Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)

skocz

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7385 wypowiedzi

Wysłane 2021-01-21 14:18

@straszny

Zobacz jak agresywnie naciskają na elektryfikację zarówno transportu osobowego jak i publicznego/transportowego takie Chiny.

Chiny mają wielkie metropolie nie takie jak Wrocłąw czy Warszawa gdzie elektryfikacja pomoże bardzo ale tak naprawdę myślisz ze z tego powodu idą w elektryfikację? 

Już kiedyś próbowałem Ci to wyjaśnić. Zobacz ile ludzi ma (jak sprzedawał się Huwawei przed Banem) Xiaomi. W ilu krajach sieci GSM są oparte na infrastrukturze Huwaweia. Na czym nie masz metki Made in China? A w segmencie samochodowym nic nie znaczyli. 
Popatrz na projekt Izera. To Samo tylko oni rzeczywiście chcą nie tylko lokalnie ale i globalnie przejąć i ten rynek. W autach spalinowych nie mają szans dlatego idą tą drogą. 

Naprawdę uważam że idzie to w złą stronę. Powinny być dopłaty do aut elektrycznych czy inne zachęty do ichkupowania i użytkowania  ale też bez przesadnych czy nawet żądnych obostrzeń dla aut spalinowych. W sensie spełniasz euro 5 i wyżej - ok nie spełniasz to do kasacji. 
Tak jak pisałem jeśli w badaniach sprzed 3-4 lat zanieczyszczenia od aut stanowiły globalnie 1% to nie ma tu nad czym kopii kruszyć.
Ten jeden procent nie zniszczy planety. Tak oczywiście w miastach (dużych aglomeracjach) gdzie są korki należy przesiąść się na auta elektryczne dla poprawy jakości powietrza i zdrowia mieszkańców ale na wsiac, małych miasteczkach przy małej liczbie aut i płynnym ruchu nie ma problemu poruszać się autem spełanijącym euro 6. 
Jestem przekonany że dużo więcej pożytku ekologicznego przyniosło by uporządkowanie transportu. W sensie globalne wdrożenie i przestrzeganie inicjatyw pokroju TIRy na tory. 
Z innej beczki nawet Sony przygotowuje samochód elektryczny. Vision S. Pierwszy prototyp wyglądał lepiej. Ten jeżdżący już taki sobie moim zdaniem. 
Ale w tym roku wyjdzie kilka naprawdę fajnych autek elektrycznych (Nissan Ariya, Mustang Mach-e, Lucid, Taycan Cross Turismo) . Szkoda tylko że będą drogie i zasiągi takie sobie. 

Maveriq

Wysłane 2021-01-21 22:24 , Edytowane 2021-01-21 22:29

Omijam posty i tyle.



I dlatego potem piszesz takie głupoty jak o mojej nienawiści to wszystkiego co elektryczne.
Akurat X6 nie można uznać za wyznacznik jakości wykonania. Objeżdżałem X6M przez kilka miesięcy jako auto służbowe.
Golf jest zmontowany lepiej.

Jak Chiny mają nie iść w elektryfikację?
To się opłaca wszędzie. Promowanie tego, co wymaga mniejszego wkładu pieniędzy, czasu i doświadczenia, a jest droższe pobudza gospodarkę.

Stellantis trochę mnie przeraża, bo po wybraniu Tavaresa na wodza robi się mała wojna domowa w koncernie.
W strukturach PSA są osoby oczekujące od firmy wypełniania jakiejś misji poza robieniem hajsu, a on o nic poza cyferkami nie dba. Też mam co do tego mieszane odczucia, bo gdyby nie on, to już PSA należałoby do konkurencji. Do tego zarząd FCA zawsze robi co tylko się da, żeby produkować maksymalnie dużo na terenie Włoch, co średnio się opłaca.

