2017-02-20 19:32
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
0

Zalman ZM-K600S - Membrana dla graczy

Strona 1 - Wygląd 1

Zakup najtańszej klawiatury mechanicznej wiąże się z wydaniem około 240 złotych, co dla większości nastoletnich graczy, jest już dość znacznym obciążeniem "kieszonkowego". Wygląda zatem, że jedynie pozostaniem młodemu graczowi zadowolić się jakimś membranowym odpowiednikiem gamingowych klawiszy z wszystkimi ich przypadłościami (kiepski anty- ghosting, dość długie czasy reakcji klawiszy). Jednak firma Zalman chce nam pokazać, że w cenie poniżej 100 PLN, również możemy cieszyć się spora ilością gamingowych smaczków, jak w dużo droższych "mechanikach". Poznajcie zatem model Zalman ZM-K600S z serii Z-Machine.
Tutaj zazwyczaj zaczynałem od opowiadania o opakowaniu wyposażeniu zestawu, ale tym razem słowem wstępu zacznę od technologii umieszczonych w tym niepozornie wyglądającym urządzeniu:
- Specjalna konstrukcja membrany - Multi Key - Zalman skonstruował specjalną membranę, w której każdy z klawiszy posiada swoje indywidualne połączenie (w standardowych "membranówkach" jest połączenie szeregowe). Takie rozwiązanie daje nam możliwość precyzyjnego zarejestrowania połączenia styków przez nasz komputer i ogranicza możliwość zablokowania sygnału przy sporej ilości wciśniętych kluczy. W zasadzie w modelu tym mamy pełny Anty_Ghosting (komputer teoretycznie rozpozna wszystkie jednocześnie wciśnięte klawisze), ograniczony z racji posiadania tylko dziesięciu palców, w zasadzie do tej ilości :) Dodatkowo zwiększono odporność na przypadkowe zalanie klawiszy (Waterproof).




- Ultra Polling 1000 Hz - Jak na membranowe zawieszenie klawiszy, Zalman ZM-K600S dysponuje ultra szybkim systemem reakcji klawisza (czas powtarzania sygnału w danej jednostce czasu), który można regulować w dziesięciu stopniach prędkości pracy. Wszystko to dzieje się po naciśnięciu magicznego klawisza "G" - jak Gaming, który dodatkowo wyłącza nam klawisz Windows, zabezpieczając nas przed przypadkowym wywaleniem z gry do pulpitu. Regulacja szybkości reakcji jest banalnie prosta, bo wystarczy tylko wcisnąć guzik G (zapłonie czerwonym światłem), po czym klawiszami numerycznymi od zera do dziewięciu, ustalamy prędkość sygnału, który będzie docierał do komputera. Jak to opisać? Otwórzcie sobie aplikację tekstową (World lub inny Office) i wciśnijcie dowolny klawisz. Zobaczycie jak leniwie przesuwa się po białej kartce kursor zapisując dany znak. w ciągu trzech sekund zajmiemy znakami, około półtorej linijki na wirtualnej "kartce". Tak dzieje się w pozycji Zero (standard). Teraz przytrzymując świecący na czerwono przycisk G, naciskamy klawisz "9" i ponownie odliczamy trzy sekundy. Tym razem na naszej "kartce" zostanie zapisane aż ponad jedenaście linijek danej litery! Wzrost prędkości po prostu widać gołym okiem. W grze daje to naprawdę precyzyjne narzędzie, czułe na każdy nasz ruch palca. Czas reakcji mechanizmu jest również imponujący, jak na membranowe zawieszenie...



Zaciekawiłem Was? Jeśli tak, to czas przyjrzeć się samej klawiaturze. Większość informacji o urządzeniu, znajdziemy na bogato ilustrowanym opakowaniu.


W środku prócz samej klawiatury, otrzymamy jeszcze instrukcję obsługi, dołączaną podpórkę pod nadgarstki i woreczek z wymiennymi klawiszami, ale o tym trochę później.


Sama klawiatura jest raczej standardowa. Plastik jej kadłubka może nie zachwyca jakością, ale też nie można powiedzieć, że jest zły. Można powiedzieć, że w tym przedziale cenowym jest nieźle. Niektórym użytkownikom może brakować większej ilości przycisków multimedialnych, bo w Zalmanie dostaniemy tylko sterowanie głośnością i szybkie wyłączenie dźwięku (Mute). W zbliżeniu zobaczycie, że na klawiszach numerycznych są zaznaczone czerwone kropki, określające graficznie prędkości pracy dostępne przy jednoczesnym użyciu przycisku G-key.




Zalman trochę zaoszczędził na stopkach antypoślizgowych. Tylko w dolnej częsci mamy gumowe paski ograniczające przesuwanie klawiatury. Pozostałe dwie podpórki (zarówno wypustki na kadłubku, jak i rozkładane nóżki), nie posiadają żadnego podkładu.


Zalman zadbał o graczy ze starszymi komputerami, gdzie USB nie zawsze chce poprawnie działać z płytą główną i dla nich w zestawie dodał przejściówkę USB / PS2. Kabel ma długość 1.8 metra.

Strona 1 z 3 123>>>