2005-09-29 15:11
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
13

Gigabyte 6200 TC / 6600 LE

Strona 4 - GF 6200 Overclocking

Ponieważ na dołączonym CD ze sterownikami była starsza ich wersja, płytę pozostawiłem w spokoju. Co prawda kusiło mnie wypróbowanie programu V-Tunes 2 w zabawie z podkręcaniem, jednak zdecydowałem się na zastosowanie popularnego i dobrze (mi) znanego programu Riva Tuner w wersji 20RC154.
GeForce 6200 ma dość mały radiator, tak więc podkręcanie wartości GPU rozkładałem w czasie, by organoleptycznie (ręką) sprawdzać poziom nagrzania metalowych żeberek, a programem Everest spoglądać orientacyjnie na temperaturę GPU. Test testem, ale odpowiedzialność za sprzęt jest na mojej głowie ...
I tak mozolnie, krok po kroku uzyskałem w pełni stabilne ustawienia na poziomie 401 MHz dla GPU i efektywne 619 MHz dla pamięci (przypomnę że nominalnie wynoszą 350 / 500 MHz DDR).


Za kryterium uznałem brak najmniejszego artefaktu w wyświetlanym obrazie. Odpalamy więc benchmarki od nowa ...
Przypomnę że w nominalnych ustawieniach osiągnięto dla 3D Mark 2003 wartość 2583pkt. ... a jak po podniesieniu zegarów ?


Niemal 500 punktów do góry ... A tak to przekłada się na FPS ...


W Wing's of Fury przyrost o 6 FPS może być już odczuwalny, reszta na poziomie wzrostu o około 3 FPS.
Teraz 2005. W nominale było 1108 pkt. ...



383 punkty to dość spory skok licząc przyrost procentowo.
Na koniec CodeCreatures ... było 1662 pkt.


Bardziej obrazowe różnice pokażą wykresy ...





GRY

Właściwie nie będę się rozczulał nad tym rozdziałem tej prezentacji. Karta ta nie jest stworzona do grania, co jednak nie znaczy że nie można na niej pograć. Wiąże się to jednak z wyrzeczeniami w ustawieniach i rozdzielczości.
GeForce 6200 TurboCache (nominalne ustawienia taktowania) pozwala całkiem przyzwoicie zagrać w Doom 3 w rozdzielczości 800 x 600 i średnich ustawieniach (Midle bez wygładzania)). Jednak podniesienie rozdzielczości do 1024 x 768 powodowało drastyczny spadek wydajności. Ustawienie opcji na "Maximum Detail" nie dawało tej karcie już żadnych szans, jednak testy wydajności zmusiły mnie do tego.


Na uwagę zasługuje fakt że jakość obrazu, pomimo obciętych opcji, wywarła na mnie dość dobre wrażenie. Obraz był wyraźny a nasycenie kolorów zadowalało moje oko, wyczulone w tej kwestii jakościowej.

FarCry (moja ulubiona gra), również w średnich opcjach i rozdzielczości 800 x 600, radziła sobie całkiem żwawo. Benchmarki utrzymywały się zazwyczaj w okolicach 30 klatek na sekundę. Jedynie podczas intensywnej strzelaniny spadał do około 15 fps. W testowych Full opcjach wygląda to już blado, ale to nie domena tego produktu.



Nie wiele lepiej karta radziła sobie z grą opartą o silnik graficzny Unreal Engine. PARIAH jest dość nową grą o bogatej oprawie graficznej i sporej liczbie efektów specjalnych. W rozdzielczości 800 x 600 nie przekroczyłem poziomu 35 klatek na sekundę, natomiast w 1024 x 768 musiałem pogodzić się ze średnim wynikiem wynoszącym 23 fps.



A to wydajność w FPS dla tych gier ... 64 bitowa szyna skutecznie hamuje możliwości tego układu ...







Strona 4 z 8 <<<12345678>>>