@MaveriQ
Bo nie tylko od masy i środka ciężkości wynik testu zależy.
[size=2]Np wynik 3008 jest stąd, że to najlżejszy kompaktowy SUV na rynku.[/size]
Hehe. Nie z masy a z masy.


Najlżejszy czy nie najlżejszy... W wersji z 3 cylindrowcem MT6 - 130KM jest 120kgcięższy niż 308 z tym silnikiem czy też około 100kg cięższy od Leona czy HRV. Tak jak pisałeś jest to suma wielu czynników. Nie o to jednak chodzi. Chodzi o to że wiele z tych SUVów test łosia zdaje z wyższą prędkością niż kompakty czy sedany. XC 60 już lekkie nie jest a też zdaje test lepiej niż wiele kompaktów/sedanów.
CX5 też jest cięższa od Mazdy 3 i tak samo jak wypada lepiej. Chodzi mi o to żeby nie generalizować i pisać że nie są bezpieczne na drodze skoro wiele z nich wypada w testach tego typu lepiej od kompaktów sedanów.
Jakich głupot. Obecnie Swift Sport
Tak jak pisałem. Chodzi o to że nie ma co porównywać 400km zasięgu twojego swifta gdzie te 37 litrów zalejesz w półtorej minuty do do auta elektrycznego gdzie będziesz stał na pod ładowarką x godzin.
@
scud1
W pewnym sensie kwestia zmiany nawyków
Trochę tak ale też dużo nie tak.
trochę jak przy zmianie z benzyny na diesel
Tu powiedziałbym zupełnie inaczej. To samo miejsce (tylko pistolet obok chwytasz) ten sam czas...
Wchodzą powoli szybkie ładowarki ... z mocą 350kW
Teoria teorią. Ostatnio oglądałem filmik z pseudo Mustangiem MachE (czy Emach) i Teslą. Na stacji ładowania gdzie Mustang powinien ciągnąć 150kW ładował się w okolicach 40kW (od 30%) a tesla która jak się nie mylę może ładować się 120kW ciągnęła około 70ciu na własnym Teslowym superchargerze. I takich przypadków jest mnóstwo.
Własnie miałem telefon, że moje eNiro dostało wolny slot na produkcję - dostawa w kwietniu raczej bez zmian. Udało się dołożyć do zamówienia jeszcze pompę ciepła (w zimie zasięg -50km zamiast -100km).
liczyłem sobie tak:
- hybryda zwraca się po 20kkm (w sensie nadpłata ceny wyrównuje się z kosztem oszczędzonego paliwa)
- plugin po 70kkm
- elektryk po 200kkm
Jak to policzyłeś ? Na przekładzie jakich aut?
@
straszny
ja tu się całkowicie zgadzam z Elonem Muskiem, który uważa hydrogen dla samochodów osobowych za wielką głupotę.
A co ma gadać. Udało mu się trafić z pomysłem na biznes jak ślepej kurze ziarno to co ma gadać. Jasne że chce doić tą krowę jak najdłużej się da i będzie wszędzie wszystkim wmawiał że wodór jest be.
[b]@mysiauek[/b]
Dobra czyli temat utylizacji baterii - chyba najbardziej bolący środowisko - mielibyśmy wcześniej czy później w miarę ogarnięty.
Tak ogarnięty jak kwestia recyklingu odpadów. Które przyjeżdżają a potem wysypiska płoną?