2007-06-01 11:19
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
72

AMD w DX10 czyli Radeon HD 2900XT

Strona 19 - Podsumowanie

Podsumowanie



Ceny detaliczne na dzień 01-06-2007:
- Asus Radeon HD 2900XT: 1499 zł
- EVGA GeForce 8800GTS 640: 1399 zł
- EVGA GeForce 8800GTS 640 SuperClocked: 1499 zł
- Asus GeForce 8800GTS 320: 1049 zł

1600x1200 - Radeon HD 2900XT vs GeForce 8800GTS 640 błąd rozdzielczości na wykresie


Wynik pojedynku Radeon HD2900XT vs GeForce 8800GTS 640 3:5, przy czym tam gdzie wygrywa nowa karta AMD wyniki są dość zbliżone, natomiast porażki bywają dotkliwe. Jeśli weźmiemy pod uwagę podkręconą wersję GeForce'a to tu Radeon przegrywa do zera, a różnice często przekraczają 20% na korzyść GeForce'a !



Radeon HD 2900XT świetnie wygląda na papierze oraz w 3DMarku06. W grach ustępuje jednak swojemu głównemu rywalowi, a szczególnie trudne okazują się dla niego tryby FSAA. A skoro przy tym jesteśmy, to i jakość wygładzania nowego dziecka AMD rozczarowuje. Jakby tego było mało, karta grzeje się dość mocno, chłodzenie jest głośne, a sterowniki wołają o pomstę do nieba (liczne błędy w grafice). AMD miało pół roku więcej od NVIDII na dopracowanie swojego produktu, a mimo to zawaliło sprawę. Murowany kandydat do miana "Rozczarowanie roku 2007". Sytuacja nie jest ciekawa, bo brak realnej konkurencji ze strony AMD nie wymusi obniżek cen wszystkich kart graficznych.

Obiecuje nam się nowe sterowniki oraz przejście w proces technologiczny 65nm jako remedium na bolączki karty. Poczekamy, bo nie mamy innego wyjścia, a póki co odradzam zakup tej karty no chyba, że ktoś jest wyjątkowym fanem firmy i nie zważa na wszelkie problemy.

Sprzęt do testów dostarczyły firmy:
Asus
EVGA


Z ostatniej chwili


31 maja w późnych godzinach wieczornych pokazały się oficjalne sterowniki Catalyst 7.5 WHQL. Przeprowadziłem więc ponownie testy przy ich użyciu. A oto efekty:
  • F.E.A.R. - naprawiono błąd z cieniami, wyniki spadły o 2 FPS w każdej rozdzielczości względem wersji beta
  • 3DMark 06 - wynik wzrósł z 10743 do 10835 punktów
  • Company of Heroes - brak zmian, dalej są błędy.
  • Call of Duty 2 - brak zmian w wynikach
  • Call of Juarez - jeszcze więcej problemów z cieniami (subiektywne odczucie)
  • Oblivion - brak zmian w wydajności
  • Gothic 3 - brak zmian w wydajności
  • NFS: Carbon - brak zmian w wydajności
  • STALKER - brak zmian w wydajności, wciąż przycięcia obrazu
  • Nie odntowoałem różnic w jakości FSAA. Nie dodano też zapowiadanego filtru Edge Detect.
Podsumowując, jedyną pozytywną zmianą jest naprawienie błędów w F.E.A.R.

Strona 19 z 19 <<<1...1516171819