LG ma już pewne doświadczenie w naszym kraju. Pewnie wiedzą co robią.
Fabryka ma od razu zająć się kolejną generacją akumukatorów, więc pewnie ma to związek z zapowiadanymi od około 2 lat zmianami wykorzystanej technologii przez PSA.
Koncern ma też już działającą sieć dostaw do fabryk z Polski dzięki działającej na pełnych obrotach wytwórni silników 1.2 Puretech do niemal wszystkich modeli. BTW ostatnio Tychy pochwaliły się, że zmontowały ich już pół miliona.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mysiauek

Wysłane 2021-01-22 10:22

@Maveriq
O ile dobrze pamietam to tak samo w Fiacie jak i w PSA związki dbają o produkcję w odpowiednim kraju.
BTW w innej branzy pracuję ale miałem to samo z francuzami, gdzie związki postawiły się i nie dopuściły do outsource'u do PL.
I szczerze, to są właśnie prawdziwe związki a nie to co u nas gdzie Philips w trzy dni przeniósł centrum dystrybucyjne do RO a związki nie pierdnęły.
Ja się cieszę z Tavaresa bo ma wizje bardziej globalne, coś w rodzaju VAGa. I dobrze, zawsze to swego rodzaju druga siła.
Nie podoba mi się za to co PSA zrobiło z nową Corsą ;) bo ardzo mi sięnie podoba i nie przypomina w ogóle poprzednich linii.
Mam nadzieję, że Włosi będą trzymali design swojej cześci produkcji u siebie. I jeszcze żeby diesle zostawili :)

P.S. Ciekawe jak Tesla poradzi sobie ze związkami w DE. Czy tak samo jak Amazon? :)

Maveriq

Wysłane 2021-01-22 11:07 , Edytowane 2021-01-22 12:07

Tak, była w 2020 taka akcja, że PSA wręczyło wielu pracownikom fabryk wypowiedzenia (choć u nich to raczej propozycje zakończenia pracy za odszkodowaniem) i w tym samym czasie ściągnęłe jakąś liczbę pracowników z Polski.
Związki zadziałały i odesłano część tych Polaków spowrotem, choć nie wszystkich.

Z Corsą to tak, że za wygląd Opli nadal odpowiada ten sam zespół, który robił to za rządów GM. Celowe zagranie, żeby zachowywały swoją... niemieckość.
Wszystko oczywiście w ramach rozsądku, więc z unifikacją wielu widocznych elementów.

Właśnie zadebiutował w Niemczech 508 PSE.
Pierwszy w historii seryjny Peugeot, jaki można kupić za ponad 300tys zł :P

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2021-01-22 11:17 , Edytowane 2021-01-22 17:34

ten Peżocik - hybryda plugin PHEV, 360 koni, do setki 5,2, w sumie całkiem całkiem jak ktoś lub takie samochody

choć kombi podoba mi się zdecydowanie mniej niż sedan .. choć jest taki jeszcze ogólny problem że to Peugeot :-P 


-----------------------

Honda w końcu zdecydowała się na uelektrycznienie swojego mniejszego SUVa - w tym roku w salonach witamy Hondę HR-V e:HEV \"\spoko\". Z niewiadomych powodów Honda choć teoretycznie miała hybrydową HR-V już od 2019, w krajach pierwszego świata jako hybrydę sprzedawała tylko CR-V, a HR-V hybrydowe w Indiach. 

Docelowo strategia Hondy zakłada elektryfikację napędów wszystkich głównych modeli w Europie do 2022 roku.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

straszny

Wysłane 2021-01-22 12:06 , Edytowane 2021-01-22 12:07

Maveriq - jak wrzucasz takie duże obrazy z linków, to forum się rozwala, lepiej zahostować go na jakimś imgur, wstawić jako obraz, wyedytować, przejść w tryb tekstowy i zmienić rozdzielczość (albo zapisać lokalnie, zmienić rozdzielczość i dopiero zahostować na imgur)

poprawiam

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2021-01-22 20:24

Dzięki za podpowiedź.
A Tobie to chyba bardziej Taycan Cross Turismo. Tylko trochę droższy :)

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7385 wypowiedzi

Wysłane 2021-01-23 00:09

@mysiauek

Nie podoba mi się za to co PSA zrobiło z nową Corsą ;)

Mi się nie podoba to co PSA robi ze wszystkim autami. W sensie wszędzie wpycha to swoje terkoczące 3 cylindrowe 1.2. 

