opony. Mogę dać drugie tyle na jakieś lepsze audio. Mogę kupić jakieś ozdobne pierdółki do samochodu z katalogu z akcesoriami za kolejny 1000 zł. Każdy kupuje indywidualnie.

TonySoprano

Wysłane 2013-08-08 15:03 , Edytowane 2013-08-08 15:03

raptor

  • raptor
  • wiadomość Użytkownik

  • 1743 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-08 15:05 , Edytowane 2013-08-08 15:08

@Maveriq nie, mylisz zawieszenie pneumatyczne z dynamic drive. Dynamic drive niweluje przechyły podczas pokonywania zakrętów a pneumatyka to pneumatyka (wysokość+twardość)
Chociaż pewnie te 2 zawieszenia ze sobą współpracują
[LINK] \"\spoko\"

Maveriq

Wysłane 2013-08-08 15:06 , Edytowane 2013-08-08 15:35

@TonySoprano Podejrzewam, że nie wyjdzie mniej, niż 1500zł z w miarę tanimi zamiennikami.

Edit:
@raptor No to to na filmiku działa mniej więcej jak Hydroactive.
Hydraulika to hydraulika, a Hydroaktiv to hydraulika + takie oto siłowniki:

...zamontowane niejako zamiast łącznika stabilizatora.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7569 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 00:21

@Maveriq Odnośnie punktu 2. Nie wiem czy rozrząd do np Astry GTC 1,6 Turbo (180KM) kosztuje 2 razy więcej niż do kombi z tym samym silnikiem czy zwykłego hatchbacka. Spytam kumpla ale raczej wątpię. Poza tym na jego przykładzie powiem. Miał poprzednią GTC z 2008 z salonu. Serwis w ASO kosztował go podobnie jak mnie. Coś koło 450PLN. Do 4 wizyt serwisowych (wymiana oleju, filtrów itd) które oprócz 1084 większość z nas robi zmienił klocki do czasu zakupu nowej GTC. Oponki na których wyjechał z salonu (chyba conti) też starczyły.
AD3) Jak ktoś lubi poszaleć na torze (mam takiego kumpla) jak i takiego co bawi się w offroad. To nie polega na tym że ściągasz opony i wkładasz bardziej terenowe. Montujesz snorkel, wybebeszasz auto zeby wykładziny itd jak zamokną nie gniły... Tak jak w aucie na zabawy torowe wkładasz klatkę, wybebeszasz je, montujesz inne amory, niskie zawieszenie nie nadające się na drogę itp, itd. Inaczej to budowanie taniej maszynki do wyprzedzania na trzeciego żeby jej rozwalić nie było szkoda. Poza tym jak często bywasz na torze w Poznaniu?
No i nie przeceniałbym opon. To kwestia całego auta/zawieszenia. Taką Starą Astrą GSI (Astra I) [LINK] jak jej wrzucisz takie oponki to nic ci to nie da. Wydasz 15-20 razy koszt auta na zawieszenie i modyfikacje to może dorównasz czasowi jaki na torze uzyskasz fabrycznie nową GTC 1,6 turbo. Tylko po co jak wtedy wydasz tyle samo albo więcej niż ta nowa GTC która będzie lepiej wyciszona, wyposażona itd...
AD4) Jeszcze na początek zdanie z testu adrenalinek z turanzami:

In these conditions, the Adrenalin RE002 was no more efficient than the T001: Lap times were close.

Dla porównania do Civic XIII generacji Type-R 1752zł na Oponeo
nie wybiegasz trochę w przyszyć z tą generacją? Ale powiedzmy że chodzi Ci o hanię Tonyego. Tam jest 225/45 R17 rozmiar jak w większości kompaktów. Zakładam że u siebie też mógłbyś wsadzić profil 45. Wtedy powinieneś wziąć oponę 205/45 R16 która będzie 40PLN droższa na sztuce od tej 225/45. Poza tym u siebie powinieneś mieć 195/55 R15 - taki rozmiar był w 306 a nie
195/50R15
. Nie wiem czy się pomyliłeś czy kupiłeś tamte bo tańsze? 195/55 R15 są znów droższe niż 225/45 R17

