Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)

skocz

Maveriq

Wysłane 2020-12-08 01:03

Można im ufać, że będzie mega komfortowy.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Maveriq

Wysłane 2020-12-08 02:24

Sedno problemu.

Kia Ceed Kombi PHEV PL Pertyn Ględzi

Niestety koszt postawienia kilku szybkich ładowarek równa się budowie stacji paliw... których już budować nie trzeba.
Myślałem o tym, żeby zaproponować wspólnocie mieszkaniowej inwestycję w chociaż dwie ładowarki pod blokiem, ale aż się boję reakcji.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-12-08 08:39 , Edytowane 2020-12-08 09:55

@Maveriq
Ale że Polska będzie na samym końcu elektro-transformacji to chyba nikt z nas nie miał wątpliwości ....

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2020-12-08 08:54

No co ty? Nie wierzysz, że w przyszłym roku będziesz mógł odebrać swoją nową Izerę? :-P

Jak Ci się podoba opcja przydomowej produkcji wodoru dzięki energii z fotowoltaiki?
Może to i jest jakieś rozwiązanie by pozbyć się węgla.
Jak już za 100 lat przejdziemu na energię atomową, to elektrownie nie będą w stanie reagować szybko na zmiany zapotrzebowania energii i przesył nadmiaru z dachowej produkcji do sieci straci sens.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

kotin

Wysłane 2020-12-08 09:10 , Edytowane 2020-12-08 09:18

@straszny
Jest to mądry głos i uniwersalny, bo dotyczy - owszem, w różnym stopniu, ale za to wszystkich krajów.

PS
Dalej jednak twierdzę, że na razie Hybryda, a kiedyś docelowo samochód na wodór, to mądry postęp. 
Samochody czysto elektryczne też, ale tu faktycznie się sprawa rozstrzygnie nie w rozwoju samych aut, ale w tym jaka sieć "paliwowa" - prąd, czy wodór, zdobędzie przewagę w praktyce. Wodór ma tu przewagę lokalnej produkcji, szybkości tankowania i w naszych polskich warunkach, może tańszej sieci i lepszej ekologiczności.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

Maveriq

Wysłane 2020-12-08 09:27 , Edytowane 2020-12-08 09:34

Trzeba by to na tyle mądrze rozegrać, by na razie wykorzystać tę produkcję odpadową, a potem płynnie przejść na produkcję przydomową wraz z rozwojem fotowoltaiki i energii jądrowej. O ile nam tego Niemcy nie zablokują stwierdzając, że wodór jednak jest be. Może nie, ale od momentu, kiedy pojawią się wodorowe Audi. BMW może już w przyszłym roku.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-12-08 10:17 , Edytowane 2020-12-08 10:45

@kotin
wbrew pozorom wodór nie ma przewagi w szybkości tankowania ;), ktoś tu wrzucił link do problemów stacji wodorowych w Kalifornii. 

o ten

-------------------
sam byłeś w biznesie, biznes nie cierpi niepotrzebnej różnorodności i dąży do ustandaryzowania zbędnego chaosu i zarabianiu w miarę uporządkowanym świecie. Dlatego piękne i zaawansowane projekty Amigi, Atari ST, Apple Macintosh poległy w walce z desktop PC (no Macintosh przeżył jako nisza dla grafików). W żaden sposób nie czuję żeby wodór miał zagrozić nadchodzącej transformacji elektrycznej.

Innymi słowy - długoterminowo zainwestowałbym chętnie w trend na elektryczność, w trend na wodór jednak nie....  ciężarówki na wodór - o to jest fajna sprawa!!, ale osobowe samochody, no nie..... 

jakakolwiek popularność wodorowych samochodów wynika z tego że Toyota i Hyundai zapewniają tankowanie za darmo swoim klientom.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

kotin

Wysłane 2020-12-08 12:40 , Edytowane 2020-12-08 12:40

@straszny
Od końca:
Tesla też dawała darmowy prąd na początku. Może nie jest to częste, ale spotykane.
Skoro ciężarówki, to stacje paliw z wodorem dla samochodów osobowych, to już nie jest nowa kosztowna jakość, a odwrotnie. Malejące ceny wraz z efektem skali.
Różnorodność nie jest celem ekonomii, to fakt, ale okresy przejściowe bywają długie i dopiero w trakcie ich trwania jest wyłaniany zwycięzca.
Kolejki do dystrybutora zdarzają się wszędzie, a tak jak w ładowaniu akumulatorów będzie widoczny postęp, tak samo będzie malał czas miedzy jednym tankowaniem wodoru, a drugim.

