2005-02-25 09:47
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
34

SLI - wydajność jutra już dziś czy chwyt marketingowy ?

Strona 3 - Profile SLI

Profile SLI


Przygodę rozpoczynamy od aktywowania SLI w sterownikach

Aby gry poprawnie wykorzystywały SLI potrzebne są odpowiednie profile. NVIDIA przygotowała takie do, jak to określiła, TOP 100 games w sterownikach. Bez problemu w SLI zadziałają takie hity jak Doom 3, Half Life 2, Far Cry, Halo czy PainKiller no i obowiązkowo 3DMarki. Oczywiście nowe gry też będą dostawać wsparcie w kolejnych sterownikach.

Ale co gdy gra nie ma swojego profilu ?
Możemy wskazać sterownikom co robić, gdy nie ma profilu. W zakładce Wydajność i Jakość należy włączyć opcje zaawansowane i na samym końcu znajdziemy te dla SLI:


Wymuszenie trybu SFR



Sami też możemy tworzyć profile. Odpowiedni plik znajduje się w katalogu c:\windows\system32\ pod nazwą NvApps.xlm i ma bardzo prostą budowę.
Stworzymy profil dla gry StarWars: Knights of The Old Republic II.

KOTOR2">
<PROFILE Label="KOTOR2">
<APPLICATION Label="SWKotor2.exe" />
<PROPERTY Label="multichip_rendering_mode" Value="1" Itemtype="predefined" />
</PROFILE>


Pola:
PROFILE Label=" "– nazwa gry
APLICATION Label=" " – nazwa pliku uruchamiającego grę
VALUE=" " - 1 - AFR, 2 - SFR, 4 - rendering przez jedną kartę
Zapisujemy i restartujemy komputer.

Profil taki jest swego rodzaju protezą wymuszającą SLI i nie zawsze musi zadziałać. Przykładem jest gra Tom Clancy's Splinter Cell, która za żadne skarby w SLI pracować nie chciała. Profile, które tworzy NVIDIA są opracowywane pod konkrentą grę i różnią się od podanego tu, prostego przykładu.

W przyszłym tygodniu powinny pojawić się nowe sterowniki w których znajdzie się kilkadziesiąt nowy profili zarówno do najnowszych jak i nieco starszych tytułów.

Strona 3 z 16 <<<1234567...16>>>