2004-07-19 07:30
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
43

Radeony X800Pro/XT i GeForce seria 6800 - nowa generacja kart

Strona 21 - Far Cry

Far Cry 1.1
Jakość Very High, woda ultra high
Research Timedemo

Najbardziej zaawansowana graficznie gra na rynku. Mocno wykorzystuje shadery w wersji 2.0, a po kolejnym patchu, będzie pierwszą grą z shaderami w wersji 3.0 !


Pierwsze starcie i minimalna przewaga 6800 Ultra nad X800XT i nieco większa 6800GT nad X800Pro. W grze tej widać także fatalną wydajność shaderów w FX-ach. Stary okręt flagowy NVIDII jest od nowego blisko 4 razy wolniejszy !


W wyższej rozdzielczości X800XT wysuwa się przez 6800 Ultra. Model GT niezagrożony ze strony X800Pro.


1600x1200, sytuacja bez zmian. Warto odnotować jak dobrze radzi GeForce 6800, następca FX 5950Ultra osiągając dwukrotnie lepszy wynik.

FSAAx4 i filtrowanie anizotropowe x16


Wreszcie widać wyraźnie dużą przewagę X800XT nad pozostałymi kartami. Ten potwór potrafi przecież obrobić ponad 8300 MPixeli w ciągu sekundy, podczas gdy GeForce 6800 Ultra radzi sobie "tylko" z 6400 MPixelami/s.


Różnice się pogłębiają, mimo to można płynnie pograć już od modelu GeForce 6800GT. A co się stało z GeForcem 6800 ? Skutecznie hamują go słabsze pamięci


Powtórka poprzedniej sytuacji.

NVIDIA nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa w tej grze. Wprowadzenie Patcha 1.2 z obsługą Shaderów w wersji 3.0 przyniesie wzrost wydajności na 6800'kach, szczególnie w zamkniętych lokacjach wykorzystujących shadery. GeForce 6800GT powinien wtedy wyprzedzić X800Pro, a GeForce 6800 Ultra może wyjść na prowadzenie w testach bez upiększaczy i zmniejszć dystans do X800XT z FSAA i filtrowaniem anizotropowym.

Warto też odnotować, że do 1280x1024 z upiększaczami gra jest równie płynna zarówno na X800XT, Pro jak i GeForce 6800 Ultra i GT.

Strona 21 z 25 <<<1...171819202122232425>>>