Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)

skocz

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7569 wypowiedzi

Wysłane 2020-11-26 00:20

@Maveriq
Co do Liczb to nie są to czyste wyliczenia. Wyliczenia były niższe a te liczby wynikają z testów. 

Kona nie jest wykonana z jakichś super materiałów wiec słabo. Jak będę miał okazje to się przyjże ale nie podoba mi się to auto więc i tak patrzyłbym na eNiro. 

Maveriq

Wysłane 2020-11-26 00:49

Jakich testów?

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

kotin

Wysłane 2020-11-26 08:57

@beton
A weź sam się tam w bagażniku pod szybą zamknij na godzinę jazdy. \"\lol\" Nie gniewaj się. :-P \"\przytul\"
Próbowałem. Kiedyś wsadziliśmy psa w bagażnik Priusa. Wyjechaliśmy dosyć wcześnie, a już po pierwszym postoju po dziewiątej rano, pies już do bagażnika nie wsiadł. Zbuntował się, a uwielbia jazdę samochodem i to pies ze schroniska, który boi się że się go zostawi. Tym razem nie wsiadł. Dalej pojechał na tylnej kanapie. Ponieważ dotknąłem jego futra przy otwieraniu bagażnika i było gorące, a wpływ klimy na bagażnik jest w praktyce sporo mniejszy niż na resztę samochodu, wiec musisz uznać, że Twoja teoria jest poprawna logicznie, ale opiera się na niesprawdzonych i mylnych założeniach, guod erat demonstrandum;-)

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Macbook Air M3 15" 16 / 256 GB

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2020-11-26 10:18

@Beton Wybacz opóźnienie w odpisywaniu. Liczba 10 wzięła się z doświadczenia tankowania na Orlenie, bo tylko tam tankuję (sic!) Nigdy mi się jeszcze nie zdarzyło, by od momentu wjechania na stanowisko do momentu wyjechania nie minęło 5-6 minut. Owszem, tankuję jak już mam prawie pusty bak i tankuję do pełnia. Jasne, samo tankowanie trwa krócej, ale kolejka do dystrybutora, kolejka do okienka... to wydłuża czas obsługi i stąd wzięło się moje 10 na stanowisko. Mocno zaokrąglone, ale wynika z praktyki a nie teorii. Jasne, że się mogłem pomylić... nie jestem przecież reprezentatywny bo tankuję tylko na kilku Orlenach w okolicy, ale o ile? O 2? Nie sądzę.

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7569 wypowiedzi

Wysłane 2020-11-26 23:56

@Maveriq
Oj nie chce mi się teraz szukać ale było sporo publikacji wiec znajdziesz. We Francji z tego co pamiętam min były przeprowadzane.

@kotin
Wolę za kierownicą :-P Co to za Prius? Która generacja? Model? Wiesz nie każde auto ma/miało atermiczne szyby. Przyciemniane też myślę mogą tu sporo zmienić. Do tego nie każde auto ma klimę dwu czy trzystrefową. A nawet nie każde ma nawiewy na tył a jeśli ich nie ma to rzeczywiście na tylnej kanapie już działanie klimy może być ciut słabiej odczuwalne a co dopiero w bagażniku.
W X-ie - tu do sprawdzenia - o ile pamiętam z testu który kiedyś oglądałem jako auta 7 osobowego z 3 rzędem siedzeń masz też o ile kojarzę nawiewy w tylnych słupkach bocznych na ten 3 rząd siedzeń czyli de facto na bagażnik. A to + przyciemniana szyba + atermiczna szyba powinno jednak zmienić znacząco sytuację. 
Nie będę się upierał ale polecam Ci sprawdzić bo może jednak spełnione byłyby twoje wymagania. 

