Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)

skocz

straszny

Wysłane 2020-11-30 10:55

@scud1
gratuluje zakupu \"\piwo\"

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

maq2

  • maq2
  • wiadomość Użytkownik

  • 2249 wypowiedzi

Wysłane 2020-11-30 11:36

Scud1, czekam z niecierpliwością na Twój test. Gratulacje.

kotin

Wysłane 2020-11-30 13:06

@scud1

Proszę o nie komentowanie że to zły wybór

No pewnie, bo to jest dobry wybór. \"\ok\"
Gratulacje. Na relację z jazdy będziemy cierpliwie czekali. \"\piwo\" 

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

Maveriq

Wysłane 2020-11-30 13:23

3.4s (a nie 3.7s) robi TrackHawk w standardzie, a 2.7s z pakietem HPE1000 od Hanessey i przekracza 300km/h.
Poza tym jak to zwykle bywa obiecanki Muska to jedno, a rzeczywistość drugie.
Ten Urus powinien zostać przez Model X P100D zjedzony
[LINK]

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Maveriq

Wysłane 2020-11-30 13:27

Kolejna rzecz. Zna ktoś treść przepisów dotyczących zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi?
Bo Toyota zaprezentowała drugą generację Mirai, którego będzie można kupić w przyszłym roku.
Także w Polsce, początkowo będzie można ją tankować w Wawie i Gdańsku.
Ale czy nie zostanie potraktowany, jak samochód z silnikiem spalinowym, kiedy "spala" jednak tankowane paliwo?

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-11-30 13:42 , Edytowane 2020-11-30 18:23

@Maveriq

3.4s (a nie 3.7s) robi TrackHawk w standardzie, a 2.7s z pakietem HPE1000 od Hanessey i przekracza 300km/h.

Poza tym jak to zwykle bywa obiecanki Muska to jedno, a rzeczywistość drugie.

nie spodziewałem się normalnej odpowiedzi to i się nie zawiodłem.  I tak, tak, niefirmowy zestaw tuningowy sam kosztujący chyba więcej niż sama Tesla vs standardowy samochód z seryjnej produkcji na pełnej gwarancji. No jakbyś mógłbyś mnie zawieść w swoim bujaniu w dieslowych obłokach. 

a w tym śmiesznym filmiku Tesla pracuje w trybie normalnym a nie ludicrous. Co jeszcze? Może obciążyć ją jakoś dodatkowo żeby udowadniać wymyślone rzeczy? Jest milion filmów gdzie Tesle dokładnie trzymają się parametrów modeli ktorymi są, a akurat w filmiku który ma udowodnić że Lamborgini (4-6 raz droższe) fajniejsze, to nagle nie trzyma parametrów... no jaaaasne. \"\lol\"

UK na ban diesli i benzyniaków od 2030, przeznacza bezpośrednio 4 miliardy USD na zbudowanie nowej sieci elektrycznej i pośrednio w sumie 12 miliardów USD na wsparcie prywatnych inwestycji w elektrownie atomowe. 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

cichy

  • cichy
  • wiadomość Użytkownik

  • 3448 wypowiedzi

Wysłane 2020-11-30 18:38

Pojazdy elektryczne przyspieszają lepiej. Zauważyłem to już w latach 80 jak pierwszy raz jechałem ruskim trolejbusem ( nie było wtedy innych w Polsce) Taki Ikarus zbierał się wieki a trajtek potrafił przypomnieć po co z rurek wiszą te skórzane uchwyty do trzymania,bez nich można było się poturlać. Tylko czy ekstremalne osiągi są sensowne i bezpieczne? Czy ponad 300 na godzinę i 2 s do setki to jest to czego nam trzeba? Nie piję do Tesli tylko do standardów poruszania się po drogach publicznych. Trochę się boję samochodów o takich możliwościach pilotowanych przez ludzi którzy w tym czasie wybierają tło do tabletu w swoim aucie. 

Prawdopodobnie to skrajny pogląd, ale nie będę się wykłócał.

Maveriq

Wysłane 2020-11-30 22:59

Oj Straszny. Pakiety Hanessey to nie tylko zestawy tuningowe. Są często oferowane przez amerykańskich oficjalnych dealerów i są objęte gwarancją.
Takie auto kosztuje w przeliczeniu około 660tys zł i w przeciwieństwie do Tesli jest najszybszy, co by tę cenę jak najbardziej tłumaczyło.