Nie przesądzam sprawy. Ty masz niezłego nosa do trendów, ale na razie mimo wszystko nie wiemy na pewno co wygra. Nawet nie wiem czy warto jeszcze kupować hybrydę i się z decyzją wstrzymałem. Natomiast Ty jeszcze długo będziesz zmieniał samochody, ale w moim wieku ma to być już samochód docelowy. \"\lol\"

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

Maveriq

Wysłane 2020-12-08 12:44

Jak to nie ma przewagi? To kilkadziesiąt minut na popularnej stacji to teraz mniej, niż kilka godzin na popularnej ładowarce?

Czym się różni zapewnienie darmowego tankowania przez Toyotę od zapewnienia darmowego ładowania przez Teslę?
Wodór jest krokiem następnym po samochodach na baterie, a nie konkurencją na ten sam okres. To baterie są rozwiązaniem przejściowym dla zbiornika z wodorem tak, jak hybrydy rozwiązaniem przejściowym dla EV z baterią.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-12-08 12:55 , Edytowane 2020-12-08 12:59

@Maveriq
wodór nie wg mnie dużych szans jako paliwo przyszłości do komercyjnego zastosowania, wszystko teraz skupia się na pracach nad szybkim ładowaniem baterii, i to jest przyszłość, superchargery ładujące w 5-10 minut , potem jeszcze mniej i tyle. 

A zapewnienie różni się tym że żadna z tych rzeczy jest nieporównywalna, sieci ładowarek elektrycznych powstają łatwo, jak grzyby po deszczu i nic tego zmieni. Możesz być sobie w pogladach dinozaurem, który lubi sluchać pracujących tłoków, ale nie popadaj w śmieszność. Zeroemisyjne, bezgłośne elektryki są absolutnym priorytetem inwestycji wielkiego kapitału. 

Tu decyduje wielki kapitał a ten juz przestawił strumień pieniędzy na elektryfikację i samochody 100% elektryczne, reszcie pozostaje bicie piany. Kapitał decyduje o trendach. 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2020-12-08 13:32

Samochód na wodór jest jeszcze bardziej "zeroemisyjnym" bezgłośnym elektrykiem, niż samochód na baterie.
Co prawda emituje wodę (jeśli to komuś przeszkadza), ale za to emituje w czasie jazdy mniej pyłów ze względu na niższą masę.
Czas jego tankowania w ostatnich latach skrócił się bardziej, niż skrócił się czas ładowania i nadal tak będzie się działo. Do tego szybkie tankowanie nie niszczy... zbiornika. Zbiornik jest bardziej ekologiczny i ekonomiczny w produkcji, niż zestaw akumulatorów, w utylizacji i bardziej długowieczny.
Jest też bezpieczniejszy... i zbiornik i samochód.
Jaka pozostaje zaleta akumulatora?

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-12-08 13:44 , Edytowane 2020-12-08 21:30

@Maveriq
Efektywność napędu elektrycznego to ok 80%, efektywność wodorowego to 25%, może 35%. No ale to takie bicie forumowe piany, pokaż mi trendy wielkiego kapitału inwestującego w silniki wodorowe to pogadamy. To nie my o tym decydujemy, i nasze dowodzenie swojej racji na forum, tylko kapitał, ten kapitał, który przekierowuje  na jakąś technologie strumień pieniędzy. Praktycznie wszystko postawiono na napędy elektryczne.
cyferki za artykułem z Rzeczypospolitej o przyszłości napędów

Wnioski Horvath&Partners są następujące: ogniwo paliwowe ma wiele zalet (zasięg, szybkie tankowanie, brak ciężkiego akumulatora w pojeździe), ale ma póki co też zasadniczą wadę: wydaje się być stosunkowo mało wydajne i póki co drogie. Z dzisiejszej perspektywy sensowne wydaje się zastosowanie wodoru w wypadku samochodów ciężarowych i autobusów, oraz na dalekich trasach. W badaniach firmy doradczej wygrywa akumulator. Czy wnioski były słuszne, pokaże przyszłość.

Taki przykład - Tesla za parę % swoich akcji mogłaby kupić wszystkie firmy zajmujące się technologią wodorową w napędach, ale nie zrobi tego po Musk uważa że to ślepa uliczka. Tak samo uważa większość wielkich inwestorów. Dlaczego by tak uważali jeśli jego zalety byłyby aż tak duże? 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2020-12-08 22:58

To Temacik inwestycyjny, czy motoryzacyjny?

