2006-07-04 12:42
Autor: Jolly Roger
20

3 x MSI Socket 939

Strona 7 - Wydajność zintegrowanych kart graficznych

Zintegrowana grafika



W produkcie wykorzystującym układy VIA wkomponowano rdzeń graficzny DeltaChrome IGP, który jest sprzętowo zgodny z DirectX 9.0 oraz SM 2.0. Zintegrowane GPU tyka z częstotliwością 250 MHz i posiada dwie jednostki pixel shader. Zobaczmy jak DeltaChrome poradzi sobie w środowisku 3D. W biosie ustawiono 128 MB dla zintegrowanej grafiki.



Na początku benchmark 3D Mark. Po wynikach można wywnioskować, że DeltaChrome jest dwukrotnie wolniejsza od GeForce 6150. Pomimo obaw co do sterowników i ewentualnych problemów z uruchamianiem aplikacji 3D, okazało się, że nie było powodów do zmartwień. Wszystkie testy programu 3D Mark uruchamiały się bez żadnych problemów.


Pokaz slajdów z 3D Mark to jedno, a wydajność w grach to już zupełnie inna rzecz. Need For Speed: Most Wanted to jednak zbyt wysokie progi dla DeltaChrome - nawet po wyłączeniu detali i obniżeniu rozdzielczości do 640x480 najnowszy Need For Speed był niegrywalny.


W poszukiwaniu płynnej rozgrywki udałem się w kierunku ulubionej gry sieciowej wielu internautów - Quake 3, działającej w OpenGL. Tym razem dało się pograć w rozdzielczości 800x600, przy ustawionych maksymalnych detalach. Trzeba jednak zaznaczyć, że Quake 3 to gra z końca ubiegłego wieku. W najnowsze produkcje nie ma szans pograć, nawet po obniżeniu detali do minimum. Z obowiązku dodam, że większość gier uruchamiała się bez najmniejszych kłopotów, lecz nie dało się osiągnąć płynnej animacji. Tylko Call of Duty 2 zastrajkował.

Strona 7 z 9 <<<1...3456789>>>