2006-04-10 19:31
Autor: Jolly Roger
17

Asus A8N-VM CSM

Strona 7 - Zintegrowana grafika

Zintegrowana grafika



Tak jak i w Gigabyte na GF 6150, tak i tutaj rdzeń taktowany jest częstotliwością 475 MHz. Pamięć karty stanowi wydzielona część RAMu systemowego. Podczas testów ustawiono w biosie 128 MB dostępnej pamięci dla zintegrowanego układu graficznego. Nadal mamy do czynienia z mocno odchudzoną architekturą kart z rodziny GeForce 6, w której pozostawiono zaledwie dwie jednostki pixel shader oraz jedną vertex shader. Oczywiście zachowano pełną zgodność sprzętową z SM 3.0 oraz DirectX 9.0c.


Zobaczmy jak w kilku testach 3D zaprezentuje się Asus. Jego konkurentami będą GeForce 6150 z płyty Gigabyte K8N51PVMT-9 oraz GeForce 6600 300/550 MHz (aby mieć pewną skalę porównawczą).



Zarówno 3D Mark w wersji 2003, jak i 2005 pokazują jak słabym układem jest GF6150 w procesie wyświetlania grafiki 3D. Nie ma się jednak czemu dziwić - te GPU nie zostały przygotowane aż do tak wymagających zadań. Ich główną misją jest zapewnienie dobrej jakości obrazu 2D i w takiej roli dobrze wywiązują się z powierzonego zadania.


W dosyć nowej grze Quake4 nie ma mowy o płynnej grafice w niskiej rozdzielczości 640x480 na zintegrowanych układach Nvidii. Aby w miarę płynnie pograć należy wyłączyć większość efektów. Obie płyty ze zintegrowaną grafika prezentują taką samą wydajność w 3D.


W nieco starszym tytule - Half-Life 2 - średnia ilość FPS w niskiej rozdzielczości jest już na przyzwoitym poziomie. Często dochodzi jednak do sytuacji, w której liczba klatek na sekundę spada poniżej 15, co przekłada się na szarpanie i rwącą się animację. Lekarstwem na to jest wyłączenie większości efektów - po tym zabiegu da się grać.

Strona 7 z 9 <<<1...3456789>>>