Z 3008 wywalili 1.6. Zamiast go poprawić to wywalili i jest w 3008 tylko diesel i ten 1.2. W Citroenie C4 też tylko ten terkotek :(
Opel miał całkiem udany 1.4 to też wywalili i daje to nieszczęsne 3 cylindrowe 1.2.

[size=2]@Maveriq[/size]
Jak pisałem fajne auto z tego Tycana ale w czarnym tak średnio wygląda. Ciekawe jak z zasięgiem bo widzę że podają mu w NEDC a z tego co obserwuje to zwykle estymaty w cyklu NEDC są 20-30 mil wyższe niż EPA. 
Jak będzie podobnie jak w Machu-e to oszczędziłbym i wziął Forda. A jak krótszy zasięg od Forda to tym bardziej Mustanga.  

Maveriq

Wysłane 2021-01-23 00:19 , Edytowane 2021-01-23 00:20

Przecież nadal masz 1.6 w 3008 tylko w hybrydzie 225 lub 300KM.
On miał słaby sens. W trasie lepiej sprawdza się diesel, a w mieście nie zapewniał wyraźnie lepszych osiągów od 1.2.
Po podzieleniu przez masę samochodu 1.6 i 1.2 osiągały niemal ten sam moment obrotowy.
A dlaczego piszesz, że terkoczące? Terkoczą i drżą tylko wersje wolnossące, których w 3008 nie ma.
1.2 PT to bardzo niedoceniony silnik. Szczególnie w wersji 130KM, która to jest świetnie dopracowana pod kątem drgań i odgłosów. Znam sporo silników 4-cylindrowych, które pracują mniej gładko.
Z resztą to cała doładowana seria Prince 1.6 jest znana z terkotania jak diesel na zimno.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2021-01-23 15:47 , Edytowane 2021-01-23 16:36

@Maveriq
nie wiem dlaczego ale jakoś nigdy nie podobały mi się samochody sygnowane przez Porsche. Doceniam jakość wykonania ale mi się po prostu nie podobają. 

Poza tym chyba dopadł mnie kryzys wieku średniego i zaczynam rozglądać się za czymś naprawdę szybkim ;), wsiadłem sobie do Toyoty Supry GR 2020 i pomyślałem że jakby ten model z silnikiem 340KM miał jeszcze hybrydę to nie wiem czy bym się nie skusił jako drugi pojazd. Na razie czekam żeby skończyła się epidemia. No i zdecydowanie hybryda, przynajmniej mild 48V, najlepiej pełna... z drugiej strony myślę o BMW X6 w wersji hybrydowej (taka ma być w 2021 pokazana)... wykończony z szarą satynową folią. Spory rozrzut ;p

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

zanafar

Wysłane 2021-01-23 16:41 , Edytowane 2021-01-23 16:43

@straszny 

Poza tym chyba dopadł mnie kryzys wieku średniego i zaczynam rozglądać się za czymś naprawdę szybkim ;), wsiadłem sobie do Toyoty Supry GR 2020 i pomyślałem że jakby ten model z silnikiem 340KM miał jeszcze hybrydę to nie wiem czy bym się nie skusił jako drugi pojazd.

Obecnie według mnie najlepszą z takich kombinacji oferuje BMW w swoich modelach 330e i 530e. Połączenie 113KM przez 10sek silnika elektrycznego sprzężone z udanym silnikiem spalinowym B48 2.0 184KM to jest coś. Tak się składa że ten silnik występuje także w wersji 258km :D. Różnica to tylko oprogramowanie. Także w prosty sposób można dobić do 370KM  (elektryk+spalinówka) tylko za pomocą chipa, a nawet 400KM to podobno żaden problem.

