Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)

skocz

Maveriq

Wysłane 2021-01-25 11:40

Oczywiście. Z jednej strony wszyscy o nich mówią, a z drugiej dostępne są zderzaki zmieniające ten stan rzeczy.
Szef designerów BMW powiedział, że jak najbardziej rozumie osoby, które kupią sobie serię 4 i od razu wymienią zderzak by pozbyć się bobra.

U Prior Design podobno 4k Euro.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2021-01-25 12:23 , Edytowane 2021-01-25 14:29

@Maveriq
jedni lubią, drudzy nie, nie zmienia to faktu że wielkie grille stają się nowym trendem w zmniejszającym się rynku samochodów spalinowych. Po pierwsze pozwalają się wyróżnić, widać że samochód jest nowy, po drugie jakoś idą na przekór trendom elektryków gdzie grille praktycznie nie są potrzebne i na ogół ich nie ma. Więc to takie "HA a ja mam taaaaaaki wielki spalinowy silnik". Pewnie jeden z ostatnich trendów designerskich nim się ten rynek naprawdę mocno skurczy a potem zaniknie.

Nowy Hyundai Santa Fe 2021 też miał premierę z wyraźnie większym grillem (btw: w końcu jest jako hybryda! Duży, wygodny i luksusowy samochód do długich tras)



Już nie mówiąc o Lexusie IS 2021, który powiększył już wcześniej bardzo duży grill


Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2021-01-25 22:00 , Edytowane 2021-01-25 22:03

Trend powiększających się stale wlotów powietrza jest nieustanny od 20 lat.
Najpierw śmiano się z nich w Peugeotach, później w Audi, a potem to stało się standardem.
Wielkość grilla szokowała fanów BMW w nowym BMW X7.
W nowej 4 nie chodzi już o rozmiar, a o komiczny kształt nawiązujący do modeli z lat trzydziestych zupełnie nie pasujący do reszty wodocznych z przodu i z tyłu linii poszerzających optycznie auto.
To taki designerski faul.

Ciekawe, czy grille w ogóle kiedykolwiek znikną. W elektrycznych samochodach też jest co chłodzić, a do tego i w elektrykach zdarzają się atrapy rur wydechowych :)

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2021-01-26 10:25 , Edytowane 2021-01-26 12:20

Joe Biden już się rozkręca - amerykański rząd federalny i wszystkie stowarzyszone z nim instytucje/fundacje mają przenieść się w 100% na samochody elektryczne (obecnie dobrze ponad 600 000 samochodów spalinowych) - ale nie żadne mild-hybrid itd. Elektryki 100%, jako przykład dla państwa i świata.

LINK

swoją drogą widzieliście nowego elektrycznego Hammera? 650 km zasięgu, 1000 koni mechanicznych, 3 sekundy do 100tki \"\lol\" - to ostatnie to aż mnie bawi jak takie coś wyprzedzi ze startu topowe spalinowe Mercedesy czy BMW na światłach.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

mysiauek

Wysłane 2021-01-26 13:37

@straszny
Ile trwa ładowanie tego Hammera?
Czekam na wojskową wersję ;)

kotin

Wysłane 2021-01-26 13:53 , Edytowane 2021-01-26 22:05

Sierżant Joseph Malkowitch z niepokojem śledził poziom naładowania baterii w Hammerze. Musieli nadrabiać drogi po ostatnim kontakcie ogniowym z rebeliantami. Nie dojedziemy, a reby mają spalinowe agregaty i nie podlegają karom za ich używanie, podsunął kapral Mark Shwainces. Wracamy? Nie było sprzeciwów. Nikomu nie chciało się wracać na piechotę. Zgodnie z przypuszczeniami ponowne pojawienie się w wiosce rebów wywołało strzelaninę. Po likwidacji celów chwilę trwało odszukanie agregatu. Dobrze że go nie wyłączyli, za ponowne odpalenie groziło by nam 5 lat, a tak będzie na rebeliantów uśmiechnął się Malkowitch. Chyba nie będą mieli nic przeciwko? Kapral zaryzykował żart ogólnowojskowy, patrząc na stygnące ciała byłych użytkowników agregatu. No cóż. Był robotem. Wiele mu wybaczano w dziedzinie żartów. Miał inne zalety.


