Forum > Tematy dowolne > Zakup kolejnego samochodu

Strona 1 z 3 123>>>
skocz

nosweratu

Wysłane 2019-05-12 20:28

Postanowiłem zrobić frajdę żonie i kupić jej samochód - cel albo auto miejskie albo kompakt ( preferowanie HB 5 cio drzwiowy) do dyspozycji mam - jakieś 60k ( +/-) powiedzmy 3k. W tych pieniądzach chce się wyrobić że wszystkim. Fajnie by było kupić coś w gazie lub do zagazowania - auto ma żyć długo w rodzinie - tak z 10/15 lat jak nie u nas to u kogoś...
Chciałem was prosić o opinie bo może macie lub ktoś w rodzinie ma:
Tipo 1.4 95 koni - jest to coś warte? Jak brachy/mechanika?
Corsa 1.4 90 koni - tu dostępnych jest sporo w LPG w cenie się zmieszczę tylko 2ce dzieciaków z tyłu może być ciasnawo...
Astra 1.4 140 koni - to jest na granicy bo mogę dorwać sedana z 2018 roku za 61k - tyle że do sedana średnio jestem przekonany a HB ciezko wyrwać.

Powyższe znaleziska sią wśród aut nowych - używek nie skreślam - warunki to nie starsze niż 2015/16 i przebieg40/50 k max i to udokumentowany.
Już mam dość walk z używkami więc dlatego takie warunki

lami

Wysłane 2019-05-12 21:01

@nosweratu co do Corsy 90 KM LPG to raczej nie jest samochód rodzinny, Astra pod tym wglądem wypada lepiej. Co do ekonomi Corsa z LPG spisuje się dobrze, dobre autko miejskie na dłuższe trasy raczej mniej komfortowa.

Lubię ten portal i niepowtarzalny klimat jaki tworzymy !!!

nosweratu

Wysłane 2019-05-12 21:06

Oprócz tego auta mamy focusa kombi - tak więc bardziej chodzi o dojazdy do pracy/szkoły nie o wakacje w Bułgarii 😀
Corsy z tego co wiem w benzynie mają już tego ichniekszego odpowiednika DPF - więc generalnie myślę o LPG fabrycznym

djluke

  • djluke
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 35769 wypowiedzi

Wysłane 2019-05-13 00:07

Nowe, używane?
Z cyklu "nie znam się ale się wypowiem" - może [LINK] ?
Nie wiem tylko jak z gazem...

Gigabyte AB350 Gaming 3, Ryzen 1700, 2x8GB Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15, Gigabyte RX 580 8GB, Samsung 970 Pro 500GB, WD Red WD30EZRX, Antec Earthwatts Platinum 550W, SilentiumPC Pax M70, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master i reszta złomu; Windows 10; Samsung C27F591; Canon Pixma MG7550.

Maveriq

Wysłane 2019-05-13 04:24

Takie tematy lubię, można dać trochę upustu swojej miłości do pewnego koncernu :)

Jeśli auto ma być na 10-15 lat, to tylko nowe (chyba, że używka jest od znajomego, który wiedział co robi i nie wykonywał przeglądów zgodnie z instrukcją od producenta), więc co do takiej astry chyba trzeba by zmniejszyć wymagania dot. silnika i poszukać biednej nówki.

Co do tej dwójki dzieciaków, w Corsie faktycznie może być problem, kiedy będą już niemal dorosłe.
Tipo jest mega ekonomicznym rozwiązaniem.
Plusy są takie, że 1.4 95KM spokojnie wystarcza na około 200 tys km nawet z dobrze wyregulowaną i niezaniedbywaną instalacją gazową. Minus jest taki, że jest bardzo mułowaty i mimo 6 biegów bardzo głośny. Dodatkowo jakość wykonania jest taka, że za tych 10 lat bardzo będą denerwować różniste dźwięki wnętrza, skrzypiące, rozlatane i wysiedziane fotele i po tych 10-15 latach będzie prawie nic nie wart na rynku wtórnym. Takie samochody baardzo szybko tracą na wartości.

Moja ukochana firma ma dla Ciebie 3 rozwiązania:
308 - schodzący model, a co za tym idzie jeden z najbardziej wypróbowanych, dopiero co znowu uznany za JD Power najmniej problemowy nowy samochód w UK. Za około 60k można próbować znaleźć z wyprzedaży wersję Active z silnikiem 1.2 110KM. Ostatni bieg znacznie dłuższy, niż szósty w Tipo. Silnik nieporównywalnie żwawszy i co prawda ma bezpośredni wtrysk (więc instalacja LPG droga i bez autoryzacji), ale w jeździe pozamiejskiej nie ma problemu z uzyskaniem spalania na poziomie 5 litrów na setkę. Dużo lepiej wykonany niż Astra.

