2009-03-18 21:57
Autor: cobex
16

Saitek - zestaw dla graczy

Strona 4 - Cyborg Keyboad cz.2

Czas na wodotryski, tutaj mamy ich sporo. Klawiatura jest mistrzem jeżeli chodzi o zmianę wyglądu – kameleon nie ma szans. Mamy tutaj możliwość podświetlania w trzech odcieniach koloru które regulowane są płynnie w pewnych ustalonych ręcznie prze sam sprzęt odstępach, absolutnie świąteczna atmosfera. Wszystko regulujemy poprzez panele dotykowe umieszczone na górnej części klawiatury, świecą nam okolice klawiszy i same klawisze, nie trzeba światła dodatkowego w nocy aby pisać tekst:



W górnej części klawiatury znajdują się dotykowe sensory zarządzające funkcjami głośności (volume - zgodnie z kierunkiem ruchu palca, rośnie lub maleje ilość świecących się pasków). Ciekawą opcja jesr "twarz" Cyborga, która włącza i wyłącza tryb "Gracza". Owa funkcja uruchamia wcześniej zaprogramowane ustawienia kluczy i kolorów podświetlenia dla poszczególnych partii klawiszy, jednocześnie wyłączając klawisz ze znaczkiem Windowsa, by uniknąć przypadkowego wyskoczenia z gry do pulpitu.



Na prawo od "Cyborga" mamy ikony aktywnych pól, którymi strujemy podświetleniem odpowiednich im części klawiszy (również dotykowo). I tak możemy na przykład ustawić wszystkie przyciski podświetlone na zielono (czerwono lub żółć-limonka), ale wyodrębnić WSAD na czerwono (lub którymś z trzech kolorów). Dodatkowo możemy ustawiać intensywność podświetlenia (ciemno / jasno). Następne pola sterują ustawieniami podświetlenia programowalnych klawiszy-kluczy (strona lewa i prawa), oraz "strzałkami". Możliwości wyodrębnienia poszczególnych pól i partii klawiszy, jest naprawdę sporo.





Klawisze sterujące z których najczęściej korzystają gracze ( strzałki, spacja, W,A,S,D ) zostały pomalowane srebrną farbą o połysku metalicznym:



Jak do tej pory klawiatura sprawiała bardzo dobre wrażenia, specjalnie nie było się do czego doczepić. Jest to produkt przeznaczony dla graczy więc cała oprawa światło-wizualna i umiejscowienie klawiszy oraz ergonomia panelu dotykowego stoi na wysokim poziomie. Zacznijmy jednak trochę marudzić – sama farba którą pokryte są klawisze sprawia wrażenia jakby było jej za dużo o kilka warstw. Trochę wygląda to jak „malowanie pędzlem”.

Na klawiaturze powinno się wygodnie, szybko i sprawnie pisać – niestety o tym tutaj zapomniano. Same klawisze nie dość że mają ogromny skok ( korzystam prywatnie z Logitech Ultra-X ) to na dodatek kołyszą się nieco na boki co sprawiło że poczułem się jakbym się cofnął przynajmniej 10 lat do tyłu. Hałas jaki wydają przy pisaniu tekstu potwierdza tylko fakt iż producent zupełnie nie przyłożył się do tego elementu – chyba zapomniano że na klawiszach czasem coś piszemy. Sam mechanizm jest tutaj dosyć solidny – wydaje się odporny na uderzenia podenerwowanego gracza, lecz to nie wystarcza. Pozytywny obraz psują kiepskiej jakości klawisze – na tyle, że całą recenzję pisałem na mojej prywatnej klawiaturze.

Podsumowując, Saitek Cyborg Keyboard to bardzo ciekawy, solidny i ergonomiczny sprzęt z wieloma atrakcyjnymi dla oka i ergonomii zastosowaniami. Posiada kilka unikalnych rozwiązań które dla niektórych będą na tyle priorytetowe że cena nie będzie elementem zaporowym. Gdyby tak zastosowano klawisze typowo płaskie które znamy z komputerów przenośnych, można by wystawić bardzo dobrą ocenę, nawet biorąc pod uwagę kwotę około 300zł za ten produkt. Polecam ze wskazaniem dla osób uwielbiających „wodotryski”.


Strona 4 z 7 <<<1234567>>>