I gdzie masz film, który potwierdza przyspieszenie tego cuda driftboxem lub innym wiarygodnym urządzeniem a nie smartfonem?
Tesla jest tak samo znana z zawyżania deklarowanych parametrów, jak niedawno VAG.
Niedawno Carwow zrobiło test zasięgu samochodów elektrycznych, gdzie Testa oczywiście wygrała, ale też oczywiście to u niej była największa różnica pod względem osiągów deklarowanych, a faktycznych. Najbliżej deklarowanego zasięgu była e-Niro.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-11-30 23:08 , Edytowane 2020-11-30 23:10

@Maveriq
ale Tesla X nadal będzie od takiego, koszmarnie wielkiego i drogiego zestawu, wyraźnie szybsza, przecież ona ma 2.8 do 100tki. 

W naszym świecie fani diesla mają ten problem że urodzili się 50 lat za późno  ;p 

Możesz wściekać się, że świat zmienia się na taki jaki byś nie chciał, ale jak przysłowie mówi - "kijem rzeki nie zawrócisz". A już te pseudo heheszki z Muska to takie pocieszne \"\lol\"

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7382 wypowiedzi

Wysłane 2020-12-01 01:26 , Edytowane 2020-12-01 01:27

@Maveriq
Tak jak napisał pająk jest 11,5t ale nawet gdyby było w przepisach 8t to i tak realna średnia jest pewnie około 16t. 

@straszny
W tym teście najbardziej lubię fragment gdy mówi "Vauxhall says its cars are exciting"

Co do tego X-a to Clarkson tam mówi że ma 3,1 do setki. Co do porównania Cheerokeego i X-a 

A Cherokee Trackhawk nie dość że kolosalny kloc, to mimo potężnego silnika nijak nie osiąga parametrów Tesli.

No cóż jest niby pół sekundy wolniejszy do setki na papierze tylko że ... Tu masz test na 1/4 mili i rolling race  carwow a tu ruski test. Wynik taki sam tylko nie zatrzymują się po 1/4 mili. Zaraz za znacznikiem 1/4 mili [size=2]Trackhawk wyprzedza Tesle. Wynik rolling race taki sam tylko zaczynają z wyższej prędkości chyba. Do 200 Tesla jest z przodu a potem Trackhawk ją odstawia. [/size]

[size=2]Co do wymiarów zaś to X ma ponad pięć metrów długoci a Trackhawk 484cm. To większa różnica niż między Audi A4 a Audi A6. [/size]
[size=2]Dodatkowo X ma ponad 2 metry szerokości z tego powodu jak mówił Clarkson w teście który zlotkowałeś nie może przejechać przez Albert Bridgew Londynie. Więc które z nich to kolosalny kloc? [/size]

[size=2]@[size=2][b]scud1[/b][/size][/size]
Gratulacje. Ja akurat też zamówił bym dokładnie to auto z tym że rozglądam się za XCeedem. Na główne auto więc nie dam 2x więcej za to drugi do miasta. Bo jednak mimo że szanuje bardzo to Niro to nie uważam go za główne auto w rodzinie. 
Czekam na dokładne testy. Zasięg przy 140 na autostradzie itd.

[size=2][size=2]@Maveriq[/size][/size]
Ale Mirai nie jest spalinowy. Jeżdzi na prąd. Nie ma tam spalania jak w silniku spalinowym tylko reakcja chemiczna miedzy tlenem a wodorem której wynikiem jest elektrycznośc. I to chyba chodzi o to co jest wynikiem spalania a ty z rury leci woda. Noc chyba że prawo jest napisane koślawo i na kolanie ale to pewnie skorygują. Co w sumie nie ma znaczenia bo tam nie ma spalania. 

Maveriq

Wysłane 2020-12-01 05:02 , Edytowane 2020-12-01 05:03

A tu mowa o wyścigach ze standardowym TrackHawkiem.
Choć co za różnica, kiedy wg. Strasznego 2.7s to więcej, niż 2.9s.
Mniejsze jest większe itd.

Nazywanie mnie miłośnikiem diesla uznaję za potwarz.

Edit: No właśnie o to mi z Miraiem chodzi, jak napisali :)

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-12-01 08:07 , Edytowane 2020-12-01 08:18

@beton
Tamten miał tyle, przecież to model Xa z 2015 roku a nie z 2020. (X 2020 ma dwa warianty silników jakbyś chciał sobie sprawdzić).

 Do 200 Tesla jest z przodu a potem Trackhawk ją odstawia.

Dokładnie! dlatego ten wynik spalinowca jest bez znaczenia, przewaga nad samochodem elektrycznym może zaistnieć dopiero przy bardzo dużej prędkości, która jest promilem z promila z promila używanych przez kierowców. Idealny "z dupy" przykład bez przełożenia w realny świat.

W realnym świecie tesla mająca rakietowe przyspieszenie z miejsca startu (światła, korki, trudne sytuacje grożące kolizją itd) to coś wspaniałego. A to ze powyżej 200 km/h może ja dogonić stuńingowany spalinowy samochód ... No błagam ;p;p;p;p ... mnie takie argumenty rozwalają na ziemie (jako po prostu strasznie głupie).

