2007-06-01 11:19
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
72
AMD w DX10 czyli Radeon HD 2900XT
Strona 3 - TMU, RBE, CFAA
Jednostki TMU
Tekstury nie filtrowane korzystają z 32kB vertex cache’a, a filtrowane z 32kB cache L1. Obie pamięci podręczne są połączone jeszcze z cachem drugiego poziomu o niebagatelnym rozmiarze 256kB.
Render-Back Ends
W przypadku G80 mamy do czynienia z 6 ROPami po 4 piksele na każdy czyli z 24 pikselami na cykl zegara. Operacji Z/Stencil możemy wykonać 48. Mimo, że R600 potrafi przetworzyć mniej pikseli na cykl to trzeba zauważyć, że w tym przypadku taktowanie rdzenia 740MHz jest zdecydowanie wyższe od 575MHz dla jednostek ROP w G80.
CFAA (Custom Filter Anti Aliasing)
A co z wygładzaniem krawędzie ? RBE, w przeciwieństwie do ROP nie ma zaimplementowanych sprzętowych filtrów. Zajmuje się on tylko kompresją i szacowaniem subpixeli, a obliczenia wykonują procesory shaderowe.
AMD oferuje nam wygładzanie krawędzie nazwane CFAA (Custom Filter AntiAliasing). Metoda ta polega na dobieraniu próbkowania znaną metodą MSAA (x2, x4 lub x8) w połączeniu z filtrami Narrow Tent, Wide Tent oraz Edge Detection. Wszystko wybierane jest z poziomu sterowników i może być w przyszłości poszerzone o nowe filtry. Tabelka poniżej przedstawia sposób uzyskania odpowiedniego poziomu CFAA.