Sapphire X1900XTX Toxic Liquid Cooling
Strona 4 - Testy
Wszystko działa jak należy, pompka tłoczy a wentylator się kręci (o jego dźwiękach w podsumowaniu), więc można przystąpić do testów w grafice 3D.
Konfiguracja testowa :
Płyta główna – Abit AN8 Ultra (nForce 4 Ultra) Socket 939
Procesor – Athlon 64 3500+ (2200 MHz / 512 L2 Cache)
Pamięci – 1 GB (2 x 512) TwinMos ze zmienionymi timingami (CL 2.5/3/3/8 @ CL 2/3/3/6)
Dysk testowy – Seagate 120GB / 8 MB Cache Ultra ATA 100
Zasilacz - Tagan 430W seria U15 EasyCon
Kartę testowano na świeżo zainstalowanym systemie Windows XP Profesional z Service Pack 2. Na dysku umieszczono sterowniki płyty głównej, karty graficznej Catalyst 6.5, aplikacje testowe oraz gry. Jakość wyświetlanego obrazu ustawiono na najwyższą.
X1900XTX testował już Netcop (LINK), jednak jego platforma bogatsza jest o dwurdzeniowego AMD Opteron 175 (odpowiednik Athlona 64 X2 4400+ 2.2GHz, 2x1MB cache L2) i 2 GB pamięci RAM. Ja do dyspozycji mam tylko jeden rdzeń z identycznym zegarem taktowania (2200 MHz) ale o znacząco mniejszej ilości pamięci podręcznej Cache (512 kb do 2 MB Opterona) i zaledwie - podstawowe już dziś - 1GB pamięci RAM. No ale zobaczmy jak to wygląda od "jedno jajowej" strony ... ot taki mały Of_Topic, bo sam jestem ciekawy ...
Na pierwszy ogień benchmark 3D Mark 2005 ...
I detale ...
Dla porównania przypomnę wynik na sprzęcie Netcopa ...
Różnica około 800 punktów a zegary były nieco niższe niż u Sapphire Toxic.
O ile w 3D Marku 2005 dwa rdzenie nie robią jeszcze dużej różnicy, to w 2006 odgrywają już sporą rolę. Sam jestem ciekaw jaki będzie wynik. No to odpalam ...
3D Mark 2006 ...
Dla porównania wyniki Netcopa ... Nie sugerujcie się zegarami wpisanymi w tabelce, bo to pomyłka NetCop sam się przyznał bez bicia) ... pomiary były w taktowaniach jak wyżej ...
Jak widać dwa rdzenie dają sporo. Oczywiście inne kości pamięci, płyty też mogą mieć wpływ na wyniki, ale ujmując krótko : dwa jajka to nie jedno ...
Na koniec Benchmarków programik Codecreatures ...
Przejdźmy do gier. Na początek tak lubiany (przeszedłem go chyba już z 9 razy na ustawieniach Extreme)
F.E.A.R.
Computer: Maximum / Efects Detail: wszystko maximum /
Light detail: maximum; / Enable Shadows: On / Shadow Detail: Maximum / Soft Shadows: On / Texture Resolution: Maximum / Videos: Maximum / Pixel Doubling: Off / DX8 Shaders: Off / Shaders: Maximum
Paski wykresów uwidocznią spadek FPS w wyższej rozdzielczości ... ale wpierw screen z wynikami wbudowanego w grę programu testującego ... rozdzielczość 1024 x 768 ...
Quake 4
Ustawienia : High Quality / High quality special effects: Yes / Enable shadows: Yes / Enable specular: Yes / Enable bump maps: Yes / Vertical sync: No
Need For Speed Most Wanted
Wszystkie ustawienia na maksimum; VSync: Off / Car Geometry: High / Car Reflection: High / Rain Effect: On / Over Bright: On / Visual Treatment: High
Elder Scrolls IV - Oblivion
Pomiar FRAPS; Wszystkie suwaki na maksimum; VSync: Off / Wszystkie ustawienia w najwyższej jakości / wszystkie cienie włączone.