2007-06-01 11:19
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
72
AMD w DX10 czyli Radeon HD 2900XT
Strona 17 - Wygładzanie krawędzi
Wygładzanie pełnoekranowe
Przyjrzyjmy się teraz wszystkim dostępnym trybom wygładzania krawędzi jakie oferuje nam Radeon HD 2900XT (R600) oraz GeForce 8800 (G80). Obrazki przedstawiam w skali 1:1 bez kompresji.
![]() R600: AAx2 filtr BOX | ![]() G80: AAx2 |
Krawędzie nie są dobrze wygładzone na obu kartach. Radeon mocno rozmywa scenę co widać na przykład na kolumnie, szczególnie jej górnej części | |
![]() R600: AAx2 filtr Narrow Tent(CFAAx4) | ![]() R600: AAx2 filtr Wide Tent (CFAAx6) |
Wprowadzenie dodatkowych filtrów wpływa na większe rozmycie sceny. Krawędź dachu nie jest jednak lepiej wygładzona niż bez filtrów. | |
![]() R600: AAx4 filtr BOX | ![]() G80: AAx4 |
Próbkowanie x4 przynosi znaczną poprawę jakości. Niestety na R600 obraz wciąż pozostaje nieco rozmyty, przez co giną drobne szczegóły. | |
![]() R600: AAx4 filtr Narrow Tent(CFAAx6) | ![]() R600: AAx4 filtr Wide Tent (CFAAx8) |
Filtr Wide Tent ładnie zmiękcza dodatkowo krawędzie, niestety kosztem rozmycia sceny. | |
![]() R600: AAx8 filtr BOX | ![]() G80: AAx8 |
Subtelne różnice między AAx4 i AAx8 można wychwycić na krawędzi dachu równoległej do muru | |
![]() R600: AAx8 filtr Narrow Tent (CFAAx12) | ![]() G80: AAx8Q |
Filtr Narrow Tent wprowadza większe rozmycie sceny. | |
![]() R600: AAx8 filtr Wide Tent (CFAAx16) | ![]() G80: AAx16 |
Ja już nie widze różnic pomiędzy x8, a x16. | |
![]() R600: AAx8 filtr Edge Detect (CFAAx24) | ![]() G80: AAx16Q |
AMD wprowadzi jeszcze filtr Edge Detect, który w połączeniu z AAx8 da nam CFAAx24. |
![]() R600: AAx8 filtr Wide Tent (CFAAx16) | ![]() G80: AAx16 |
Osobiście bardziej podoba mi się wygładzanie prezentowane przez GeForce'a 8800 niż nowego Radeona. Owszem, można przyznać, że krawędzie w wykonaniu 2900XT są bardziej miękkie ale odbywa się to kosztem sporego zamazywania drobnych detali.