@1084 U tego kolegi to też jeden z 2 przypadków jakie znam (drugi pad w aucie z 2 ręki).
A mi szkoda czasu.
Ta jasne. Bo to jest kupienie ziemniaków na targu. Czasami zakładają tu ludzie tematy i szukają auta po 2 -3 miesiące. Jak sąsiad szuka teraz używki dla żony to tez trwa to już ponad miesiąc.
Co do przeglądów to znów bajki opowiadasz trochę. Może w Mercedesie czy naciągaczach dla ludu (VW) mnie w ASO kosztuje około 400 ostatnio 450 z nabiciem klimy w promocji. W oplu kumpel ma podobne ceny, Kumpli w co maja Kie zapytam a w zeszłym roku jak gadałem z ziomkiem co ma 1,8 civika jak Tony to też niewiele drożej.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 02:18

@beton400 zł przegląd? O rany, za tyle to się generalny remont robi. \"\lol\"

Lukxxx

  • Lukxxx
  • wiadomość Użytkownik

  • 2102 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 09:37

@1084 ale serio nigdy Ci np sprzęgło nie padło albo coś w tym stylu, co kosztowałoby jednak więcej? \"\hmmm\"

Dante

  • Dante
  • wiadomość Użytkownik

  • 486 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 09:41

usunieto na prosbe autora

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7569 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 11:09

@1084 Chyba ruskiego roweru \"\lol\"

Maveriq

Wysłane 2013-08-09 11:56

@beton Chodzi o porównanie kosztów eksploatacji silnika np. 180KM z silnikiem 100KM, a nie innego nadwozia z tym samym silnikiem :)

"Tak jak w aucie na zabawy torowe wkładasz klatkę, wybebeszasz je,"
...Jak kogoś stać na posiadanie dwóch samochodów, to tak robi.
Jak kogoś nie stać, to wymienia opony, zawieszenie i hamulce tak, jak ja i ma samochód, który nadaje się do codziennej jazdy.
Poza tym nie każdy jedzie na tor bić rekordy, do tego nie służy codzienne auto... ja jeżdże czasami dla czystej frajdy z zabawy.
Na Poznaniu ostatni raz byłem rok temu, częściej bywam w MotoParku w Koszalinie.

"Taką Starą Astrą GSI (Astra I) [LINK] jak jej wrzucisz takie oponki to nic ci to nie da. Wydasz 15-20 razy koszt auta na zawieszenie i modyfikacje to może dorównasz czasowi jaki na torze uzyskasz fabrycznie nową GTC 1,6 turbo."

Zdziwiłbyś się, Astrą GSI zostałem przewieziony niemal fabrycznym, tylko bez tapicerki z gwintem i oponami Toyo R888 - różnica w porównaniu z fabryczną GSI przeogromna.
A Nowa astra oczywiście będzie szybsza na większości torów, bo po prostu ma mocniejszy silnik.

"In these conditions, the Adrenalin RE002 was no more efficient than the T001: Lap times were close."
Cudowny wycinek z kontekstu - określ co to są te "these conditions", bo prawdopodobnie chodzi o mokrą nawierzchnię :) Też czytam przeróżne testy i opinię zawsze zanim kupię jakieś nowe opony.
195/50 zakupione świadomie z dwóch powodów:
1 - są za połowę ceny...
2 - mój silnik bez doładowania ma zaledwie 130NM God damn it \"\wkurzacie\"

"Jak sąsiad szuka teraz używki dla żony to tez trwa to już ponad miesiąc."
Ja dla żony szukam już ze pól roku... może dziś uda się kupić.

Co do przeglądów, to chyba o koszcie samego przeglądu i wymiany oleju piszesz?

@Lukxxx Do Jego samochodu markowy komplet sprzęgła kosztuje około 200zł :)

"ABS, ESP, komplet poduszek, czy nawet kontrolowane strefy zgniotu to według mnie największe przewagi nowych aut."
No widzisz... a niektórzy pewniej się czują bez ABS i ESP, bo umieją jeździć.
Samochody są produkowane dla mas, a 80% kierowców nie potrafi skręcać i hamować, dlatego te systemy są wymagane.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

spider_co

Wysłane 2013-08-09 12:40

@Maveriq "No widzisz... a niektórzy pewniej się czują bez ABS i ESP, bo umieją jeździć.
Samochody są produkowane dla mas, a 80% kierowców nie potrafi skręcać i hamować, dlatego te systemy są wymagane."

