No ciekawa ciekawa sytuacja. Ciekawe co się tam dzieje bo przez Sytuacje USA i nowa wersje szczepionki tylko o tym się gada.
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)
Wysłane 2021-01-14 12:46 , Edytowane 2021-01-14 12:46
3 w teście łosia wypada nadzwyczajnie. Jeszcze tylko zamontować jej hamulce i/lub odjąć ze 300kg i będzie bardzo bezpiecznym autem.
Wyniki sprzedaży nowych rydwanów w 2020 w kraju, w którym rząd postarał się, by silnik spalinowy się nie opłacał:
[LINK]
Wysłane 2021-01-14 12:54 , Edytowane 2021-01-14 12:57
@mysiauek
na 2021 Tesla szykuje nowy model, pomniejszoną 3-kę, specjalnie pod Europę. To może być tutaj strzał w dziesiątkę.
No i lada miesiąc powinien mieć premierę pierwszy na świecie system pełnej autonomii w wersji "nie beta". Giełda na punkcie tych dwóch tematów oszalała kompletnie. Firma zbliża się do równowartości wartości całego pozostałego światowego rynku samochodowego.
Sam nie wiem czy świat motoryzacji jest na taki system gotowy już teraz
Wysłane 2021-01-14 13:34
@Maveriq
Czym się różni VW eGolf od Volkswagena e-Golfa?
Wysłane 2021-01-14 15:40
Co ciekawe te pojazdy w Norwegii u nas byłyby wyśmiane jako "wkoło komina" z uwagi na marne zasięgi (zresztą u nas wyśmiewa się z tego powodu wszystko, włącznie z ~600km zasięgu). Jak się wczytać w ichnie fora, okazuje się że:
- wszędzie są darmowe ładowarki ("pod przedszkolem", "pod pracą")
- ludzie jeżdżą tylko po mieście, bo gdzieś dalej jedzie się wolno + promy, więc zamiast tego latają
No i oczywiście - energia jest tania (gdzieś jak u nas 0,10gr/kWh)
Więc może chodzić nie tylko o cenę ;)
Btw. Skoda Enyaq IV z takim samym wyposażeniem co Tesla Y kosztuje u nich więcej niż ta Tesla. W Polskim cenniku Enyaq też jest śmieszny. Zakładam, że jak GigaBerlin ruszy to i u nas ceny Tesli spadną o ~20/30k na modelach 3/Y (cło z USA i Chin) i wtedy dopiero cała gama VW zrobi pfttt...
Wysłane 2021-01-14 15:44
@scud1
jak ruszy GigaBerlin to Tesla uderzy bardzo ostro do Polski, Czech, Słowacji.... będzie się działo, oj będzie. Ja tam zdecyduję się na Teslę dopiero jak w Polsce będę miał firmowy serwis, porządny salon z prawdziwego zdarzenia i co najmniej 20-30 superchargerów rozrzuconych po kraju. No i szkoda że w Europie u nas nie oferują modelu Y..... jak ktoś lubi SUVy (jak ja) to zostaje tylko X.
Wysłane 2021-01-14 20:07 , Edytowane 2021-01-14 20:29
Djluke
Rónica jest taka, że e-Golf jest samochodem spalinowym, z którego wymontowano zbiornik paliwa i silnik spalinowy i zastąpiono baterią i silnikiem elektrycznym. I. D. jest samochodem od początku do końca zaprojektowanym z myślą o jeździe wyłącznie na prund, więc znacznie mniej miejsca się w nim marnuje i jest wydajniejszy. To mniej więcej to, co Tesla zapowiada na europejski rynek, tylko prawdopodobnie lepszej jakości i o niższym poziomie autonomii. e-Golf był tylko przejściowym substyyutem przed wprowadzeniem I.D. 3 na rynek. Teraz nie ma większego sensu poza fanami modelu, którzy nie chcą silnika spalinowego.