C3 - Za 60 już bardzo fajnie wyposażone auto (nawet z superoszczędnym dieslem). Miejsca więcej niż w Corsie i bardziej komfortowy (ale do szybszego pokonywania zakrętów się nie nadaje). Zalecam manualną skrzynię biegów - w praktyce on z automatem znacznie więcej spala. Jest na tyle niewielki, że poza autostradą świetnie radzi sobie z nim nawet 82-konna wolnossąca wersja, która jest dużo głośniejsza niż doładowane, ale ma pośredni wtrysk, więc zaraz po upływie gwarancji można tanio i dobrze go zagazować - wtedy będzie jeszcze oszczędniejszy niż Tipo w gazie. Wada - C3 po wielu latach będzie niemal równie mało wart przy odsprzedaży, co Tipo.

C3 Aircross - w tej cenie tylko z benzyną i z ubogim wyposażeniem, ale ma jedną niepodważalną zaletę - niesłabnący hype na crossovery sprawia, że te samochody znacznie wolniej tracą na wartości, niż ich rozsądniejsze na pierwszy rzut oka niżej zawieszone odpowiedniki. W efekcie po np. 10 latach eksploatacji nadal można takie coś odsprzedać za sporą część włożonego dzisiaj hajsu i ta różnica w porównaniu do np. C3 będzie prawdopodobnie większa, niż dzisiejsza różnica pomiędzy ich cenami w salonie. Dodatkowo babki lubią crossovery za to, że są modne i za wygodę wsiadania i wysiadania z nich, a także łatwość parkowania czy montażu fotelików dzięki wysoko umieszczonemu dachowi. W przeciwieństwie do wielu crossoverów C3 Aircross ma niewielkie koła o rozmiarze jak w niskim kompakcie, co w ciągu 10 lat robi sporą różnicę w koszcie zakupu opon. Jeśli zimą chce się używać opon lepszych niż całoroczne, odradzam zakup opcji GripControl.

A zrobię reklamę tego co lubię, co tam.
Jak nie dostaję i nie dostanę za to nigdy złamanego grosza to chyba wolno :)

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400MHz CL14; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Logitech X-530 + Tonsil Fenix II Front + wzm. Technics; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x; HP DeskJet 5740.

nosweratu

Wysłane 2019-05-13 11:01 , Edytowane 2019-05-13 11:01

@ djluke rozważałem ale aurisa  https://www.toyota.pl/new-cars/auris/promocje/wyprzedaz-2018 
albo używka  https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-auris-1-6-premium-lpg-salon-pl-gw... 
@ [size=1]Maveriq[/...
308 - najbliższy serwis 60km - i normalna wersja to raczej 65k (wiec poza limitem)
citroen - salon 70km odemnie
C3 Aircross - poza budżetem 
C3 - do przemyślenia 82 konie jest to 8 mniej od corsy - muszę zobaczyć coś live (dzieki za propozycję)

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 1247 wypowiedzi

Wysłane 2019-05-13 11:33

Ja celowałbym tylko w nowe auto. Miałem półtora roku nową 308 w dieslu i byłem bardzo zadowolony z tego autka. Ładne, bezawaryjne, wygodne.

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1444 wypowiedzi

Wysłane 2019-05-13 13:01

tipo jest w robocie u mnie służbówka .... 
1.4.95km w gazie (   do jazdy ok ale o wyprzedzaniu jakoś to odpada rozpędza się wieki )
spalanie chyba z 7-8l gazu wychodzi wiec tanio

jak coś to się podpytam :P

Maveriq

Wysłane 2019-05-13 13:27

308 tak od razu bym nie skreślał, bo Active nie jest jakoś mega biedny, a w salonach Peugeot można negocjować rabaty jak w mało jakim.

Co do niższej mocy C3 względem Corsy to się zgadza, ale:
Corsa: 130NM/4000rpm/1088kg (do setki 13,2s, jeśli to kogoś interesuje w codziennym użytkowaniu)
C3: 118NM/2750rpm/976kg (do setki 13s)
Więc silnik słabszy, ale działający od dużo niższych obrotów i lżejszy. Dużo lżejszy bo to świeża konstrukcja, a obecna Corsa jest tak na prawdę głębokim liftingiem poprzedniej generacji. BTW następna Corsa będzie zbudowana na podwoziu obecnego C3. Do tego jeśli 82KM, to nawet wersja Shine a nie Life.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400MHz CL14; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Logitech X-530 + Tonsil Fenix II Front + wzm. Technics; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x; HP DeskJet 5740.

lami

Wysłane 2019-05-13 13:53

Jak widzę bez problemu można dostać nowego Opla Corsę 1,4 Benzyna + LPG za 57 900 zł LINK właśnie takiego oplika zużytkowuje  moja szanowna małżonka, dla Pań bardzo fajne autko. Polecam.
Mogę jeszcze polecić markę KIA bardzo solidne autka w niezłych cenach.