Teraz mało który kierowca potrafi jeździć bez wspomagania, bo większość uczyła się już tylko na autach wspomaganych różnymi systemami. Stąd takie, a nie inne opinie.
Śmiać mi się chciało, gdy parę lat temu pożyczyłem koledze Clio, na parę dni, bo wysiadła turbina w jego RAVie. Następnego dnia oddał kluczyki z tekstem "nie wiem, jak ty jesteś w stanie nim zaparkować". \"\lol\"


PS,
Szukam teraz auta dla siebie (w okresie wiosenno-letnim nie spieszyło mi się specjalnie, dlatego trwa to już pół z roku, hehe), Ze względu na żonę zrezygnowałem z pomysłu zakupu 806 (może się zdarzyć, że będzie musiała skorzystać z mojego wehikułu) i skupiam się na Xm, Xantii i Xarze Picasso. Wytypowałem sobie wstępnie parę aut. Jeżeli znalazłbyś miał chwilkę, to odezwałbym się na priva w trakcie łyk-endu - zamierzam obadać kilka wozów w okolicy. \"\tuptup\"

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

Maveriq

Wysłane 2013-08-09 13:02

"Mój e-mail jest otwarty jak monopolowy" \"\przytul\"

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7569 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 14:23

@Maveriq Albo się jedzie na tor bić rekordy albo po prostu przejechać bez ograniczeń prędkości i aut jadących po przeciwnym pasie. Tylko w drugim przypadku nie ma kompletnie sensu modyfikować zawieszenia, zmieniać opon itd.

Nie wiem czy bym się zdziwił. Chciałbym zobaczyć konkretne czasy okrążeń fabrycznego auta i takiego na samych lepszych oponach (np na tych Adrenalinach) i auta już z tymi innymi przeróbkami oraz cennikiem tych przeróbek. Szczerze wątpię, ba nawet idę o zakład że wymiana opon (fabrycznych) na te adrenaliny nie poprawi znacząco wyniku tej Astry. Na TVN Turbo widziałem kiedyś takie porównanie aut starych (były 3 modele astra min ta pierwsza generacja) skoda i chyba corolla. Hamowanie, slalom to była przepaść miedzy nową a starą astrą. I same opony tu nic nie dadzą.
I co do opon. W idealnych warunkach pogodowych dadzą sobie radę i słabsze opony chodzi właśnie o trudne warunki. A więc jeśli w deszczu czasy na Turanzach były praktycznie takie same ...
Co do doboru opon to producent podaje rozmiary do jakich "skalibrowane" jest zawieszenie wyskalowany licznik itd. Moc nie ma tu nic do rzeczy (nie w tym zakresie mocy/momentu). Czy kupisz Aurisa 90KM czy 100KM czy 130Km Life dostaniesz 195/65 R15 a z tym samym silnikiem Dynamica i będziesz miał 225/45 R17.
Pisze o przeglądzie taki jakim jaki jest. Odstawiasz auto do ASO robią co trzeba (wymiana, oleju, filtry) to co jest rozpisane w książce na każdy przegląd i potem dostajesz fakturę.

Maveriq

Wysłane 2013-08-09 14:43 , Edytowane 2013-08-09 15:00

@beton "Tylko w drugim przypadku nie ma kompletnie sensu modyfikować zawieszenia, zmieniać opon itd."
Moim zdaniem ma sens nawet do codziennej jazdy.

"Chciałbym zobaczyć konkretne czasy okrążeń fabrycznego auta i takiego na samych lepszych oponach (np na tych Adrenalinach) i auta już z tymi innymi przeróbkami oraz cennikiem tych przeróbek."
Kilka lat temu była taka seria testów konkretnych przeróbek w miesięczniku GT.
Największa różnice w jeździe na czas robią właśnie opony ze względu na ogromną różnicę w hamowaniu.

