2007-06-01 11:19
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
72

AMD w DX10 czyli Radeon HD 2900XT

Strona 17 - Wygładzanie krawędzi

Wygładzanie pełnoekranowe



Przyjrzyjmy się teraz wszystkim dostępnym trybom wygładzania krawędzi jakie oferuje nam Radeon HD 2900XT (R600) oraz GeForce 8800 (G80). Obrazki przedstawiam w skali 1:1 bez kompresji.

R600: AAx2 filtr BOX

G80: AAx2
Krawędzie nie są dobrze wygładzone na obu kartach. Radeon mocno rozmywa scenę co widać na przykład na kolumnie, szczególnie jej górnej części

R600: AAx2 filtr Narrow Tent(CFAAx4)

R600: AAx2 filtr Wide Tent (CFAAx6)
Wprowadzenie dodatkowych filtrów wpływa na większe rozmycie sceny. Krawędź dachu nie jest jednak lepiej wygładzona niż bez filtrów.

R600: AAx4 filtr BOX

G80: AAx4
Próbkowanie x4 przynosi znaczną poprawę jakości. Niestety na R600 obraz wciąż pozostaje nieco rozmyty, przez co giną drobne szczegóły.

R600: AAx4 filtr Narrow Tent(CFAAx6)

R600: AAx4 filtr Wide Tent (CFAAx8)
Filtr Wide Tent ładnie zmiękcza dodatkowo krawędzie, niestety kosztem rozmycia sceny.

R600: AAx8 filtr BOX

G80: AAx8
Subtelne różnice między AAx4 i AAx8 można wychwycić na krawędzi dachu równoległej do muru

R600: AAx8 filtr Narrow Tent (CFAAx12)

G80: AAx8Q
Filtr Narrow Tent wprowadza większe rozmycie sceny.

R600: AAx8 filtr Wide Tent (CFAAx16)

G80: AAx16
Ja już nie widze różnic pomiędzy x8, a x16.

R600: AAx8 filtr Edge Detect (CFAAx24)

G80: AAx16Q
AMD wprowadzi jeszcze filtr Edge Detect, który w połączeniu z AAx8 da nam CFAAx24.


R600: AAx8 filtr Wide Tent (CFAAx16)

G80: AAx16

Osobiście bardziej podoba mi się wygładzanie prezentowane przez GeForce'a 8800 niż nowego Radeona. Owszem, można przyznać, że krawędzie w wykonaniu 2900XT są bardziej miękkie ale odbywa się to kosztem sporego zamazywania drobnych detali.

Strona 17 z 19 <<<1...13141516171819>>>