@ beton:
Jeśli zdecydujesz się na mechanika, to ceny robocizny możesz poglądowo przejrzeć tutaj: mechanik w Poznaniu. To jest dobry warsztat w Poznaniu, więc myślę, że w Twoim mieście ceny mogą kształtować się podobnie. Swoją drogą mają dużą dostępność różnych części, więc może skontaktuj się z nimi i może mógłbyś od nich jakieś ściągnąć.
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)
Wysłane 2015-02-05 09:40 , Edytowane 2015-02-05 09:42
Wysłane 2015-02-05 21:05
Co do firmy SNR/NTN jest zazwyczaj montowane na pierwszy montaż w wielu autach.. Co do INA zależy co trafisz, firma tylko pakuje komplety w zależności od dostawcy części, podobnie jest z kilkoma innymi firmami.. Bez obawy mozesz wybrać coś z tej firmy, jestem zwolennikiem wybierania samemu kompletu i zazwyczaj wychodzę na tym taniej niż u mechanika czy u siebie w mieście. Mogę dać namiar na pm sprawdzonych dostawcow do porównania cen..
Wysłane 2015-02-06 07:23
Czysta ciekawość jakie części i ile za robocizne sobie wyszło?
Wysłane 2015-03-19 11:13
Trochę odkopie temat...
Wiosna się zbliża niedługo zacznie się szał wymiany/kupna opon więc też bym się chciał przyłączyć :)
Potrzebuje pomocy w wyborze opon letnich 205/50 R16
Opcji jest mnóstwo, podobnie firm produkujących opony... nie znam nawet połowy.
Czytając opinie o poszczególnych modelach okazuje się że wszyscy są zadowoleni, a te budżetowe są tak samo dobre jak te z klasy Premium...
Całość powoduje niezły mętlik...
Więc jakie opony polecacie??
Narazie wpadły mi w oko takie... głowna zaleta sa tanie :)
Imperial Ecosport 205/50 R16 87 W - C E 71dB - 172zł szt.
Achilles ATR Sport 205/50R16 87 V - C F 73dB - 174zł szt.
Federal FORMOZA FD1 205/50R16 87 V C F 72dB - 182zł szt.
Minerva F105 205/50R16 87 W C E 71 dB - 186zł szt
Dla mnie one wszystkie są no name...
Jakieś pomysły??
Wysłane 2015-03-19 12:17
@ ELLIOTT
Sorry zapomniałem o temacie.
Auto teścia. Prosił mnie o pomoc w temacie ale ze byliśmy blisko terminu średnio miałem czas przeglądać fora i sklepy i szukać więc spytałem was. A córa zdecydowała się przyjść na świat przed terminem i w ogóle o tym zapomniałem.
Teściu zmienił rozrząd, świece filtry, olej ... za części wyszło poniżej tysiaka (ale ile dokładnie to już nie pamiętam a jakie to w ogóle nie wiem, nie wnikałem). Co do hamulcy to chce je robić jakoś w przyszłym miesiącu.
@Elessar
Wow skąd wytrzasnąłeś te nazwy? A co to za auto? Taki nietypowy rozmiar? Nie 205/55?
Ostatnie testy wygrywały Dunlopy SP Sprt Blueresponse, i NOkiany Line (zLine?). Jak zawsze wysoko Conti, Bridgestone i Pirelki. Niewiele słabiej a taniej Hankook Ventus Prime 2.
Wysłane 2015-03-20 07:26
@Elessar tanie mięso nawet psy nie chcą jeść.. Chińczyków nie polecam oraz niskiej półki opon, czasami warto wstrzymać się z zakupem i miesiąc później kupić średnią półkę lub nawet jak fundusze pozwolą coś z premium wybrać. Do jakiego to auta ma być?
Ostatnio zakupy robiłem na [LINK]
Wysłane 2015-03-20 09:36
Te wynalazki to kilka pierwszych propozycji ze stron sprzedających opony. Też się zdziwiłem że coś takiego w ogóle istnieje.. Ale pomyślałem że któraś może być podmarką większego koncernu.