EDIT
@straszny
Potraktuj tą krótką formę literacką jednak jako żart, a nie zarzut. :-) Tak poważnie do operacji w których używało się Hammerów, wystarczał zazwyczaj zasięg 2x 200 kilometrów góra.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

straszny

Wysłane 2021-01-26 14:34 , Edytowane 2021-01-26 16:09

@mysiauek
nic nie widzę na stronie GMC, jest tylko ten EV, przedstawiany jako nowy król off-road-u 
artykuł o nim: LINK
strona firmowa:  LINK

trzeci wariant, który ma wejść w 2023 ma coś czego nie znam:

The Hummer EV2X comes in spring 2023 at $89,995 with adaptive air suspension with Extract Mode (which can raise the suspension six inches) and CrabWalk, its four-wheel steering system.

że niby chodzi jak krab, że każde koło jest zrobotyzowane i autonomiczne ? 

----------

@kotin
ale wiesz - wersja wojskowa będzie bez bajerów, komputery/klimy/bajery ograniczone do minimum, a baterie pewnie wymaksowane, więc stawiałbym na zdecydowanie więcej, raczej 800-1000 km zasięgu. 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7386 wypowiedzi

Wysłane 2021-01-26 18:33

@mysiauek
Jechałem trzema różnymi autami z tym silnikiem. Ostatnim razem to był Grandland 130 konny chyba z rok temu.
Silnik rzeczywiście w trakcie jazdy pracuje z niezłą kulturą. Nie telepie nie drga, pod względem akustycznym też jest OK w czasie jazdy. Ale każde zatrzymanie na światłach np już ujawnia że to 3 cylindry. Pojawiały się drgania (co prawda nie za wielkie ale odczuwalne) i delikatny terkocik. Wszystko ustawało po ruszeniu. 
W Grandlandzie miałem nadzieje że tego nie odczuję, gdyż auto większe i cięższe (tak jak np w pandzie 1.3 diesel bardziej było czuć na kierownicy drgania i w kabinie słychać silnik niż w większym punto z tym silnikiem), ale jednak było czuć że to 3 cylindry.

Tak czy siak dam szanse C4ce z tym nieszczęsnym 1.2 :)

@Maveriq 
Masz rcje. Moje niedopatrzenie. Jest 1.6. Pytanie czy go poprawili (tak jak VW kiedyś poprawił/naprawił 1.4)? Bo wcześniej ten silnik nie cieszył się zbyt dobrymi opiniami.  

Hummer jest fajny pytanie czy dorówna oryginałowi w terenie. 
Co do wymiany aut rządowych na elektryki zobaczymy ilu polityków/ludzi zginie bo w czasie ucieczki/pościgu braknie prądu. 

straszny

Wysłane 2021-01-26 19:11 , Edytowane 2021-01-26 19:35

@beton

ilu polityków/ludzi zginie bo w czasie ucieczki/pościgu braknie prądu.

LOL dżizus... toż czy oni zatrzymają się tankować samochód czy go ładować to raczej ucieczka/pościg i tak nie ma sensu, więc  tyle samo zgnie co obecnie, a raczej mniej, przecież spalinowe samochody mają już mniejsze zasięgi niż takie Tesle. Co za śmieszny argument :-P\"\lol\" 

Już nie mówiąc o tym że w mieście np rakietowe przyśpieszenie Tesli przyda się w policji bardzo.  Tesla jest typowana na głównego beneficjenta amerykańskiego programu wymiany floty samochodów, bo Biden zaznaczył że priorytet bedą mieli narodowi producenci. 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2021-01-26 20:35 , Edytowane 2021-01-26 21:33

Raczej Hummera już w armii nie uświadczymy.
Są zastępowane od jakiegoś czasu większymi, znacznie lepiej znoszącymi ciężkie opancerzenie Oshkosh L-ATV i M-ATV.

To dlatego, że liczy się ochrona załogi przed ostrzałem i minami, a dzielność terenowa schodzi na dalszy plan.
W przypadku dopancerzonych Hummerów już z resztą dzielności terenowej praktycznie nie ma. Są tak ciężkie, że mimo kontroli ciśnienia w oponach zakopują się w piachu łatwiej, niż cywilne samochody z napędem na 1 oś i drogowymi oponami.

Ale montaż baterii w Oshkosh ma więcej sensu, niż się z początku wydaje. Trudniejsza do wykrycia sygnatura cieplna, cisza, brak potrzeby wysokiej prędkości maksymalnej. Trzeba by jedynie zadbać o możliwość szybkiej wymiany baterii, powiedzmy w ciągu 20 min. Powinno nie być z tym problemu, skoro silniki w czołgach wymianiają w godzinę.
I w czołgach też napęd elektryczny się sprawdzi.
W przeciwieństwie do użytku cywilnego tutaj baterie mają większy sens, niż wodór, bo na terenie działań zbrojnych o wyteorzenie prądu łatwiej, niż o wytworzenie wodoru.