Dlatego Tesla na giełdzie jest już warta mniej więcej tyle co wszystkie inne firmy samochodowe świata razem wzięte, nie żadna inna firma. I rośnie. Bo ludzie na giełdach doskonale wiedzą że przyszłość to elektryfikacja i wyścig technologiczny. Gdyby technologia VW, Porsche czy kogokolwiek innego miała znaczenie dla przyszłości to Tesla po prostu by sobie taką korporacje kupiła z jej patentami i know-how. Tyle ze nie potrzebuje.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

scud1

  • scud1
  • wiadomość Użytkownik

  • 383 wypowiedzi

Wysłane 2020-12-01 08:09 , Edytowane 2020-12-01 10:52

@beton
Obie rzeczy chyba uda mi się sprawdzić ;)
 
W czerwcu będę prawdopodobnie jechał Wrocław-Kraków (a jak nie to w lipcu Wrocław-Katowice). https://abetterrouteplanner.com/ pokazuje jedno ładowanie 20-minutowe po drodze (90% u startu, 20% u celu)

Nastawiam się że będzie to pierwszy samochód w domu, ale jest nas tylko 3-ka (dziecko <rok) i stary samochód zostanie na  rok (bo będzie miał 10-11 miesięcy ubezpieczenia opłacone). Test moich skrzynek zakupowych robiłem ;) ale może na jakieś wakacje dokupię kiedyś bagażnik dachowy.

edit:
@straszny
Powiedziałbym, że koncern Hyundai (marki Hyundai i Kia) jeszcze walczy. Amerykanie i VW powoli zaczynają się budzić, ale są jakieś 2-3 lata za Koreą (Tesla jest 3-5 lat przed Koreą). Toyota-Lexus nadal wierzy w hybrydy.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7382 wypowiedzi

Wysłane 2020-12-01 18:25 , Edytowane 2020-12-01 18:28

@straszny
Eh

A to ze powyżej 200 km/h może ja dogonić stuńingowany spalinowy samochód ... No błagam ;p;p;p;p ... mnie takie argumenty rozwalają na ziemie (jako po prostu strasznie głupie).

Cóż Ci mogę napisać. Pozwolisz że zacytuję

"Mnie takie argumenty rozwalają na ziemie (jako po prostu strasznie głupie)."
Po pierwsze to tutaj nie był stuningowany tylko produkcyjny TrackHawk.
Po drugie ja Ci tylko chciałem pokazać że Tesla nie do końca (nie w każdym aspekcie)  jest najszybsza. 

Akurat w tym filmiku TrackHawk wyprzedził Xa przy 200. Nie pokazali z jakiej prędkości startowali. Pierwszy rzut na lnicznik był 2 sek po starcie i wtedy mieli już na blacie jakieś 150km/h więc startowali pewnie z około 100km/h. Gdyby startowali z niższej prędkości to też TrackHawk dopadłby go ciut wcześniej. Znaczy przy niższej prędkości.  No cóż taka charakterystyka silnika elektrycznego że masz max moment dostępny cały czas a w spalinówce skrzynia musi jeszcze zredukować. 
Natomiast jak widziałeś na drugim filmiku różnica na jedną czwartą mili to jedna dziesiąta sekundy. Więc nie ma żądnej masakry. 

Ja się z Tobą zgadzam że lepsze osiągi wpływają na bezpieczeństwo i lepiej jechać autem które ma 8 sek do setki niż takim co ma dziesięć.
Ale czy to jest 3,1 vs 3,7 czy podobne rezultaty to to są wyniki na tor a nie w miasto. 

Proszę cię nie rzucaj jak sam powiedziałeś przykładów z "dupy"

W realnym świecie tesla mająca rakietowe przyspieszenie z miejsca startu (światła, korki, trudne sytuacje grożące kolizją itd) to coś wspaniałego.

Jakie to realne niebezpieczne sytuacje spod świateł masz na myśli? No chyba że jesteś jednym z tych mistrzów lewego pasa co na światłach ustawia się na pasie do lewoskrętu i jak zapala się zielone tym na wprost to on mając czerwone wyskakuje i wpija się na prawy pas?

Jakie realne dla bezpieczeństwa wmieście w ruszaniu spod świateł ma znaczenie to że auto ma np nie 4,5s do setki a nie np 4,0?
 
A poza tym a raczej przede wszystkim jakbyś obejrzał ten filmik dokładnie to widziałbyś że w filmiku carwow Jeep i Merc czekały z 20 min!! zanim Tesla się przygotowała do startu (rozgrzała baterie żeby móc oddać potrzebną moc). 
Także w realnym rwiecie gdybym miał taka Teslę zamiast civica i teraz odszedł od kompa i do niej wsiadł (po 2 dniach stania pod blokiem) i np. pod Tesco na światłach spotkał się z Trackhawkiem to ja dostałbym baty spod świateł. 