Lubię ten portal i niepowtarzalny klimat jaki tworzymy !!!

nosweratu

Wysłane 2019-05-13 18:30

Corse to można dostać za 52k z pierwszym przeglądem gratis i pełnym zbiornikiem ( dziś byłem w oplu)
Astra sedan za 60k z podobnymi warunkami
Ciekawa opcja jest toyota Auris - 66k z silnikiem 132kucy 1.6 - dzwoniłem do gazowników - koszt dobrego gazu 3k bo to co oni oferują kosztuje 4.5 ale niestety jest kiepskie jakosciowo

lami

Wysłane 2019-05-13 20:08

@nosweratu  warto sprawdzić czy silnik Toyoty toleruje gaz i jest zalecany aby nie wdepnąć w kanał.

Lubię ten portal i niepowtarzalny klimat jaki tworzymy !!!

Maveriq

Wysłane 2019-05-14 01:14 , Edytowane 2019-05-14 01:31

Spokojnie, będzie działało super z gazem, tylko co przegląd należy kontrolować luz zaworowy i w razie potrzeby go kasować - może warto sprawdzić, jaki jest koszt takiej operacji. W przeciwieństwie do wersji sprzed liftingu nowe Aurisy bardzo dobrze jeżdżą, więc dobra opcja.

Edit:
O proszę, test C3 w wersji za mniej niż 60tys (Marek wspomina o cenie powyżej 60 tys, ale to cennik).
Jest tez nawiązanie do Corsy (porównanie ceny):
[LINK]

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400MHz CL14; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Logitech X-530 + Tonsil Fenix II Front + wzm. Technics; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x; HP DeskJet 5740.

nosweratu

Wysłane 2019-05-14 07:22 , Edytowane 2019-05-14 08:55

@ lami moi zaufani gazownicy mają aurisa z nalotem 200kkm na gazie i nic poza eksploatacją nie robione 
1.6 ma zawory ustawiane hydraulicznie - chyba 1,33 (VVTI) ma mechanicznie
muszę popisać po salonach bo trochę się podpaliłem - na papierze fajne auto - zobaczę jak sie tym jeździ  (ja wolę siedzieć wyżej a tam o ile pamiętam z pozycji pasażera za wysoko nie było)


@Maveriq na C3 moja żona kręci nosem - mówi że disign Melanii Trump jej nie odpowiada (światła wyglądające jak przymknięte oczy) choć mi guma na drzwiach się podoba... 

Maveriq

Wysłane 2019-05-14 08:55 , Edytowane 2019-05-14 08:56

Faktycznie, 1.6 ma kompensację luzu hydrauliczną. No to nic tylko zamontować, wymieniać filterki i adaptować.

Siedzi się w nim ani za wysoko ani nisko, tak moim zdaniem w sam raz. Fotele się chyba od wersji przed liftem nie zmieniły, a tamtym zrobiłem 2 lata temu 2000km w 4 dni i zmęczenia nie było. Ciągle tylko denerwowały mnie takie pierdoły jak klamra pasa pasażera stukająca w zakrętach o słupek, marne multimedia, ogólny hałas i jeszcze w tamtym przypadku skrzynia CVT.
No i on prowadził się komfortowo, ale bardzo niepewnie mimo porządnych opon. Nowy model już tego problemu nie ma.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400MHz CL14; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Logitech X-530 + Tonsil Fenix II Front + wzm. Technics; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x; HP DeskJet 5740.

nosweratu

Wysłane 2019-05-14 08:57 , Edytowane 2019-05-14 09:02

@ Maveriq żona chce tylko manuala a co do multimediów brałbym wersję premium więc jest trochę lepiej teraz tylko musze się tym przejechać (do toyoty mam minium 60 km)




A i dodam jeszcze odnośnie wczorajszej wizyty w oplu:
corsa - gabaryt ok ale materiały kiepskie - kolorystyka wnętrza bez polotu
astra sedan - nie widać ani tyłu ani przodu auta - dla mnie (mam spory gabaryt) średnio wygodna pozycja za kierownicą - materiały lepsze - jednak wykonanie nie zachwyca 

Maveriq

Wysłane 2019-05-14 09:11

Z multimediami chodziło mi o ich szybkość działania, przedpotopowa grafikę i przyciski i uciążliwą w obsłudze nawigację.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400MHz CL14; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Logitech X-530 + Tonsil Fenix II Front + wzm. Technics; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x; HP DeskJet 5740.

