2012-08-26 17:02
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
16

PAPAGO P3 czyli Driving Recorder

Strona 5 - Podsumowanie

Czas podsumować naszą znajomość z rejestratorem jazdy PAPAGO P3 Driving Recorder. Firma Maction wysyłając do mnie to urządzenie na pewno miała na uwadze materiał promocyjny dla łatwiejszego znalezienia lokalnych importerów, którzy wprowadziliby ten produkt na nasz rynek, a może i kraje ościenne. Moim zdaniem to bardzo ciekawy sprzęt o sporych możliwościach i bardzo dobrej jakości, zarówno wykonania, materiałów, jak i nagrywania materiału wideo + dźwięk stereo.


Jeśli ktoś sporo podróżuje, jego pasją jest utrwalanie swoich przejazdów przez ciekawe miejsca, zajmuje się moto-sportem i lubi oglądać później trasę przejazdu swoim "bolidem" lub motocyklem, to PAPAGO P3 będzie doskonałym rejestratorem tego typu obrazów. Dodatkowo w podróży uzyskamy nowego "anioła stróża", który ostrzeże nas w przypadku zbyt dużego odchylenia z osi jezdni (funkacja w zasadzie działa tylko na szerokich trasach przelotowych, autostradach), czy zbyt dużego zbliżenia się do pojazdu przed nami.
Dodatkowo będziemy mogli podać rodzinie lub znajomym dokładne położenia geograficzne, w którym się aktualnie znajdujemy, czy zobaczyć jak układa się najbliższa sieć ulic w mieście, w którym się akurat znajdujemy. Nie wiem jak sprawa z mapami dużych miast Polski, ale w Świnoujściu widoczny jest tylko zarys ulic. Po prostu na naszą strefę świata prawdopodobnie nie ma jeszcze dokładnych map. Niemniej jednak już przy korzystaniu z oprogramowania PAPAGO! Live otrzymamy dokładny opis ulic narzędzie korzysta z zasobów Google Maps), zaznaczoną trasę przejazdu, w dodatku wzbogaconą o wskazanie prędkości w danym miejscu i i zapis "dziur" z akcelerometru (przydatna funkcja np. przy organizacji rajdu dla oznaczenia miejsc, gdzie może być niebezpieczna nawierzchnia dla dobrej przyczepności wszystkich kół).





A jakieś minusy? Osobiście mi przeszkadzał brak funkcji Pause w zapisie wideo. Urządzenie zaczyna rejestrować obraz automatycznie zaraz po otrzymaniu napięcia elektrycznego (np. w czasie odpalenia samochodu włącza się napięcie w zapalniczce). Możemy oczywiście wyłącznikiem wyłączyć rejestrator, ale ponowne włączenie systemu trochę trwa i nie zawsze będziemy mogli nagrać w czasie jazdy jakieś nagłe zdarzenie czy mijany obiekt. Przy kilkugodzinnej jeździe trzeba więc będzie mieć albo kilka kart pamięci, albo pilnować, co ma zapisać się jako priorytet z trasy.
Z moim modelem otrzymałem gratis kartę pamięci SD o pojemności 16GB. Największą przyjmowaną przez P3 jest 32GB, ale nie może być mniejsza niż 8GB. Na karcie 16GB można zapisać około 180 minut materiału wideo w formacje Full HD, a więc nawet nieźle (32GB = 6 godzin).
A ile będziemy musieli zapłacić za PAPAGO P3? Na to pytanie trudno mi jednoznacznie powiedzieć, bo jak pisałem, tego urządzenia nie ma jeszcze w kraju (przynajmniej oficjalnie), a i w europejskich sklepach jakoś go nie dostrzegłem. Wrzucając nazwę modelu na Google można znaleźć oferty na eBay, gdzie za identyczny sprzet z kartą 16GB sprzedawca życzy sobie 265 USD, co po dzisiejszym kursie dolara daje nam około 860 PLN. To dużo, jak na polskie zarobki, ale z drugiej strony otrzymujemy też całkiem skoro. Jeśli ktoś naprawdę będzie potrzebował dobrego rejestratora jazdy, PAPAGO P3 mogę naprawdę polecić.


ZALETY:
- wysoka jakość wykonania
- wysoka jakość materiałów
- szklana optyka obiektywu (sześć soczewek + filtr IR / kąt zapisu 130 stopni)
- wbudowany moduł GPS
- bardzo dobra jakość zapisu obrazu w formacie Full HD (1080p)
- dobra jakość dźwięku stereo
- wejście HDMI

WADY:
- brak funkcji Pause w zapisie obrazu
- dość wysoka cena

Podziękowania dla firmy Maction Technologies, za udostępnienie sprzętu do testów.



Sponsorami platformy testowej są firmy:

Strona 5 z 5 <<<12345