Wysłane 2021-01-14 20:50 , Edytowane 2021-01-14 20:51
@Maveriq
DJowi chodzi o coś dziwnego w tabelce - masz tam e-Golfa i eGolfa, jako dwa osobne samochody. W ofercie VW jest tylko e-Golf.
cała ta tabelka śmierdzi mi strasznie pomieszaniem danych
Wysłane 2021-01-14 21:21 , Edytowane 2021-01-14 21:21
Aaaaa... ja już podświadomie o ID.
To jest błąd. E-Golf sprzedał się w 5068 egzemplarzach.
Wysłane 2021-01-14 22:29 , Edytowane 2021-01-14 22:39
@Maveriq
...a co się sprzedało w 5000 egzemplarzy?
Czyżby BMW nazwali e-Golf?
Wysłane 2021-01-14 23:15
Nic.
Wysłane 2021-01-15 07:18 , Edytowane 2021-01-15 07:23
Zdaje się, że nie jest to dobry moment na zakup jakiegokolwiek nowego samochodu.
Ze względu na konieczność cięcia kosztów nie tylko jakość montażu kuleje ostatnio u wszystkich marek w porównaniu do 2019 roku.
U większości modeli obcinane są elementy wyposażenia w poszczególnych wersjach, bo producenci elementów pozamykali część fabryk, a ceny samochodów nie spadają z tego powodu.
Również materiały zostały pozastępowane tańszymi.
Wysłane 2021-01-15 11:23
Co do Norwegii, to jeszcze jedna sprawa, o której wydaje mi się nikt nie wspomniał.
Może mi się tylko wydawać, ale ich sieć elektryczna jest mocno rozbudowana w celu zapewnienia podgrzewania samochodów na postoju - przed każdym domem, knajpą itd itp ale głównie w mneijszych miejscowościach, znajdują się ogólnie dostępne gniazdka. Nie pamiętam jk jest z płatnością.
Ciekawe czy można z nich też ładować samochody?
Co do Gigafactory, jeżeli naprawdęzrobią mniejszątrójkę i może jeszcze coś małego do miasta to moze być grubo.
Co dla mnie osobiście dalej nie jest przełomem bo czekam na autonomiczność ;) ostatni raz to piszę :P
P.S. Czytałem wczoraj na niemieckim fejsie w ogólnej tematyce IT o problemach grupy VAG z tabletami/mediami. Ktoś spekulował, że przez to wyleciał w zeszłym roku szef działu a i tak wypuścili bubla na produkcje. Słyszeliście coś o tym?'
Jeśli to prawda, to mam nadzieję, że VAG wpadnie w tarapaty finansowe i zostanie rozparcelowany a potem wykupipny przez Stellantis, "Koreę" i "Chiny" :D Marne nadzieje, Niemcy będą ratowali tą perłę jak TUI w tym miesiącu...
Wysłane 2021-01-15 18:05
Oni wypuszczają bubla co drugą generację i nic się im nie dzieje, spokojnie.
Z resztą, żeby nowy model tylko z tabletem miał problem, to byłby dzisiaj jednym z najbardziej niezawodnych samochodów.
Wysłane 2021-01-15 22:41
@Maveriq
Przejrzałem sobie wieczorem na szybko jutiuba.
Głównie właśnie "tablet", coś jeszcze?
Wiesz nowa Corolla też ma problemy. Mniejszy: zwiększający się poziom oleju. Nic z tym nie robią i żaden samochód jeszcze nie padł.
Oklepany na wszystkich forach: wycieraczka zostawia smugę (ZTCW naciąg sprężyny do poprawki). O jednym i drugim na jutiubie nic nie znalazłem ale może słabo szukałem. Szukasz czegos o nowej skodzie i dup... litania o "tablecie".
Wysłane 2021-01-15 23:48
Wysłane 2021-01-16 00:08
Co do testu łosia. Tesla zaliczyła go całkiem ładnie co w moim przypadku nie zmienia niczego w postrzeganiu tego auta.