lami

Wysłane 2019-05-14 09:47

Dla mnie te silniki 1,2 Pure Tec to raczej słaba propozycja. Turbina, trzy cylindry i 110 KM ile km ten silnik przejedzie bezawaryjnie.  Czytałem publikację dojść obszerna o tym jak silniki z turbinami powinny być eksploatowane. Wynikało z tej publikacji że jazda miejska niezbyt im służy i ma znaczny wpływ na żywotność silnika. Głównie chodziło o turbinę, która potrzebuje dużej temperatury by prawidłowo działać i dawać optymalne osiągi.
W tamtym roku miałem przyjemność jeździć przez 3 tygodnie takim trzy cylindrowym motorkiem Skoda Rapid 0,999 l 110 KM, owszem przyspieszenie super, motorek zbiera się żwawo ale zero elastyczności silnika wchodząc w skręt lub wjeżdżając na rondo trzeba praktycznie redukować do pierwszego biegu. Pomijam wyposażenie ale ja bym za te pieniądze takiego autka nie kupił. Może faktycznie C3 jest o niebo lepszy.
Konkludując ja wybrałbym autko z silnikiem, który można skumplować z LPG. Do jazdy miejskiej wydaje się że to opcja jest najlepsze i najbardziej ekonomiczna.

Lubię ten portal i niepowtarzalny klimat jaki tworzymy !!!

Maveriq

Wysłane 2019-05-14 11:17

Przy tej pojemności 3-cylindry są przewagą nad 4-ma cylindrami - grubsze korbowody, mniej części ruchomych, pojemność skokowa pojedynczego cylindra bardziej zbliżona do idealnej (największą sprawność silnik spalinowy ma przy pojemności skokowej około 500cm/cylinder). Dodatkowo wał korbowy nie znajduje się idealnie pod tłokami, a jest lekko przesunięty (korbowody mają niesymetryczny kształt) co zmniejsza nacisk pierścieni tłokowych na gładź żeliwnych tuleji cylindrowych i w ten sposób i zmniejsza ich zużycie i zmniejsza wewnętrzne opory... stąd ten silnik faktycznie tak mało spala.

Co do temperatury turbiny nie ma się co martwić, bo turbina nagrzewa się błyskawicznie dzięki jednej z innowacji tego silnika, która jednocześnie znowu jest uproszczeniem konstrukcji - jest to wykonanie głowicy i kolektora wydechowego z jednego odlewu - brak łączeń i uszczelnień pomiędzy głowicą, a najgorętszą od momentu uruchomienia częścią w samochodzie powoduje, że i głowica nagrzewa się praktycznie od razu.
Chłodzenie samego bloku silnika jest za to podzielona na dwie części, żeby po uruchomieniu płyn chłodniczy nagrzewający się w głowicy i wokół komór spalania nie schładzał się w dolnej części silnika. Każdy użytkownik tego silnika może potwierdzić, że ciężko znaleźć silnik, który nagrzewa się szybciej od niego mimo jego mikrych rozmiarów.

Co dożywotności samego silnika nie ma co się obawiać. Ma on jeden problem - pasek rozrządu kąpie się w oleju i w samochodach z pierwszych 2 lat produkcji zdarzyły się przypadki jego parcenia. Jego skrawki zatykały smok pompy olejowej, a co dalej to można sobie wyobrazić. Oczywiście samochód w każdym z tych przypadków informował użytkownika, że coś jest nie tak (bo spadało ciśnienie oleju), ale jeśli ktoś się kontrolkami nie przejmował to i zajechał silnik. Po tej akcji zmieniony został dostawca pasków, gdyż okazało się że problemem była wadliwa część pasków oraz interwał wymiany oleju zmniejszył się z 25 do 15 tys km.

A elastyczność silnika to właśnie domena jednostek z turbo. Oczywiście z pojemności litra, czy 1,2 litra nie będzie mocy przy 1000rpm (na to właśnie narzekał Marek Drives w kilku testach tych silników), ale już od 1500rpm te silniki ciągną już znacznie lepiej, niż wolnossący 1.6 przy 3000rpm. W końcu to w wersji 110KM ma już chyba 205NM przy 1750rpm (wersja 130KM ma tam 230NM). Takiego wyniku nie osiągają wolnossące 2-litrówki i to przy 2x wyższych obrotach.
Teraz powoli wchodzi na rynek wersja 155KM.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400MHz CL14; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Logitech X-530 + Tonsil Fenix II Front + wzm. Technics; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x; HP DeskJet 5740.

nosweratu

Wysłane 2019-05-14 22:51

Ja jestem chyba jednak straszna konserwa bo wolnossące są dla mnie pewniejsze - na sobote ustawiam się na test aurisa - jak liczę z ubezpieczeniem i bez LPG mogę robić do 70k - co przyznam zaboli ... Ale spokój powinien być na 15 lat - auto dla żony więc zrobi w tym czasie że 110kkm

Strona 1 z 3 123>>>
skocz

Kto jest online: 2 użytkowników, 143 gości

Cappo_PL , zenti ,