Ja mam właśnie dylemat czy trójeczka 330e czy coś innego. Gdyby tylko Stinger od kii miał hybrydę sprzężoną z 2.0 to brał bym. Strasznie mi się ten samochód podoba wizualnie i pod względem cena/wyposażenie \"\diabel\"

Ps Nie trawie suwów :)

DELL 15R ALU, i3 370M, ATI MR HD 5650, 8 GB RAM, l.seba17@gmail.com

straszny

Wysłane 2021-01-23 16:49 , Edytowane 2021-01-23 19:01

@zanafar
ja uważam że SUV jest obecnie najlepszym rozwiązaniem jako główny samochód rodzinny - dużo mieści, ogromna przestrzeń dla pasażerów, duży bagażnik, zasuwamy i po lesie nim, i przy plaży nie miałem problemu w piachu (AWD), a trasy Lublin-Warszawa-Wrocław-Warszawa-Lublin robię na jeden raz bez specjalnego zmęczenia (choć tu pomaga autonomia jazdy), no i to że hybryda, to na światłach generalnie zawsze jestem pierwszy, spalanie mam 6-7/100 mimo że całkiem ostro jeżdzę (to małe spalanie na hybrydzie ważącej coś 1.7 tony to jest coś niesamowitego). Mam Hondę CR-V Hybrid Executive. Na wyjazdy turystyczne po Polsce i Europie wspaniały samochód i oszczędny jak się chce kontynent czy kraj zwiedzać. 

Ale że mam ją już dwa lata to mi się znudziła \"\lol\", miałem za rok sprzedawać, ale kobitce tak się podoba że uradziliśmy że zostanie jako główny pojazd. A ja rozglądam się za czymś dla siebie ;)

z BMW to myślałem o M4 Competition Coupé, cholernie mi się podoba, podobnie jak Toyota Supra GR, to nie musi być samochód 4-drzwiowy, to raczej dla mnie do jazdy po Polsce/mieście. Rodziną (czy ze znajomymi) i tak będziemy zasuwać SUVem. Ale M4 CC póki co nie jest hybrydą, a czysto spalinowego samochodu już nie chcę. Nie tylko ekologia, ale przede wszystkim ten komfort ruszania/wolnej jazdy na silnikach elektrycznych.... \"\spoko\"

edit: mała poprawka - BMW M440i xDrive Coupé ma mild-hybrid 48V i do tego AWD. Hmm.... muszę zorganizować sobie jakąś jazdę próbną 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

zanafar

Wysłane 2021-01-23 17:03 , Edytowane 2021-01-23 17:28

Tylko tak M4 jak i  Supra nie jest w hybrydzie dostępna... A taka niepozorna trójeczka G20 330e w Coupe jest nawet 5 cm krótsza od trzy drzwiowej M4 a zespół napędowy mocą pod M4 może się podkraść :).  xDrive również dostępny. A zaoszczędzone złocisze można zawsze wydać na wyposażenie.

edit. Eee M440i xDrive Coupé  ma miękką hybrydę tylko w tej najnowszej wersji z tym przerośniętym nosem \"\lol\" Serio!? To już lepiej skierować wzrok na Z4 hehe.:-D Ale ta też bez hybrydy dostepna. Eeh nie jest łatwo... :)  Widzę że myśleliśmy o różnych modelach M4. 

DELL 15R ALU, i3 370M, ATI MR HD 5650, 8 GB RAM, l.seba17@gmail.com

straszny

Wysłane 2021-01-23 18:10 , Edytowane 2021-01-23 18:37

@zanafar
wiem że jestem dziwny, ale widziałem ten nowy hiper-grill w rzeczywistości i wcale tak źle nie wyglądał. To coś jak z Lexusem, i nowym grillem, który na zdjęciach wygląda koszmarnie, a w rzeczywistości zęby aż tak nie bolą :) Ale to serio już całkowicie osobiste doznanie.

A BMW robi bardzo dobre mild-hybrid modele - nie tylko wspomaganie startu, ale pozwalają żeglować w czasie jazdy i to tak konkretnie (gdzieś czytałem że przy długiej równej trasie blisko 1/3 drogi idzie na wyłączonym głównym silniku tylko z podtrzymywaniem prędkości na tym małym silniczku elektrycznym). Przy tym jak działa mild-hybrid np Hyundai Tucson-a to bida z nędzą w Hyundaiu przy tak działającym BMW. 

