2004-07-19 07:30
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
43

Radeony X800Pro/XT i GeForce seria 6800 - nowa generacja kart

Strona 23 - Jakość 3D AA+AF

Kontynujemy porównanie jakości obrazu.
Zrzuty pochodzą z gry FarCry 1.1.
Na wszystkich kartach włączone było FSAAx4 i filtrowanie anizoropowe x16 (na GeForce FX 5950Ultra oczywiście x8) czyli tak jak w testach wydajności.
Wycinki z kadrów 1024x768 w skali 1:1.
Kadr 1: Woda, wygładzenie wierzchołków gór w oddali


Seria GeForce FX 59xx


Seria GeForce 6800


Seria Radeon X800

Kadr 2: Wygładzenie roślinności, ręki i broni


Seria GeForce FX 59xx


Seria GeForce 6800


Seria Radeon X800

Kadr 3: Odbite światło od wody na elementach otoczenia (Pixel Shader 2.0)


Seria GeForce FX 59xx


Seria GeForce 6800


Seria Radeon X800

Według mnie seria GeForce 6800 renderuje nieco ładniejszy obraz w połączeniu FSAAx4 z AFx16 niż seria X800. Szczególnie dobrze widać to na drugim kadrze (ręka, luneta broni, palma, liść roślinki po lewej stronie) choć różnice są tak niewielkie, że każdy może mieć inne odczucia, a już w czasie samego grania obraz sprawia wrażenie identyczności na 6800 i X800.
Co się zaś tyczy pomieszczenia z rurą, to Radeony X800 renderują jaśniejsze źródło światła, co oczywiście przekłada się na odbicia w otoczeniu. FXy - dyskwalifikacja.

Strona 23 z 25 <<<1...19202122232425>>>