2006-01-27 13:09
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
85
Test 19 kart graficznych PCI-Express z Shader Model 3.0
Strona 3 - NV43
NV43 to również już dość leciwy układ. Trafił na rynek po NV40 z przeznaczeniem dla kart klasy średniej. Wprowadził sporo zamieszania, dlatego, że po raz pierwszy liczba jednostek ROP była mniejsza niż liczba jednostek Pixel Shader. Natywnie posiada obsługę PCI-Express.
Technologia wykonania: 0.11µ
Ilość jednostek Vertex Shader: 3
Ilość jednostek Pixel Shader: 8
Ilość jednostek TMU: 8
Ilość jednostek ROP: 4
Kontroler pamięci: krzyżowy 128 bitowy
Karty graficzne oparte na tym układzie to:
GeForce 6600GT – 500MHz / 1000MHz GDDR3
GeForce 6600 – 300MHz / 550MHz DDR
GeForce 6600 DDR2 – 400MHz / 800MHz DDR2
GeForce 6200 – 300MHz / 500MHz DDR (3 VS, 4 PS, 4 TMU, 4 ROP)
GeForce 6200 posiadał 4 jednostki PixelShader zablokowane. Gdy okazało się, że można je bez problemu odblokować przy pomocy Riva Tunera, pojawił się układ NV44, w którym nie było już co odblokowywać.
W przypadku GeForce’a 6600GT producenci przez pewien czas trzymali się specyfikacji, później zaczęły pojawiać się różne jej warianty. Karta ta do dziś cieszy się dużą popularnością.
W przypadku taktowania GeForce’a 6600 panowała wolna amerykanka. Można spotkać karty taktowane od 300-450MHz dla rdzenia i od 500 do 800MHz dla pamięci.
Najmłodszym modelem jest GeForce 6600 DDR2, wynik pojawienia się konkurencyjnych Radeonów X1300 Pro i X1600 Pro, w którym zastosowano lepsze pamięci, a także ustalono standardowe taktowanie rdzenia na 400MHz.
GeForce 6600GT
GeForce 6600 DDR2
GeForce 6600