2008-06-25 06:00
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
137
ATI Radeon HD 4850 - AMD wraca do gry
Strona 2 - Architektura
Rdzenie SIMD
Każdy rdzeń SIMD posiada:
- własną lokalną pamięć cache L1 16KB
- własny układ logiczny odpowiedzialny za kontrolę i rozdział wątków (Ultra Threaded Dispatch Processor)
- 4 dedykowane jednostki teksturujące z pamięcią cache
- komunikuje się z innymi jednostkami SIMD poprzez globalną pamięć cache L1
W nowej architekturze stosunek procesorów strumieniowych do jednostek teksturujących wynosi 4:1
Jednostki teksturujące TMU
Jednostki renderujące RBE
- 2 razy więcej próbek AA w 32 i 64 bitowym kolorze
- 2 razy więcej "czystych" próbek w 64 bitowym kolorze
- 2 razy więcej operacji Stencil / Depth
RBE (Render Back-Ends) potrafi pracować zarówno na sztywnych próbkach MSAA jaki na programowalnych CFAA.
Kontroler pamięci
Dodano także obsługę pamięci GDDR5, co przy taktowaniu 1.8GHz (DDR 3.6GHz) pozwoli uzyskać przepustowść 115GB/s z jednoczesnym zachowaniem mniejszej ilości tranzystorów (256 bitów), a więc z niższym poborem prądu i kosztem produkcji.