Co do rozmiarów opon to oczywiście powinno być 205/55 R16 po prostu w poszukiwaniu promocji przeglądałem też nietypowe profile.
Auto to: Audi A3 8L 3-drzwiowa,
Wysłane 2015-03-20 11:17
Łee to nie ma problemu. Najlepszy rozmiar. Takie Potenzy Re002 czy Pirelki P7 Cinturato (itd, itp) w profilu 50 na 16stce to 330-360PLN. Te same oponki w profili 55 na 16stke to 230-240 zeta. Także można wybierać z górnej półki. Kurcze na 17stce muszę dać za 2 opony tyle co za komplet 205/55.
Wysłane 2015-03-20 12:45
Ceny opon 17' porażają. Patrzyłem na 215/50 R17, i niestety za dobrą oponkę to trzeba dać 450zł/szt. Wyjątkiem są Falkeny, bo mają niezłe parametry a kosztują około 360zł/szt. Zastanawiam się nad nimi właśnie, bo 4 lata temu na innym aucie miałem takie tyle, że w rozmiarze 15' i sprawowały się całkiem nieźle.
Wysłane 2015-03-20 13:53
Narzekacie na ceny 17", bo jeszcze nie kupowaliście na 19, czy 20"
Przecież naturalne, ze im opona większa, tym droższa.
Swoją drogą bez obrazy, ale trochę dziwne mi się wydaje kupowanie samochodu marki Premium (Audi), a do niego taniutkich opon, które sprawią, że nie będzie się prowadziło lepiej od Poloneza.
Od 2 lat użytkuję polecone wyżej Potenzy R002 i też mogę polecić. Do codziennej jazdy są świetne.
Bardzo polecam też Continental ContiPremiumContact 5 i ContiSportContact 5. W zależności czasami są nieco tańsze od R002, czasami sporo droższe, więc trzeba obadać temat dla swojego samochodu.
Jak się lubi trochę bardziej miękkie (oczywiściem kosztem zachowania w zakręcie i hamowania), to Nokian H.
Wysłane 2015-03-20 14:50
No bo 19stka czy 20 to już jest rozmiar premium a taka 17 to nic wielkiego?
Przecież naturalne, ze im opona większa, tym droższa.
Co masz na myśli że naturalne? Jeśli to że po prostu 17stki są droższe w sklepach niż 16stki i zawsze były to tak jest to naturalne jeśli coś innego to nie wiem dlaczego to niby naturalne?
195/65R15
205/55R16
225/45R17
to standardowe koło do kompakta. Koło jest takie samo. Tylko miedzy felą a asfaltem w 17stce są 3-4cm a na 15 pół łokcia za to 17stka jest szersza.
I dla przykładu ContiPremiumContact 5 205/55R16 91H a ContiPremiumContact 5 195/65R15 95H zaczynają się wg ceneo od 279PLN - 16stki a 15stki od 297,55PLN.
I generalnie podobnie przy innych oponkach (wiadomo często gęsto inne indeksy prędkości czy nośności) ale miedzy 15stką a 16stką jest 20-30 PLN różnicy a 16" a 17" to prawie dwa razy większa cena. I co tu naturalnego?
BTW czy kogoś jeszcze wkurzyło BBC?
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,17587437,Top_Gear___BBC_chcialo_przywroc...
oraz bonusowego odcinka prezentującego walkę pomiędzy trzema supersamochodami: McLarenem P1[/fo...[size=2], Porsche 918 Spider[/...[size=2] oraz [b]LaFerrari...[size=2].
no mendy jedne...
Wysłane 2015-03-20 15:35
Przy podanych przez Ciebie wymiarach, to właściwie opona 15" jest większa. Tzn. nie do końca większa... gabaryty zewnętrzne ma ciut mniejsze, ale jest w niej więcej materiału, więcej waży. Stąd ciekawe, że w ogóle jest różnica cenowa na jej korzyść :) Pewnie wynika bardziej z aktualnej dostawy, czy popularności rozmiaru.