Oczywiście Tesla to szybkie auto i ja temu nie zaprzeczam natomiast jest to auto elektryczne i stąd wynikają jego pewne zalety i wady które po prostu uczciwie należy przyjąć do wiadomości zamiast fanbojować \"\przytul\"

Natomiast kłócenie się o to że jedna czy dwie setne sekundy w sprincie do setki spod światęł przy wartościach rzędu 3 - 4 sekundy to jakiś wielce istotny element bezpieczeństwa dla jazdy w mieście spod świateł to dopiero argumentacja z "dupy".

@scud1 

W czerwcu będę prawdopodobnie jechał Wrocław-Kraków

Daj znać. Chętnie wyskoczę na piwo bezalkoholowe coby obgadać wrażenia z użytkowania. 


ale może na jakieś wakacje dokupię kiedyś bagażnik dachowy.

W takim razie od razu składam zamówienie na test jakiego nie znalazłem. Jeśli założysz Boxa to proszę o sprawdzenie zasięgu na autostradzie przy 140km/h z boxem i bez boxa. 

Maveriq

Wysłane 2020-12-01 20:41 , Edytowane 2020-12-01 23:48

Porównywanie przyspieszenia przy wysokich prędkościach jest "strasznie głupie", a porównywanie przyspieszenia od zera jest w kontekście bezpieczeństwa kluczowe jak widać. Szczególnie, że by takie uzyskać trzeba zdążyć włączyć odpowiedni tryb :D
Zupełnie nieistotne dla bezpieczeństwa jest, że Ten Model X hamuje prawdopodobnie najsłabiej wśród wszelkich samochodów osobowych na drogach o mocy powyżej 400KM - 37,9m z 97km/h.
Na poziomie najnowszych samochodów o 2-3x mniejszej mocy.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-12-02 09:06 , Edytowane 2020-12-02 09:57

@beton

Ja się z Tobą zgadzam że lepsze osiągi wpływają na bezpieczeństwo i lepiej jechać autem które ma 8 sek do setki niż takim co ma dziesięć.

Ale czy to jest 3,1 vs 3,7 czy podobne rezultaty to to są wyniki na tor a nie w miasto.

z tym się akurat zgadzam, dla mnie przyśpieszenia poniżej tak 5-6  s generalnie dają ogromną swobodę trudnego włączania do ruchu, szybkich zmian pasa w trudnych sytuacjach itd. Mnie nie interesuje kompletnie jaka jest dynamika przyśpieszenia między 200 a 300 km, to po prostu jeden wielki lol tym się zajmować, za to przyśpieszenie od startu to inna bajka (dla mnie). 

zobaczymy kiedy skończy się koronawirus. Następny samochód planuję na 2022, albo Teslę S lub X (raczej jednak X bo lubię uniwersalność SUVa), albo jak nie X to SUV ale hybryda najlepiej PHEV+HEV z przyśpieszeniem właśnie ok 4.5 do 100tki.  Na pewno wam go wtedy po przeżywam ;)

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

mysiauek

Wysłane 2020-12-02 09:51

@straszny
To ja się ustawiam w kolejce do odkupienia Hondy :P

straszny

Wysłane 2020-12-02 09:53 , Edytowane 2020-12-02 09:54

@mysiauek
\"\ok\"\"\piwo\" będzie pan zadowolony, póki co bez draśnięcia, choć nie powiem że tylko do kościoła jeżdżę :P

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

spider_co

Wysłane 2020-12-02 10:08 , Edytowane 2020-12-02 10:10

@beton
Niesamowity wzrost poziomu bezpieczeństwa świetnie przyspieszających aut można obejrzeć na wielu filmach... :devil:

Lata temu, gdy jeszcze w trakcie technikum pracowałem na jednej z moich pierwszych budów, sam odczułem, z czym się wiąże taki strzał przyspieszenia elektryka: gdy zapakowanym pustakami melexem nie zmieściłem się w bramie hali, zjeżdżając z położonego powyżej miejsca rozładunku. Nie dość, że dostałem kopa od elektrycznego napędu, to jeszcze nachylenie wzmocniło efekt. :silly:

Teraz dajmy takie możliwości, bez odgórnego kagańca, wszystkim młodym kierowcom, a efekt wzrostu bezpieczeństwa na drogach będzie lawinowo odczuwalny. \"\tuptup\"

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

kotin

Wysłane 2020-12-02 12:22

Też mi się zdawało, że poziom bezpieczeństwa zależy od rozumu, ale nie chciałem się wychylać. :silly: :-P 

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 188 gości