A efektywność dzisiejszych ogniw wynosi 40-60% (a nie 25-35) przy teoretycznej wartości granicznej 83%, więc jest jeszcze co poprawić. Dodatkowo ponad 100 lat temu kwestia efektywności nie przeszkodziła napędom spalinowym w wyparciu elektrycznych.


Dlaczego by tak uważali jeśli jego zalety byłyby aż tak duże?

Bo dzisiaj pozyskanie funduszy zależy bardziej od tego, kto je zbiera, niż na co?

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7382 wypowiedzi

Wysłane 2020-12-08 23:38 , Edytowane 2020-12-08 23:48

@kotin

Teraz czytam że elektryk jest kosztowniejszy od bezyny...
Może ktoś wyjaśnić te ataki? 

Ale co tu wyjaśniać? Tak po prostu jest. Takie są ceny. 

Biednemu zawsze wiatr w oczy!

@Maveriq
To rzeczywiście było ględzenie. Szkoda że praktycznie zero testu w teście. Jeśli masz na myśli problem z słupkami to tak, to też jest problem, ale w przypadku PHEV nie jedyny i nie najistotniejszy.  
Nie ma Ceeda plug-in. Jest tylko kombi plug-in. Dlaczego bo ma 200 litrów mniejszy bagażnik. W przypadku Ceeda byłby to bagażnik mniejszy niż w seicento. Sam dopiero co mówiłeś o autach "za dużych" do miasta.
XCeed plug-in ma bagażnik mniejszy niż auta klasy B jak Rio czy i20. 
To samo z Niro. Niro PHEV ma bagażnik mniejszy o 130 litrów od e-NIRO! \"\olaboga\"
To tak jakby "TIR" miał przestrzeń ładunkową mniejszą np od Ducato.

Więc albo e-Niro albo zwykły Ceed 1.4 TGD-i. 

@straszny

Tu decyduje wielki kapitał a ten juz przestawił strumień pieniędzy na elektryfikację i samochody 100% elektryczne

Jaki kapitał? Co to za kapitał? Konkretne firmy zainwestowały bo zostały do tego zmuszone. Jakieś typki w rządzie, unii wymyśliły sobie zakazy sprzedaży aut spalinowych za 8-9 lat więc firma produkująca auta spalinowe żeby dalej zarabiać musi zacząć produkować elektryczne. Gdyby nie takie zakazy nie było by inwestycji. 


sieci ładowarek elektrycznych powstają łatwo, jak grzyby po deszczu i nic tego zmieni

Trochę się ich pojawia co jest i tak kroplą w może. Jak też było powiedziane w filmiku linkowanym przez Maveriqa. A to że powstało ich już kilka? Co z tego gdy:

1) to nadal o wiele wiele za mało 
2) jak na przykładzie z filmiku ładowanie 50 min 16PLN i akumulator naładowany na 18km jazdy.

wszystko teraz skupia się na pracach nad szybkim ładowaniem baterii, i to jest przyszłość, superchargery ładujące w 5-10 minut , potem jeszcze mniej i tyle. 

Sci-fi w czystej postaci :-D Jeśli za wiele lat dobijemy do 25-20 min to będzie sukces. Mówię tu o sensownej baterii pozwalającej przejechać 600+ kilometrów i naładowanie jej do 90% (bo do 100% to czyste sci-fi) i w realnych warunkach (auto zimnie nie rozgrzane a nie tylko w lato przy idealnych warunkach. 

A nawet jeśli takie szybkie ładowarki będą to jeden problem rozwiązany prawie połowicznie zrodzi drugi.
Odszukaj kilka testów baterii z kanału Tesla Bjorn. Oglądałem jakiś gdzie testował 5 letnią teslę ( ze śmiesznym przebiegiem chyba 36 tyś km) ładowaną tylko w domu i degradacja baterii w niej była mniejsza niż w jego rocznym modelu 3 "tankowanym" często (ale nie wyłącznie) na szybkich ładowarkach. Powodzenia z degradacją baterii przy jeszcze szybszych ładowarkach. 

Taki przykład - Tesla za parę % swoich akcji mogłaby kupić wszystkie firmy zajmujące się technologią wodorową w napędach, ale nie zrobi tego po Musk uważa że to ślepa uliczka.