------------------------------

przyglądam się potwierdzonym parametrom nowego Roadster-a Tesli. 
1.9 do do setki
1000 km zasięgu
max speed 400 km/h 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

zanafar

Wysłane 2021-01-23 20:52 , Edytowane 2021-01-23 20:53

@straszny

przyglądam się potwierdzonym parametrom nowego Roadster-a Tesli. 
1.9 do do setki
1000 km zasięgu
max speed 400 km/h

Kurczę ja się zastanawiam jak oni upchnęli 200KWh baterii w tej podłodze. Ciekawe czy to będą już te nowe zapowiedziane. 

DELL 15R ALU, i3 370M, ATI MR HD 5650, 8 GB RAM, l.seba17@gmail.com

Maveriq

Wysłane 2021-01-23 21:36 , Edytowane 2021-01-24 12:51

Doceniam jakość wykonania ale mi się po prostu nie podobają. 



To nie tylko jakość wykonania. To choćby kwestia zgodnoś i osiągów z katalogiem.
Kiedy jakikolwiek inny producent podaje, że auto przyspiesza do setki w 3s, to zwykle wychodzi w testach 3 z haczykiem na idealnej nawierzchni na torze wyścigowym na odpowiednio rozgrzanych oponach.
Kiedu Porsche podaje 3s, to Kowalski w przeciętny dzień startuje na zimnych oponach na drodze gminnej i robi 2,9s :)
Między innymi za to się płaci w Porsche.

Trochę szkoda, że są zmuszeni robić teraz taką masówkę tylko po to, żeby zarobić na produkcję "prawdziwych" 911 i 718.

Edit:
Straszny, specjalnie dla Ciebie robią BMW i4.
Ciekawe tylko, czy jest szansa na odmianę z dwojgiem drzwi, bo ta pokazana na YT wersja w kamiflarzu w linii nadwozia sportu ma zero.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2021-01-24 13:25 , Edytowane 2021-01-24 13:28

@Maveriq
Parametry dla mnie ok, faktycznie możliwe ze skończę z tym modelem jak pojawi się w sprzedaży do 2022. Choć teraz chciałbym jeszcze hybrydę i dopiero za 4-5 lat full elektryka. 



Tu więcej o nim

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

mysiauek

Wysłane 2021-01-24 13:31

@straszny
A myślałeś kiedyś po co Ci tak szybki samochód "dla Ciebie"?
Potrzebujesz tej szybkości czy tak zwanej przyjemności z jazdy? :)
Czy będziesz jeździł na tor czy tylko ulica?
Sam sobie parę lat temu zadałem te pytania i wyszło mi, że najlepiej jak będę miał szybszy samochód w standardowej wersji i na "zwyklym zawieszeniu" np MB C300 albo MX5.
Pierwsze mega wygodne i szybkie, bardzo. 
Drugie, wystarczająco szybkie i na tor można wyskoczyć.

P.S. Jeżeli  sportowa hybryda to NSX :) o ile ją jeszcze sprzedają w PL.
Niestety i8 nie produkują. Chyba jedyne BMW, które mi się podobało od czasow e36.

@beton
Byłem pasażerem cytryny z silnikiem 1.2 110 koni. Nie czułem żadnych specjalnych wibracji. 
Silnik jak silnik. Nic specjalnego.

Maveriq

Wysłane 2021-01-24 21:15

Używane i8 bywały po roku-dwóch droższe od katalogu :)

Problem z i4 może być taki, że będzie jeździć z ochydnie zamontowaną tablicą rejestracyjną na środku tych komicznych wlotów co psuje cały efekt.
Wg. importera w serii 4 tylko M4 nie ma fizycznej możliwości montażu  na środku, więc na nim wolno zawiesić tablicę z boku. We wszystkich pozostałych tablica ląduje na nosie.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2021-01-25 10:28

@Maveriq
Te komiczne wloty dały BMW historyczne rekordy sprzedaży. Ja wiem ze na forach/w sieci aktywne marudy przebijają się najłatwiej, ale póki co statystyka mówi ze BMW przerobi tak wszystkie modele, bo duże grille idą wspaniale w sprzedaży. 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 437 gości