Wszystkie argumenty padły. Koniec o broni palnej.
Forum > Tematy dowolne > Nie chcę nikogo denerwować!
Wysłane 2017-10-27 15:41
A jak wam się podoba takie rozwiązanie link. Mi tam i tak rybka, bo spokojnie sobie prowadzę auto, ale dla wielbicieli przekraczania prędkości będzie problem.
Wysłane 2017-10-27 18:17
@aY227
Ja tam jestem wogole za wyeliminowaniem ludzi jako czynnika decyzyjnego w trakcie jazdy. 100% autonomiczne samochody i tyle. Koniec z setkami tysięcy zabitych rocznie (w samej Unii jest to parędziesiąt tysięcy)
Wysłane 2017-10-27 20:50
no nie wiem. Wyprzedzasz ciężarówkę a tu ci z naprzeciwka coś się pojawia. Nagle ogranicznik prędkości i dalej pogonić i wyprzedzić Tira nie możesz za tobą inni wyprzedzający i dupa tragedia gotowa.
Wysłane 2017-10-27 21:43 , Edytowane 2017-10-27 22:08
@dr_DEATH
co do ograniczników:
przecież bedzie można go "obejść" na ileś tam sekund
--------------------------------
co do systemu autonomicznego:
przecież one wszystkie bedą skonektowane, jak ruszysz cały ruch będzie zgrany od startu do dojechania.
gigantyczna oszczędność na korkach (skonektowane samochody przepływają przez miasto jak woda - tam się pchają gdzie nie ma korków same wytyczajac najszybsze trasy), na energii, no i praktycznie zerowa wypadkowość
Wyprzedzasz
ale w systemie autonomicznych samochodów nie Ty wyprzedzasz, wyprzedza system, który zarządza nimi wszystkimi razem, tak jak bawią się dzieci kolejką z góry, tyle że tutaj z cyfrową precyzją.
komunikacja "prawie idealna" (bo element chaosu zawsze będzie), ilośc wypadków na drogach i wokół dróg - w skali tylko Unii Europejskiej to jest 35 000 ludzi rocznie żywych, którzy nie umrą w wypadkach, i ok 250 000 ludzi którzy nie zostaną ranni/nie zostaną kalekami. To tak jakby co roku wygrywać wojnę i nie ponieśc na niej ofiar . ROK W ROK
Tylko w 2016 roku w Polsce na drogach i wokół nich od samochodów
śmierć poniosło: 3026 osób
rannych zostało: 40 766 osób (czterdzieści tysięcy osób!!!!!!)
w 4-5 lat na polskich drogach ginie tyle ludzi ile Rosjanie zabili nam w Katyniu. Co 5 lat nowe 15 000...
źródło
Wysłane 2017-10-27 22:36
Ale wystarczy jeden wirus i katastrofa.
A do tego jest jeszcze jeden problem, w Polsce jazda 100% zgodna z przepisami w wielu przypadkach = wydłużenie czasu przejazdu o 200-300%.
Ale to na dłuższych trasach co mi osobiście lata i powiewa, bo na dłuższe trasy to się leci samolotem.
Wysłane 2017-10-27 22:59
Ale to na dłuższych trasach co mi osobiście lata i powiewa, bo na dłuższe trasy to się leci samolotem.
Spróbuj w takie Bieszczady polecieć samolotem.
Wysłane 2017-10-27 23:54 , Edytowane 2017-10-27 23:55
@Lasica
W Bieszczady to jest dłuższa trasa?
A jeśli już, znam osobiście pilota, który zaliczył trase Katowice Muchowiec-Bezmiechowa.
[LINK]
O Arlamowie nie wspominam, bo to dla mnie nie Bieszczady.
Helikopter czy wiatrakowiec ma jeszcze większe możliwości.
Wysłane 2017-10-28 00:14
Ty może nie lubisz, ale klasyczny Janusz woli swoim Passatem jechać. Do tego dochodzą inne sytuacje, pod tytułem dzieci, oraz cały majdan z nimi związany. Tak więc, nie zawsze da się ominąć własne auto na dłuższą trasę. Tyle że w Polszy te dłuższe trasy jedzie się długo właśnie przez brak umiejętności kierowców + odcinki tras nie ruszane od Gierka.
Wysłane 2017-10-28 00:28 , Edytowane 2017-10-28 00:28
Przecież to jest abstrakcja, nikt tak nie podróżuje. Ani w Polsce ani w Europie, a argumenty, że Janusz jedzie swoim Passatem - bez komentarza.
Wysłane 2017-10-28 15:27
Autonomia OK, w centrach miast itp. jak najbardziej, ale pod warunkiem że na obwodnicach, wielopasmówkach itp. nie będzie 50!
Budując nowe drogi budujmy je w zgodzie ze standardami autonomiczności...oczywiście wpierw takie standardy ustanówmy. Tutaj pełna zgoda.
Wysłane 2017-10-28 19:16 , Edytowane 2017-10-28 19:19
@djluke
wg mnie autonomiczne samochody to i 200+ km/h mogą pędzić na autostradach/w tunelach/miejscach bez dostępu pieszych - czemu nie? Przecież wszystkie samochodu wokół bedą miały dostosowaną prędkość, a jakakolwiek nieprzewidywana awaria będzie przez sieć 5G natychmiast "dystrybuowana" po okolicy żeby dopasować się do niej i zwolnić/wyminąć miejsce
obecne ograniczenia prędkości sa dopasowane do średniego poziomu umiejętności ludzkich kierowców - czasu hamowania, reakcji itd... żaden ten problem nie będzie występował przy autonomicznym ruchu. Tylko w terenie miejskim pełny pieszych samochód autonomiczny będzie jechał normalnie wolniej, poza nim może walić tyle ile fabryka da rade mu wsadzić pod maske.
---------------------
a w Niemczech jak zwykle zaskakują - nadwyżka budżetowa (ta prawdziwa, a nie ściemniana jak nasza) i doskonalą sytuacja i na rynku pracy i we wzroście gospodarki http://www.rp.pl/Polityka/171029013-Niemcy-z-14-mld-euro-nadwyzki-budz...
Wysłane 2017-10-28 20:20
@elkowo
+1
Dopóki samochód stanowi wyznacznik statusu w naszym kraju, dopóty mamy dojazd np do Zakopanego na Nowy Rok taki a nie inny.
Staram się z dzieckiem jeździć jak najwiecej komunikacja miejska, do przedszkola wstawac wczesniej i chodzic na piechote. Jestsmy z zona jedyni wsrod znajomych.
@straszny
+1
Też bym chcial dojrechac chociażby do Wenecji szybciej niż w 9 godzin i spiac po drodze.
Ale nie wiem czy to nastąpi za naszego życia. Stąd też od jakiegoś czasu myślę o samolocie ultralekkim.
Latalem że znajomymi, ale nie mam papierów. Piękna rzecz. Z Katowic do knajpki w Budapezcie jesteś w 3h.
Z resztą mamy na forum kolegę latającego to mógłby coś o tym powiedzieć:)
Przesuwając to na autonomiczne samochody: chciałbym aby takie były i jak najszybsze.
A dla maniaków tory wyścigowe, z resztą tak samo jak dzisiaj... tylko trzeba to zrozumieć.
Kto jest online: 0 użytkowników, 176 gości