Ale co bardziej interesujące, obejrzałem kilkanaście innych testów tego kanału i zaobserwowałem bardzo ciekawe wyniki. Mazda Cx-5 zalicza test z wyższa prędkością niż Mazda 3. Peugeot 3008 zalicza test z taka samą prędkością jak Civic Type R czy Porsche 911 Turbo
. Volvo XC 60 czy Honda HR-V zaliczają test z wyższą prędkością niż na przykład Arteon czy Leon. I30 N gorzej albo tak samo jak Kia Sportage w dieslu (bo hybrydowa "Sportydża" wersja zalicza test z o 2 lub 3 km/h niższą prędkość)
Także w sumie obala to chyba mit że SUVy są bardziej niebezpieczne niż klasyczne kompakty, sedany czy limuzyny (w kwestii prowadzenia).
Co do Norwegii. To nie ma tu raczej na co patrzeć i orzekać że samochody "wkoło komina" nie są samochodami [size=2]"wkoło komina" na jej przykładzie. [/size]Co do samego wykresu to z tymi pięcioma tysiącami może to mogła by być Kia Niro (eNiro)?
[size=2]A wracając do Norwegii to jest to kraj o 20% większy powierzchniowo od naszego. Za to populacja jest 7 krotnie mniejsza. Czy inaczej 32 miliony ludzi niższa. Dodatkowo jedna piąta a nawet więcej mieszka w Oslo i okolicy. A co istotniejsze długość autostrad to trochę ponad 400 km a długość całej sieci drogowej to około 93 tyś km. U nas mamy 425 tyś km dróg. [/size]
[size=2]Co innego postawić pięć ładowarek co 50 kilometrów a co innego postawić 300 ładowarek co 50 kilometrów. I co innego je zasilić. [/size]
[size=2]Gdyby Norwegia miała proporcjonalnie do powierzchni 20% więcej ludności. Czyli około 7,5 miliona aut więcej niż my i ponad 500 tyś km dróg i w związku z tym proporcjonalnie więcej ładowarek do założenia ( czyli miliony ładowarek do zbudowania i zasilenia) to deblizmów by nie robili a sprzedaż elektryków (w ilości egzemplarzy) była by podobna tyle że to by było nie 50% a 4-5%. [/size]
[size=2]Ale mają (przynajmniej mieli) ulgi/dopłaty i prąd jest tani. [/size]
[size=2]Samochód elektryczny jest bardzo fajny, a nawet super (no nie każdy ale np taka Kia eNiro) ale tylko i wyłącznie jako drugi do jazdy po dużym zatłoczonym mieście. [/size]
[size=2]@Maveriq [/size]
a ja mam już 3ciego benzyniaka o zasięgu 400km
[size=2]Ale nie gadaj głupot. [/size]
[size=2]Moja sytuacja z wczoraj. Przyjechałem we wtorek zmęczony przed północą. Zaparkowałem pod blokiem. Wniosłem walizki. W środę pracowałem z domu nawet nie wyszedłem. Wczoraj (w czwartek) miałem pojechać po dzieciaki do dziadków. Obiecałem im jeszcze sanki. Rano zalogowałem się do pracy i tak mi zeszło że wyjeżdżałem z domu po 11stej. Wsiadam do auta a tam wskazówka tuz nad rezerwą. Myślę wjadę na autostradę i zapali się rezerwa. Zjechałem na stację i jak nigdy tego nie robię na szybko wlałem 10 litrów. 1,5 minuty z płaceniem i byłem dalej w trasie. Co bym w takiej sytuacji zrobił z autem elektrycznym? Nic. Nawet spędzając 10 razy więcej czasu (15 min) na ładowarce musiałbym szukać kolejnej w drodze powrotnej i tracić czas. [/size]
[size=2]Nie porównujmy zasięgu auta elektrycznego do zasięgu auta spalinowego. [/size]
Wysłane 2021-01-16 00:34 , Edytowane 2021-01-16 00:49
Tesla nakazała swoim salonom na świecie w trybie możliwie najszybszym (promocje/przeceny) pozbyć się wszystkich modeli S i X. Idzie ogromne odświeżenie serii....
Btw; w Polsce ilość samochodów elektrycznych i hybryd plugin (phev), wzrosła rok w rok o 100%, z 10 000 aut do 20 000, dynamika wzrostu sprzedaży ma być nadal wysoka. Coś się rusza.
Kto jest online: 0 użytkowników, 252 gości