@ADSO
Ja też zwykle tankuję z rezerwy do pełna. Akurat tankowałem w poniedziałek i nie zwróciłem uwagi. Trafiło mi się tankowanie bez kolejki ale czasu nie mierzyłem ale myślę że 5 minut to była całość z przemyciem przedniej i tylnej szyby w międzyczasie. 
Ale poprzednim razem byłem 3 w kolejce. Tzn jak podjechałem było jedno auto już tankujące plus dwa za nim i ja trzeci do tego stanowiska. Czasu też nie mierzyłem ale było może ciut ponad 10 min jak podjechałem  pod dystrybutor. Następnym razem zmierzę sobie z ciekawości. 

Maveriq

Wysłane 2020-11-27 01:14 , Edytowane 2020-11-27 01:14

To już nie istotne, czy razem z czasem oczekiwania w kolejce tankuje się paliwo 5, czy 15 minut, kiedy w kolejce do ładowarki czeka się dwie godziny, gdy dwa auta są przed Tobą...


Oj nie chce mi się teraz szukać ale było sporo publikacji wiec znajdziesz.

No to pierwszy przykład z brzegu. Opisu badań brak, ale jeśli nawet brać tę informację poważnie, to dotyczy to nie ciężarówki, a przeładowanej niezgodnie z przepisami ciężarówki, a to już zupełnie inny temat.
[LINK]

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

spider_co

Wysłane 2020-11-27 12:50 , Edytowane 2020-11-27 12:50

@Maveriq
Linkujesz, nawet nie czytając do końca zamieszczonego tekstu:

Oznacza to, że oddziaływanie samochodów osobowych na nawierzchnie drogowe jest jeszcze mniejsze niż wynikało z prawa czwartej potęgi. Obecnie przyjmuje się, że przypadku nawierzchni asfaltowych 1 samochód ciężarowy o 2 osiach obciążonych po 10 t odpowiada 3 200 000 pojazdów osobowych obciążonych po 0,5 tony na oś.

„Tiry na tory” przepraszają
1 samochód ciężarowy nie wpływa na nawierzchnię drogi tak, jak 160 000 aut osobowych. 1 tir wpływa na drogę tak, jak przejazd 3 200 000 aut osobowych.

Przecież powyższe dotyczy prawidłowo załadowanej ciężarówki o nacisku 10 ton na oś. Gdyby to odnosić do pojazdów przeładowanych, to wynik byłby dużo bardziej niekorzystny.

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7569 wypowiedzi

Wysłane 2020-11-27 21:54

@Maveriq
Och...
Tak jak napisał Ci spider, to że wspomniano tam o przeładowanych autach będących normą to nie znaczy że do nich odnoszą się te liczby. Masz dokładnie tam napisane że chodzi o ciężarówki o nacisku 10 ton na oś. Nawet nie chce myśleć jaką dewastację drogi wywołują tak przeładowana ciężarówki. 

Maveriq

Wysłane 2020-11-28 10:18

Do Waszej wiadomości, bo brakuje tej informacji w artykule, dopuszczalny nacisk na oś w Polsce 8t na większości dróg.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-11-28 17:48 , Edytowane 2020-11-28 17:57

Jeremy Clarkson testuje Teslę Model X LINK

Takie testy lubię ;p to jego "SWEET JESUS" jak w trybie max przyspiesza w wyścigu  ;p

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38334 wypowiedzi

Wysłane 2020-11-29 03:02

Lepsze z prawnikami on board, a w szczególności ostatnie sekundy \"\lol\"

Ale ile go to wyszło? 800k na nasze? No właśnie...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

straszny

Wysłane 2020-11-29 15:10 , Edytowane 2020-11-29 21:56

@djluke
Tesla x, model Performance, jakim ściga się w filmie to na dzisiaj 480 000 pln za wersje 5 miejsc i +17 000 za 7 miejsc

SUVy konkurencji, Audi, BMW, Volvo cz Lexusa, nie dość ze kosztują podobnie/więcej to elektronikę maja pare lat do tylu przy Tesli, a właściwości jezdne nawet nie zbliżają się do tych 2,8 s przyspieszenia Xa. Przy tym to jest X a nie 3ka, to model swietnie wykończony z premium audio.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

spider_co

Wysłane 2020-11-29 21:47 , Edytowane 2020-11-30 00:48

@Maveriq
Podajesz jakieś dawno nieaktualne dane. Wg nowelizacji ustawy "Prawo o ruchu drogowym" w załączniku nr 1 jak byk stoi, że na drogach publicznych dopuszczalny nacisk na oś wynosi 11,5 tony.

