@1084
Tak 1500A.
Natężenie bardziej opisuje skomplikowanie instalacji elektrycznej, to miałem na myśli.
W zależności od napięcia teoretycznie od 0 do nieokreślonej wartości.
Oczywistością jest, że silniki w Tesli są wysokonapięciowe. Przy maksymalnym przyspieszeniu samochód pobiera około
450 KW.
Wkleiłeś link do ręcznie zbudowanego bolidu. Zauważ, że to porusza się na specjalnym ogumieniu niedozwolonym do ruchu publicznego, sama konstrukcja waży pewnie jakieś 200kg, a do tego ma kolosalne spojlery, które pewnie generują siłę docisku większą niż waga pojazdu.
Bolidy formuły jeden zeszły z przyspieszeniem do 1.7s, ale typowo mają nieco ponad 2s. Więc możemy powiedzieć, że posiadają przyspieszenie takie same jak Tesla S. Z tą różnicą, że Tesla potrzebuje wygenerować i przenieść 3x większą moc na koła ze względu na 3x większą wagę od bolidu F1. A wszystko przy oponach 'cywilnych', braku spojlerów i znacznie większemu oporowi powietrza - co jeszcze powoduje potrzebę większej mocy.
Tu wszystko rozchodzi się o masę pojazdu. Czym ona większa (a Tesla ma ponad 2 tony!), tym proporcjonalnie więcej trzeba wygenerować i przekazać energii przez układ napędowy, a na koniec koła muszą to przyjąć.
ktoś tam zbudował na samej ramie z rur i miał wtedy ze 3 sekundy przyspieszenie.
Otóż to, dodaj do tego prawdziwą karoserię samochodową, siedzenia, bagażniki i z 3 sekund zrobi się 6 sekund.
To jak trudne jest to co chce osiągnąć Tesla, bardzo dobrze pokazuje Porsche.
Porsche Mission-e będzie mieć przyspieszenie raptem 3.5s. Legendarna marka z ogromnym budżetem nie jest w stanie dorównać Tesli przy produkcji pierwszego modelu elektrycznego.
/////
Pierwsze firmy już kupują rezerwacje Tesli Semi
[LINK]
i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell
U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