2006-01-27 13:09
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
85

Test 19 kart graficznych PCI-Express z Shader Model 3.0

Strona 7 - RV530

RV530 jest odchudzoną wersją układu R520. Usunięto w nim jednostki Pixel i Vertex Shader, TMU i ROP. Zmieniono też magistralę pamięci z 2x256bit do 2x128 bit. Cięcia były dość znaczne skoro ilość tranzystorów zmalała o połowę. Oto jak prezentuje się schemat:

Liczba tranzystorów: 157 mln
Technologia wykonania: 0.09µ
Ilość jednostek Vertex Shader: 5
Ilość jednostek Pixel Shader: 12
Ilość jednostek TMU: 4
Ilość jednostek ROP: 4
Kontroler pamięci: pierścieniowy 2x128 bitowy

Na układzie tym produkowane są dwa modele kart:
Radeon X1600XT – 590MHz / 1400MHz GDDR3
Radeon X1600Pro – 500MHz / 800MHz DDR2

Mimo iż od premiery minęło już sporo czasu to dopiero teraz karty te zaczynają być szerzej dostępne na naszym rynku. Producenci trzymają się specyfikacji.

Radeon X1600XT

Karta zgodna ze specyfikacją. Głośność: 2/5.

Radeon X1600Pro

Tak jak poprzednio, wszystko zgodne z wytycznymi ATI. Hałas: 2/5