2006-12-09 16:22
Autor: Jolly Roger
33

Core 2 Extreme QX6700

Strona 7 - Testy 3D

3D MARK 2006






Benchmark 3D Mark 2006 jest w stanie ocenić wydajność zarówno układu graficznego, jak i procesora. W trakcie wyświetlania grafiki 3D mocno obciążony zostaje praktycznie tylko jeden rdzeń, co doskonale widać na wykresie użycia CPU. Ogólny wynik jest jednak wyższy niż ten, który został uzyskany na dwurdzeniowym, ale wyżej taktowanym X6800. Dlaczego się tak dzieje? Otóż do wyniku ogólnego wliczany jest również rezultat uzyskany w teście CPU. Historia użycia procesora wykazuje, iż w czasie wykonywanie pomiaru wydajności jednostki centralnej, wszystkie rdzenie przeliczają dane, co w rezultacie wpływa na lepszy rezultat końcowy.

EARTH 2160




QUAKE 4




X3 REUNION




Quake 4 jako jedna z nielicznych gier potrafi zaprząc do pracy dwa rdzenie. Nie może to jednak dać żadnej przewagi QX6700 nad E6700. X3 Reunion oraz Earth 2160 są typowymi aplikacjami, które nie są w stanie skorzystać z dodatkowej mocy obliczeniowej oferowanej przez jednostki wielordzeniowe lub systemy wieloprocesorowe. Z pewnością wielu oczekuje na gry, które będą potrafiły zmusić do cięższej pracy Core 2 Duo lub Core 2 Quad-core. Niestety, na takie programy przyjdzie nam jeszcze długo poczekać. Przesłanie dla graczy jest jasne – Core 2 Duo sprawdzi się tutaj równie dobrze jak Kentsfield, przy zachowaniu niższej ceny. Zamiast dokładać do 4-rdzeniowego procesora, lepiej wysupłać dodatkowe fundusze na mocniejszą kartę graficzną.

Strona 7 z 11 <<<1...34567891011>>>