2002-10-10 00:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)

3xRadeon 9700 Pro

Strona 4 - SmoothVision

Sprawdźmy teraz to co miało być tak mocno polepszone czyli SmoothVision 2.0


Wiemy, że filtrowanie anizotropowe jest mocną stroną ATI co oczywiście nie zmieniło się w R9700. Tutaj Radeon uzyskuje przewagę, która przy 1600x1200 przekracza już 100% różnicy. To bardzo dużo.


Wygładzanie pełnoekranowe to w R8500 było piętą achillesową. Radeon 9700 wnosi spore polepszenie w tym temacie. Zerknijmy na FSAAx4


Jest naprawdę rewelacyjnie. Tutaj nowa karta po prostu miażdży konkurencję. Względem starego R8500 jest fantastycznie.


Aquamark potwierdza dominację R9700 nad Ti4600 w kwestii FSAA.


Również 3DMark wskazuje na bardzo dużą przewagę R9700Pro.


FSAAx4 + Anizox8 czyli maksimum jakości daje nowemu Radeonowi jeszcze większą przewagę nad Ti4600.


Na tym wykresie mamy spadek wydajności poszczególnych kart wraz z zastosowaniem odpowiedniej techniki. W zasadzie filtrowanie anizotropowe jak i FSAAx2 dla kart R9700Pro nie wprowadza zbyt dużego spadku wydajności. Dopiero wprowadzenie FSAAx4 daje nam spadek rzędu 30% co przy niemal 60% dla GeForce4 Ti 4600 jest wynikiem bardzo dobrym.


Dochodzimy do skalowalności i widzimy, że Radeon 9700 Pro potrzebuje mocnego procesora. Pentium 4 2.53GHz wcale nie jest dla niego wystarczający. Tak więc decydując się na Radeona 9700Pro trzeba też zaopatrzyć się w jak najszybszy procesor.

Na podsumowanie mogę powiedzieć, że w zasadzie nie ma w tej chwili gry, która byłaby w stanie w pełni wykorzystać moce drzemiące w Radeonie 9700Pro i w tym roku na pewno takiej już nie zobaczymy.

Strona 4 z 6 <<<123456>>>