Pozostaje problem napędu samolotów naddźwiękowych. Kiedy startuje pierwszy elektryczny Falcon Muska? Twierdzi przecież, że paliwa kopalne to zło, a używa nafty :)

Z zapowiedziami wymiany floty administracji na elektryki USA nie jest pierwsze.
I to też ma sens. Niech urzędnicy najpierw poużytkują samochody elektryczne jako jedyne do wszystkiego, a dopiero potem tworzą prawo ustalające kto i kiedy otrzyma zakaz rejestracji spaliniaka.
Włączając w to oczywiście limizyny grubych ryb.
Nie ma co jednak na to liczyć, że to nastąpi wcześnie.
Rządzący od dawna chętnie wymieniają auta administracji na elektryczne, ale dotyczy to samochodów dla szeregowych pracowników terenowych, a nie limuzyn.
Nawet super nowoczesna Bestia prezydenta USA jest dieslem. Swoją drogą sam Biden w niedziele jeździ sobie Corvette z V8.
Jak to pięknie dawać przykład z góry :D

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38055 wypowiedzi

Wysłane 2021-01-26 22:37

Akurat w warunkach pustynnych, gdzie U$A szczególnie lubią się wpierniczać z konfliktami, efektywne będą panele fotowoltaiczne do ładowania floty - a co ważne będą samowystarczalne w głuszy, bez dostaw benzyny itp. W sumie taki Hummer EV fajna sprawa o ile nie ucierpią na tym inne jego aspekty.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

straszny

Wysłane 2021-01-26 23:11 , Edytowane 2021-01-27 08:31

@Maveriq
Biden niczym już nie jeździ, prezydent USA ma dożywotni zakaz prowadzenia aut na publicznych drogach.

Każdy prezydent obecny i wszyscy byli. Może co najwyżej po ogródku sobie podusić teraz. Ewentualnie prywatny parking

—————————-

Tymczasem jak świat długi i szeroki cały biznes przestawia się na elektrykę coraz bardziej. Pewnym symbolem tych zmian jest to co dzieje się we Francji. Należąca do koncernu PSA (Peugeot i Citroen), największa na świecie fabryka silników Diesla w Tremery, przechodzi na produkcję silników elektrycznych i zaczyna wygaszać produkcję popularnych klekotów

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2021-01-27 00:37 , Edytowane 2021-01-27 00:38

No to się chłop poświęca. Z resztą w jego wieku...
A może to tak, że jak jemu nie wolno, to nikt nie będzie miał niedługo tej przyjemności ;)

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Maveriq

Wysłane 2021-01-27 10:25

Jest długo oczekiwany powrót PSA do klasy wyższej po genialnym Citroenie XM, świetnym C6 i takim se Peugeocie 607.
DS 9.
Tylko dwie opcje napędu do wyboru:
1.6 225KM i 300NM, 8,1s do setki
1.6 Hybrid 225KM i 360NM, 8,4s do setki
Oba z 8-stopniowym hydrokinetycznym Aisinem.
Czyli napęd dobrze znany, świetne wykończenie Opera znane z DS 7 Crossback i niemal 5-metrowe ultraluksusowe nadwozie z miechami pneumatycznymi zamiast sprężyn i kamerą wykrywającą nierówności.
Z wyposażeniem obejmującym masaż, wentylowane i podgrzewane fotele, obowiązkowe wykończenie Opera, Full LED, noktowizję, czy kierunek nawiewu ustawiany indywidualnie dla strony wychodzi jakieś 260tys zł w wersji benzynowej.
Patrząc na ceny A6, czy klasy E wygląda jak okazja. Zwracając uwagę na wartość rezydualną po 3 latach pewnie wyjdzie niemal równo.
Znak czasów - brak diesla. Na tym pewnie straci połowę zainteresowanych klientów.



Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7386 wypowiedzi

Wysłane 2021-01-27 15:05

@straszny
Pożyjemy zobaczymy. Jak się zatrzymają na stacji to po 2-3 minutach odjeżdżają. Jak się zatrzymają na ładowanie to min 20 minut stania. Łatwiej zorganizować zasadzkę. Bo jak nawet nie znają trasy  i śledzą to mają jakiś czas na atak. A jak wypłoszą ich ze stacji ładowania po 5 minutach to daleko dalej nie zajadą.

