2003-04-07 11:32
Leadtek GeForceFX 5800 Ultra
Strona 5 - Galeria
Pierwszy obraz prezentuje scene z dużą ilością dymu i ognia:
GeForceFX 5800 Ultra
Radeon 9700Pro
Obraz drugi - samolot:
GeForceFX 5800 Ultra
Radeon 9700Pro
Krajobraz:
GeForceFX 5800 Ultra
Radeon 9700Pro
Krajobraz - perspektywa
GeForceFX 5800 Ultra
Radeon 9700Pro
Osobiste odczucia autora
Patrząc na te obrazki odnoszę wrażenie, że obraz na karcie GeForceFX "gubi" część kolorów i zastępuje je innymi, już używanymi. Również oszczędza na różnorodności oświetlenia tonując je nieco.
W efekcie widzimy na obrazku z samolotem dwie pierwsze łuski jakby delikatnie rozmyte w tło. Na obrazach natury mamy niebo mniej bogatsze w chmury, a co za tym idzie, nieco inne oświetlenie całej sceny. Skorupa żółwia na FX'ie jest bardziej jasna (bo na niebie jest mniej chmur).
Przy normalnej pracy z jedną tylko kartą nie jest to takie łatwe do wychwycenia, ale przekładając na zmianę FX'a i Radeona i puszczając 3DMarka03 zauważyłem, że obraz jest niby ten sam a jednak inny.
Wydaje mi się, że zmniejszanie ilości kolorów oraz upraszczanie oświetlenia może powodować wyższe lepsze wyniki wydajnościowe na karcie GeForceFX 5800 Ultra.
Ilość renderowanych detali pozostaje jednak niezmieniona i stąd trudność w dobrym wychwyceniu różnic.