Musk wypisuje na twiterze wiele rzeczy za które potem musi przepraszać. Na milion głupich pomysłów jeden zawsze wypali. Jak np jeden z nowych ficzerów systemu któremu poświęca się kilka minut na prezentacji - emotikonka kupy. 

To eldorado się kiedyś skończy. Pojawi się więc aut. Ludzie będą stać na ładowarkach po kilka godzin. Infrastruktura nie wydoi. Zamiast z pełną mocą będą się ładować 3 razy wolniej i skończy się rumakowanie. Zaraz wodór dostanie takiego kopa i dofinansowanie że HoHo. 

Maveriq

Wysłane 2020-12-09 00:18

Problem KIA jest taki, że te samochody są zbudowane na płytach podłogowych zaprojektowanych z myślą o napędzie czysto spalinowym. W takim układzie dołożenie jakiegokolwiek akumulatora musi zabrać przestrzeń w bagaju.
Dwie odrębne drogi to wytwarzanie odrębnej bazy dla samochodów z akumulatorami, jak to robi Tesla, Toyota z Priusem, czy VAG i Mercedes z samochodami w pełni elektrycznymi oraz zaprojektowanie podłogi uniwersalnej, jak w PSA.
Z Niro jest trochę inaczej, bo od razu był projektowany z myślą o wersji spalinowej i elektrycznej, ale nie zdołali upakować jednocześnie baterii i zbiornika paliwa poniżej podłogi bagażnika, stąd w przypadku hybrydy, a jeszcze bardziej wtyczkowozu trzeba było trochę bagażnika poświęcić.

No ładowarki się w Polsce pojawiają.
Pojawia się też ponad 100 nowych stacji paliw rocznie, czyli prawdopodobnie co roku więcej pomp, niż ładowarek...


Sci-fi w czystej postaci

Ale jak Musk obieca, to przecież będzie... nie?



o eldorado się kiedyś skończy. Pojawi się więc aut. Ludzie będą stać na ładowarkach po kilka godzin.

Ale w miastach już tak jest.
W Auckland przy ogólnodostępnych płatnych ładowarkach czasem widzę po 4-5 samochodów stojących w kolejce do ładowania.

Więc jak widzę, że problemem dla kogoś jest konieczność odczekania kilku-kilkunastu minut na napełnienie zbiornika wodorem, bo ktoś tankował tuż przed, to aż boli.

Wodór ma duże szanse wygrać (wg mnie pewność wygranej) dzięki kwestii gęstości upakowania energii, ekologii i kosztów.
Możliwość tankowania samochodu wodorowego na co dzień w domu paliwem ze światła słonecznego zabierze zasilaniu bateryjnemu ostatni argument.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Maveriq

Wysłane 2020-12-09 08:15

https://www.autocar.co.nz/autocar-news-app/taxi-company-sues-tesla-over-defective-cars?fbclid=IwAR22BpO1tdCj4pJZ855dgHVIfa7HPNgneIF_Hjx0wnL0O1M2WtxWM8Ehpns

Kolejny zadowolony klient Tesli.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-12-09 08:55 , Edytowane 2020-12-09 13:44

@beton

Tak po prostu jest. Takie są ceny.

Wiesz co to jest TCO? Total Cost of Ownership. U mnie w Lublinie taksówkarze przechodzą już na używane hybrydy PHEV i elektryki, parę lat temu nie do pomyślenia, bo wszystko na LPG jechało.
Jaki kapitał? Co to za kapitał? Konkretne firmy zainwestowały bo zostały do tego zmuszone. Jakieś typki w rządzie, unii wymyśliły sobie zakazy sprzedaży aut spalinowych za 8-9 lat więc firma produkująca auta spalinowe żeby dalej zarabiać musi zacząć produkować elektryczne. Gdyby nie takie zakazy nie było by inwestycji.

bzdura...  dzizus jak ludziom łatwo przychodzi pisanie bzdur i podpieranie tego Unią.... Chiny, Wielka Brytania, Japonia, Indie i USA też prowadzą transformację energetyczną do transportu opartego na samochodach elektrycznych i transformację w OZE/atom ze spalanych źrodeł energii, to niby agendy Unii? Unia dba o to żeby być na czele technologicznego wyścigu w transformacji energetycznej, bo jest równie ważny jak wyścig na patentowane i implementowane wysokie technologie. 
Musk wypisuje na twiterze wiele rzeczy za które potem musi przepraszać. Na milion głupich pomysłów jeden zawsze wypali.

