2003-04-07 11:32
Leadtek GeForceFX 5800 Ultra
Strona 4 - Podkręcanie
Filtrowanie anizotropowe wreszcie nie powoduje dużego spadku wydajności. GeForceFX 5800 Ultra zachowuje przewagę nad Radeonem 9700 Pro
Także technika FSAAx2 lepiej wypada na nowym GeForce
Jednak już w przypadku FSAAx4 daje o sobie niższa rzeczywista przepustowość pamięci (a miało być tak pięknie - 48GB/s). Tutaj wygrywa Radeon 9700 Pro
Podobnie jest po dołożeniu filtrowania anizotropowego
Przy skalowaniu potwierdza się, że mocne karty wymagają mocnych procesorów
Wnioski jaki nasuwają mi się po testach odnośnie wydajności GeForce'a FX'a 5800 Ultra:
1. Karta bardzo dobrze radzi sobie z wysokimi rozdzielczościami
2. Bardzo szybko renderowane są skomplikowane sceny wykorzystujące multiteksturowanie
3. Filtrowanie anizotropowe wreszcie bez znacznych strat wydajności
4. Zbyt mała przepustowość pamięci. Przy FSAAx4 karta przegrywa już a Radeonem 9700 Pro, a jest jeszcze możliwość włączenie FSAAx8 i x16. Jest to jednak czysty marketing.
5. Jest w tej chwili królem wydajności ale lada moment może stracić koronę (już w USA wchodzi do sprzedaży Radeon 9800Pro)
Podkręcanie
Podkręcaliśmy, a i owszem, choć sensu to nie miało żadnego z powodu ogromnej ilości wydzielanego ciepła. 3DMark2001SE poprawnie przechodził pętle przy ustawieniach 540MHz dla rdzenia i 1080MHz na pamięciach.
Z braku czasu nie mogłem zostawić tak karty na dłużej ale jestem pewien, że nie są to ustawienia w pełni stabilne. W zasadzie, jeśli ktoś miałby ochotę podkręcać tę kartę to musiałby całkowicie wymienić jej chłodzenie na wodne. To co jest ledwo wystarcza do ustawień fabrycznych.