@djluke
Spory zasięg (pewnie przydatny dla armii) = duży ciężar + opancerzenie = bardzo duży ciężar. 
Panele do ładowania niby fajnie to brzmi ale podładować kilkadziesiąt wozów. Ile to paneli? Hektra? Kilka hektarów? 
Składanie, przewożenie tego przy przenoszeniu bazy... + to łatwiejszy cel niż cysterna schowana w namiocie/szopie. 

@Maveriq

wygląda jak okazja

Cena może i tak bo auto wygląda jak koszmarek. Po DS5 czy DS7 powinni się wstydzić coś takiego pokazać.


Znak czasów - brak diesla. Na tym pewnie straci połowę zainteresowanych klientów.

A na tym pewnie drugą


1.6

Aż się prosi o jakieś doładowane V6. 


Ciekawe ilu klientów zyskało by Volvo jakby mieli te 400 koni w T8 z V8 albo doładowanego V6\"\hmmm\"

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2252 wypowiedzi

Wysłane 2021-01-27 15:24


auto wygląda jak koszmarek



Niby o gustach się nie dyskutuje ALE jak to auto wygląda jak koszmarek, to ja nie mam zamiaru wypowiadać się na temat ww huyndaia, lexusa, hammera no i nie można też zapomnieć o BMW:-P

Na codzień widuję 2 egzemplarze peugeota 508 tego nowego i jak dla mnie wyglądają zajebiście, a to DS9 jest bardzo podobne.

straszny

Wysłane 2021-01-27 15:26 , Edytowane 2021-01-27 15:27

@beton
weź Ty mów za siebie, DS9 ma bardzo uniwersalne kształty i jest naprawdę ładnym samochodem, kurde, już bez przeginania że marudzisz na wszystko jak popadnie. 

(a durnych teorii wojskowych to już nawet nie będę komentował)

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7386 wypowiedzi

Wysłane 2021-01-27 16:25

@straszny
O gustach się nie dyskutuje. Oczywiście że mówię za siebie. O teoriach - jak pisałem pożyjemy obaczymy.

@maq2

to ja nie mam zamiaru wypowiadać się na temat ww huyndaia

Masz racje. O gustach się nie dyskutuje ale zapytam którego Hyundaia? 

IONIQ i i10 są fe. No i10 moe mniej fe. Konę zeszpecili bo stara była piękna. Nowy Tuscon i i20 są bardzo ładne. i30 jest OK. 

Co do BMW to chyba nikt się nie wyłamie. 

Maveriq

Wysłane 2021-01-27 20:58 , Edytowane 2021-01-27 21:01

Jakby Volvo T8 było V8 czy nawet V6, mało kto by kupił, bo salon by nie sprzedał ze względu na kwartalne cele emisyjne.
W większości marek dzisiaj jak chcesz kupić auto z dużym silnikiem a najlepiej benzynowym, to wpiszą Cię na listę oczekujących w kolejkę i przyjmą zamówienie, jak ktoś inny kupi wtyczkowóz, żeby się średnia zgadzała.

A VAG się w normie emisji nie zmieścił. Przekroczyli o 0,5g/km od samochodu i otrzymają rachunek na około 100mln Euro pomimo odkupu kwoty emisji od Tesli. Na ten sam krok wcześniej zdecydowało się FCA, ale oni się zmieścili. Bez odkupywania limitów zmieściło się PSA, Toyota i BMW.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2021-01-28 09:46 , Edytowane 2021-01-28 10:47

@beton

Co do BMW to chyba nikt się nie wyłamie.

jak już mówiłem - pisz za siebie beton, mi się ten samochód podoba (w wersji BMW 440i xDrive Coupé) , w realu samochód wygląda dużo dużo lepiej niż na zdjęciach. 


------------
Tesla S przeszła właśnie totalny lifting! Nowy Hardware, nowe wykończenie, totalnie nowa kierownica i...... możliwość grania w Witchera 3 i Cyberpunk z komputera pokładowego Tesli. Samochód obsługuje bezprzewodowe kontrolery i pozwala grać zarówno na przednim ekranie, jak i na tylnych siedzeniach, na drugim ekranie. 




Tesla chwali się że opracowany przez nią system komputerowy ma 10 TFlop wydajności, tyle co Playstation 5.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 488 gości