kolejna bzdura, konkretnie to przepraszał za dwie. Facet stworzył najwartościowszą i najbardziej przyszłościową firmę samochodową świata, największą na świecie prywatną firmę lotów kosmicznych, do tego naście mniejszych biznesów (NeuraLink, Boring Company itd), ale dla forumówych hejterów w Polsce to buja w obłokach i pisze bzdury. Jest drugim najbogatszym człowiekiem na planecie. Co to dla naszych multimiliarderów trzymających się twardo ziemi i najlepszych na świecie 20-letnich diesli.
Powodzenia z degradacją baterii przy jeszcze szybszych ładowarkach.

znacząca degradacja baterii jest od roku tematem przeszłym (dla modeli 2019 i nowszych). Poczytaj nim zaczniesz pisać jakby był 2010.

@Maveriq
A efektywność dzisiejszych ogniw wynosi 40-60% (a nie 25-35) przy teoretycznej wartości granicznej 83%, więc jest jeszcze co poprawić.

ja wiem że na 100% wiesz to lepiej niż firma analityczna doradzająca dużym światowym podmiotom, przecież to jasne, jeśli wiesz lepiej od naukowców jak wygląda wpływ CO2 na planetę to własne wyliczenia wydajności ogniw przy tym już jest pikuś. Gdybyś jednak chciał zabrzmieć kiedyś poważniej to podpowiadam - podeprzyj się linkiem tak jak ja to zrobiłem. Zrobi się od razu milej ;)


Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2020-12-10 01:05


podeprzyj się linkiem tak jak ja to zrobiłem. Zrobi się od razu milej ;)


Choćby tu Cel: 50% lub więcej
Uwielbiam sprawiać ludziom przyjemność :)
No nie będę teraz szukał, bo pisałem z pamięci, ale jeśli jesteś głodny wiedzy, a nie propagandy, to sam znajdziesz.
Ja nigdy nie uważałem, że wiem coś lepiej, niż naukowcy, wręcz przeciwnie. Oni dobrze wiedzą, co robią by mieć co do garnka włożyć.
Zauważ, że to Ty stawiasz znajomość tematu przez analityków rynku ponad wiedzę naukowców.
Mam przykład w domu. Kiedy żonie (chemia i fizyka) podaję jakąś ciekawostkę naukową znalezioną w sieci, to nawet nie czyta i nie słucha, póki nie dowie się, kto za tę publikację zapłacił. Przy czym sama aktualnie zajmuje się CO2.


Wiesz co to jest TCO? Total Cost of Ownership. U mnie w Lublinie taksówkarze przechodzą już na używane hybrydy PHEV i elektryki, parę lat temu nie do pomyślenia, bo wszystko na LPG jechało.

I te hybrydy i PHEV u taksówkarzy też jeżdżą głównie na LPG :)

Co do elektryków, to masz przykład powyżej od firmy posiadającej powyżej 200 Tesli, jak im się TCO samochodów na baterie podoba.
Choć zapewne byłoby znacznie lepiej, gdyby te samochody zrobił ktoś, kto potrafi robić samochody i tak bardzo by się nie psuły.


kolejna bzdura, konkretnie to przepraszał za dwie.

No dobra, poprawmy. "Musk wypisuje na twiterze wiele rzeczy za które potem" nie przeprasza, bo kto go zmusi :)
Już co do deklaracji daty pełnej autonomii minął się z prawdą conajmniej 3 razy nie wspominając o twierdzeniu, że sami wytwarzają baterie do samochodów. No wytwarzają... małą ich część. Ale dla mnie półprawda to też gównoprawda.



nacząca degradacja baterii jest od roku tematem przeszłym

I przyszłym, jeśli znowu zwiększamy szybkość ładowania.

Pomyślmy, jak degraduje się zbiornik na wodór dla porównania...

??

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mysiauek

Wysłane 2020-12-10 14:36

A mogłaby powstać hybryda na wodór? :P

straszny

Wysłane 2020-12-10 14:55 , Edytowane 2020-12-10 14:59

@Maveriq
przecież tym linkiem tylko udowodniłeś że bujasz w obłokach - Toyota ma taki cel, a nie ma takich urządzeń

jezu właśnie przez takie mylenie chiejstwa, niedopowiedzeń, i złej woli rozmówcy z fanami starych technologii generalnie nie ma rozmowy o współczesnych ścieżkach rozwoju, chcesz odpowiadaj, ale to w motoryzacji również mój ostatni post z odpowiedzią do tej wymiany zdań, mi się nie chce na takim poziomie prowadzić pseudo-rozmowy.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 202 gości