"I co do opon. W idealnych warunkach pogodowych dadzą sobie radę i słabsze opony chodzi właśnie o trudne warunki."
No i tu się mylisz. Nie ma opon, które będą perfekcyjne i na mokrej nawierzchni i na suchym asfalcie.
Typowo sportowe opony do jazdy w deszczu nie nadają się w ogóle, za to na suchej nawierzchni radzą sobie o niebo lepiej od standardowych. Np. w Bridgestone typowo sportowa jest Potenza S001, która na wodzie jechałaby znacznie gorzej, niż Turanza. Adrenaline to po prostu opona o bardziej ucywilizowanej charakterystyce, żeby w ogóle dało się z nią jeździć w deszczu - nie jeździć szybko.

"Czy kupisz Aurisa 90KM czy 100KM czy 130Km Life dostaniesz 195/65 R15 a z tym samym silnikiem Dynamica i będziesz miał 225/45 R17."
Co w tym dziwnego? Wszyscy producenci tak robią - mniejsze koła nie są montowane dlatego, że auto w słabszej wersji gorzej trzymałoby się drogi na niskim profilu, a dlatego, że są tańsze, a po drugie osoba kupująca słabszą wersje przedkłada komfort jazdy nad przeciążenia boczne w zakręcie. Z tego samego powodu w słabszych wersjach montuje się mniejsze hamulce.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 16:31 , Edytowane 2013-08-09 16:32

@DanteDaj spokój. Zdarzyło mi się w życiu nie raz brać udział w wypadku. Koleś który wjechał kiedyś Fabią w moje 15 letnie Volvo 360 stracił pół samochodu a ja nawet nie miałem zderzaka pogniecionego. Wcale tak różowo z tym bezpieczeństwem nie jest, bo jednak w statystykach to właśnie te nowsze fury wypadają gorzej.


@Lukxxx

sprzęgło


Jednej zimy kilka lat temu przez jakiś miesiąc niemal codziennie wyciągałem z zasp kolesi którzy widząc mnie jadącego 60km/h po lodzie próbowali zrobić to samo nowszymi furami (ale nie widzieli, że ja lecę na łańcuchach \"\lol\"), i w końcu zajechałem sprzęgło w jednym autku. Ale wymiana zajęła z dwie godziny, zaszalałem wtedy, kupiłem nowy docisk i sprzęgło (w sumie docisk niepotrzebnie, ale jak już rozbierałem) i wydałem 200zł. Potem przy jakiejś okazji zapytałem warsztacie ile by za to wzięli i usłyszałem, że za robociznę 150zł, więc może następnym razem nawet rąk nie będę brudził.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 16:41 , Edytowane 2013-08-09 17:07

@1084
To, że nic się nie wgniata w starych autach uważasz za zaletę? \"\crazy\" \"\crazy\" \"\crazy\"

Gwiazdki ncapu przecież nic nie dają. \"\lol\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

Maveriq

Wysłane 2013-08-09 17:41 , Edytowane 2013-08-09 17:45

@Netman Same gwiazdki nie, szczególnie według najnowszych wytycznych, gdzie samochód niezależnie od tego, jak przejdzie testy zderzeniowe, nie może otrzymać więcej, niż 3 gwiazdek, jeśli nie ma ESP. Peugeot 306 też otrzymał 3 gwiazdki, a w zderzeniu czołowym nie jest raczej bardziej bezpieczny od np. nowej Dacii Sondero.
Inna sprawa, że samochody są teraz projektowane nie, żeby były bezpieczne na drodze, a w testach zderzeniowych, które są zawsze w identycznych warunkach. Stąd te samochody, które otrzymują najwyższe noty nie koniecznie muszą oferować lepszą ochronę w prawdziwym wypadku.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 17:46 , Edytowane 2013-08-09 17:51

@Maveriq
Kierowca nie wiadomo jakiego skilla miałby, nie jest w stanie być lepszy od działania ESP, chyba że zaczną montować 4 pedały hamulca. \"\jezor\"
Co nie zmienia faktu, że już ESP (od 2011r.) jest obowiązkowe w samochodach (niebawem obowiązkowe będą czujniki ciśnienia w oponach).

Popatrz jak wyglądają crush testy nowych, a jak starych aut. Uważasz, że jak kąt zderzenia będzie trochę inny, to rezultat się zmieni? \"\cfaniak\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

Dante

  • Dante
  • wiadomość Użytkownik

  • 486 wypowiedzi

Wysłane 2013-08-09 17:49

usunieto na prosbe autora

Strona 11 z 24 <<<1...789101112131415...24>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 260 gości