Jeśli np. spojrzysz na opony 17" do tego samego auta, to prawdopodobnie nie będzie to już PremiumContact, a Sport Contact. Wtedy różnica w cenie wynika nie z samego rozmiaru, a z innego segmentu. Opona o dużo silniejszym uzbrojeniu dla znacznego zwiększenia i odporności i podparcia w zakrętach i większej odporności na wysokie temperatury.
Wysłane 2015-03-20 18:22 , Edytowane 2015-03-20 18:23
Tam się chyba walnąłem. Różnica miała być chyba 55groszy. Miało chyba być 279,55 :)Natomiast chodziło mi dokładnie o to o czym też piszesz. Że czy jedna czy druga opona materiału jest mniej więcej tyle samo (jedna szersza ale mniejszy profil, druga węższa ale profil wyższy). I dlatego piszę że nie wiem czy to takie naturalne. Bardziej sztuczne.
Tak zgadzam się też że niektóre opony nie występują w małych rozmiarach tak samo jak w małych są jakieś "zwykłe" których nie ma w dużych rozmiarach. Jak np Dunlop SP Sport Maxx (nie ma 195) ale np Dunlop SP Sport Bluresponse występuje we wszystkich tych rozmiarach. Tyle że w 195 i 205 jest 91V natomiast 225 jest 94W. 195 od 202 złotych a 205 od 237 złotych. Natomiast 225 4to cztery stówy. Więc różnica między 195 a 205 to około 30PLN a miedzy 205 a 225 już 170 PLN. (No dobra 205 z indeksem W jest 19 PLN droższa od tej z indeksem V więc te parę złoty mniej) tylko w sumie czy trzeba kupować W? Spokojnie starcza V.
A jak spojrzysz na te 225 PremiumCOntact a Sport COntact to różnica między nimi nie będzie pewnie taka jak miedzy 170 PLN a 20-30PLN.
Wysłane 2015-03-20 18:42
Do tego dochodzi popularność.
Nadal jeździ masa starych Civików, Golfów 3 i temu podobnych. Stąd opony nawet "sportowe" z najwyższej półki o rozmiarze 195/50R15 są często tańsze, niż średniej klasy 185/60R15.
Wysłane 2015-03-23 18:33
Ja posiadałem ale w nieco mniejszym rozmiarze. Użytkowałem od nowości i mogę powiedzieć o nich następujące spostrzeżenia. Opona jak opona, nie zastąpi zdrowego rozsądku ALE ten model wprost genialnie zachowuje się na nawet dużych opadach deszczu. Na suchym jest bardzo cicha i świetnie kierowalna, przy tym komfortowa. Miałęm je założone w Seacie Alhambrze, 7 miejsc TDI, prawie 2 tony masy własnej. Najwiekszy banan miałem gdy zaliczyłęm na nich pierwsze opady śniegu, błotko pośniegowe. NIe wiem, czy sprawiła to masa samochodu czy te oponki są naprawdę takie dobre ale jeździło mi się na nich dużo lepiej, niż na nie jednych ,,zimowych". Oczywiście na typowe warunki zimowe czyli na dużym śniegu, opony poddaly się ale było tak znacznie lepiej niż można było się spodziewać.
Wysłane 2015-03-24 19:51
Panowie,
Szukam auta do około 16-18k zł. W oko mi wpadły:
- Peugeot 407 SW,
- Opel Vectra C,
- Mazda 6,
- Honda Accord,
- Toyota Avensis,
ewentualnie z mniejszych:
- Renault Megane II,
- Ford Focus II.
Roczne przebiegi na poziomie 7-8kkm, więc raczej benzyna, aczkolwiek lepiej jeździ mi się dieslami. Auto jeździć będzie dziennie 18km do pracy (9km w jedną stronę), raz za kiedy wyjazd poza miasto ~35km w jedną stronę. Wiem, że Toyotę i Hondę ciężko znaleźć w tej cenie, Mazda 6 gnije, więc 2-3 lata jeżdżenia i problem. Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Kto jest online: 0 użytkowników, 215 gości