2012-08-26 17:02
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
16

PAPAGO P3 czyli Driving Recorder

Strona 3 - Jak to działa...

Zanim pooglądamy film z zapisem moich prób jazdy z rejestratorem, zobaczmy co nam zaproponuje PAPAGO p3 w swoim systemie operacyjnym. Nawigacja po nim odbywa się za pomocą czterech przycisków umieszczonych pod ekranem LCD. Na pierwszy rzut oka wydaje się to dość skomplikowane, ale po chwili zobaczymy, że jest to sposób bardzo intuicyjny i zupełnie sprawnie poradzimy sobie z Menu mimo braku języka polskiego (dostępny angielski, rosyjski i dwa narzecza chińskiego - przynajmniej na razie).


Do pokazania na zdjęciach jest tyle, że jeśli coś przeoczyłem, wybaczcie mi, ale naprawdę funkcji i możliwości ustawień w tym niepozornym urządzeniu jest tyle, że jak mniemam, na pewno jeszcze wszystkiego w nim nie odkryłem. Zacznijmy więc mniej więcej od początku, a więc uruchomienia rekordera, a jest to bardzo proste bo wystarczy umieścić zasilacz w "zapalniczce" auta, przesuniecie suwaka w pozycję ON albo skutera lub przekręcić kluczyk (odpalić silnik), jeśli jest tam już umieszczony i włączony, a i kamera sama już zaczyna zapis. Wyłącza się ją przez odcięcie zasilania, bądź przesunięcie włącznika/blokady karty w pozycję OFF.




O zapisie materiału wideo mówi nam "czerwony" zegar odliczający czas długości nagrania. Obok widać znaczek połączenia z satelitami GPS, aktualną godzinę, a na dole funkcje przydzielone przyciskom do sterowania Menu.


Wciskając przycisk Mode, możemy zmienić wyświetlany widok na duży zegarek z datą...


... lub prędkościomierz z funkcją kompasu...


Na początek możemy zapanować nad plikami już zapisanymi na karcie pamięci. Do wyboru mamy zapis Normalny i z włączeń "alarmowych" oraz narzędzie do usuwania zbędnych zapisów.


W menu Seting możemy sprawdzić ustawienia połączeń z satelitami, ustawić czułość akcelerometru, ustawić czułość i odległość systemów ostrzeżeń, ustawiać opcje wyświetlacza, języka, zresetować system...








Tutaj możemy również skalibrować system LDWS - Lane Departure Warning System. Jak to zrobić, pokaże nam prezentacja wideo.




Na ekranie działa to mniej więcej tak, choć rozstaw "widełek" na kalibratorze bardziej nadaje się na szerokie autostrady niż podmiejskie drogi.



Przyciskami ze strzałkami kierunkowymi możemy skorygować kalibrację na boki, natomiast oś pionową (ustawiania wysokości horyzontu), dokonujemy pochyleniem kamery w uchwycie.










Nagrane pliki można odtwarzać w rekorderze. Podczas funkcji odtwarzania uzyskamy dostęp do ich kasowania (DEL).




Prawda że to spora dawka danych do obrobienia? A to tylko wybrane opcje, które można jeszcze rozwijać. Dokładnie co i jak, dowiemy się z dość dokładnie opisanej instrukcji obsługi, zarówno w wersji papierowej, jak i identycznej zamieszczonej na stronie producenta w pliku PDF... Ale o tym już na następnej stronie.

Strona 3 z 5 <<<12345>>>