2009-12-11 07:32
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
34

ATI Eyefinity czyli praca i granie na wielu monitorach

Strona 4 - Gramy

Jak to w praktyce działało?


Na ruszt wziąłem dostępne mi gry i sprawdziłem jak działają wraz z technologią ATI Eyefinity. Oto moja relacja z bojów (przy użyciu karty Radeon HD 5870):

Anno 1404


Gra strategiczna, w której EyeFinity działa wyśmienicie i bez problemów.


Kliknij, aby zobaczyć w pełnej rozdzielczości

Obszar jaki widzimy w rozdzielczości 5760x1200 robi wrażenie. Gra chodzi płynnie w maksymalnych ustawieniach. Musimy jednak zrezygnować z antyaliasingu. 1GB RAM dla takiej rozdzielczości z FSAA to za mało.

Assassin's Creed


W trybie 5760x1200 gra zachowuje się dość dziwnie. Wyświetla duże czarne pasy na 90% powierzchni bocznych monitorów. Po przejściu na 3600x1920 jak ręką odjął, wszystko wygląda jak należy. Gramy też dość płynnie na maksymalnych detalach.



BioShock


Ta gra należy do kategorii z problemami numer 2, czyli obraz rozciągnięty zostaje na trzy monitory w efekcie wygląda to tak paskudnie, że grać się nie da. Przejście na rozdzielczość 3600x1920 powoduje inne problemy takie jak na obrazku poniżej:

Efekt końcowy jest taki, że sobie nie pogramy.

Call of Duty 4


W 5760x1200 mamy taki sam efekt jak w BioShocku, czyli rozciągnięty ekran, granie praktycznie wykluczone. Po przejściu na 3600x1920 gra wygląda bardzo dobrze. Chodzi też wyśmienicie na pełnych detalach bez wygładzania.



Company of Heroes


Gra w 5760x1200 to prawdziwa mordęga. Sam obraz 3D na środkowym monitorze jest w porządku jednak na bocznych został rozciągnięty. Deformacji uległo też całe menu z interfejsem sterowania i mini mapką. Próba uruchomienia gry w rozdzielczości 3600x1920 kończy się komunikatem, że gra nie wykryła żadnej rozdzielczości w której mogłaby się uruchomić (sic).

Crysis



Kliknij, aby zobaczyć w pełnej rozdzielczości

Crysis cierpi na przypadłość numer 4, czyli na bocznych monitorach widzimy mniej niż powinniśmy. Efekt jest taki, że boki są nieco rozciągnięte, ale ogólnie w grze to nie przeszkadza i dość szybko można się przyzwyczaić.

Jeśli chodzi o wydajność, to o najwyższych ustawieniach możemy zapomnieć. Pograć da się w trybie wysokim.

Europa Universalis III


Oto przypadek gry z kategorii 1, czyli nie da się zagrać. Gra wychodzi do pulpitu w trakcie wczytywania się. Nie ma możliwości zagrania ani w 5760x1200 ani w 3600x1920.

FarCry 2



Kliknij, aby zobaczyć w pełnej rozdzielczości

Tutaj mamy ciekawy przypadek. Otóż w trybie benchmarkowania wszystko chodzi jak należy natomiast sama gra nie potrafi wykryć naszych rozdzielczości. Ręczna edycja pliku .ini przynosi jednak efekt i możemy pograć.

W miarę płynnie pogramy na najwyższych ustawieniach bez FSAA.

Strona 4 z 6 <<<123456>>>