Tekst ujednolicony

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

Maveriq

Wysłane 2020-11-29 23:44 , Edytowane 2020-11-30 00:36

Dlatego napisałem, ze "na większości dróg". Bo lista wyjątków stanowi na oko 90% dróg :)


Tesla x, model Performance, jakim ściga się w filmie to na dzisiaj 480 000 pln

A wiesz, jaka jest różnica dla przeciętnego Polaka pomiędzy ceną 480 000 a 700 000 a nawet 7 000 000zł za samochód? :)


Aczkolwiek nie ma sensu rozmowa o cenie w ogóle, kiedy mówimy o samochodzie, który pod jakimkolwiek względem jest NAJ.
W tym przypadku mamy do czynienia z najlepiej przyspieszającym SUVem ze startu zatrzymanego. Każde NAJ powoduje, że można żądać kwoty niewspółmiernej do wartości produktu, bo i tak znajdzie się rzesza chętnych. W tym momencie wygórowana cena przestaje być wygórowaną.

Edit: Chociaż nie. Jednak Jeep Cheerokee TrackHawk jest szybszy z wynikiem 2,7s i jest tańszy.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2020-11-30 01:18 , Edytowane 2020-11-30 01:22

@Maveriq
Pokaż linka do tych danych, bo Google podaje 3,7 s, a nie 2,7, co oznacza żółwia przy Tesli.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

kotin

Wysłane 2020-11-30 08:39 , Edytowane 2020-11-30 08:53

@straszny
Nie gniewaj się, ale coś Ty się tak uczepił tego przyśpieszenia? :-P

... a właściwości jezdne nawet nie zbliżają się do tych 2,8 s przyspieszenia Xa.

Przecież przyśpieszenie to tylko jedna z cech właściwości jezdnych. 
To trochę tak, jakbyś opis kobiety, która zrobiła na Tobie duże wrażenie, zaczynał od: Ma prawą nogę cudownej urody... Strach czytać ciąg dalszy opisu. :silly:

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Macbook Air M3 15" 16 / 256 GB

straszny

Wysłane 2020-11-30 09:31 , Edytowane 2020-11-30 09:52

@kotin
akurat to ma ogromne znaczenie (dla mnie), ja mam 8 do 100tki w Hondzie (niby 8,x a jakoś w testach wychodzi mi 7,x) i przy ciągłym tłoku w mieście, wciskaniu się, szybkim włączaniu w ruch, serio brakuje mi tak jeszcze 2-3 sekund. A Cherokee Trackhawk nie dośc że kolosalny kloc, to mimo potężnego silnika nijak nie osiąga parametrów Tesli.

no i poza tym zawsze odzywa się w każdym facecie mentalność 9-latka i to poczucie że masz najszybciej przyśpieszający samochód robi swoje :D

dla mnie osobiście idealna teraz byłaby SUV hybryda PHEV+HEV z mocnym przyśpieszeniem rzędu 4,5 do 100tki, a dopiero za parę lat Tesla. 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

komanek

Wysłane 2020-11-30 10:08

@straszny: to kwestia przyzwyczajenia - po pewnym czasie zawsze zaczyna brakować mocy/momentu i chcesz więcej. Takie moje zdanie.

Ryzen 9 7900X3D MAG CoreLiquid M360 MSI X670E Tomahawk 64GB Trident Z5 Neo RGB 6000 Zotac RTX4070Ti Super SBX AE-5 Kingston KC3000 1TB + Crucial MX500 2TB + Seagate ST2000DL003 Montech Sky Two + Seasonic Focus GX650 MSI Optix MAG274QRF-QD Corsair Dark Core RGB Sharkoon Skiller SGK4 Mobile: Dell G15 5530 + iPhone 15 PRO + iPad Air 11 G6

straszny

Wysłane 2020-11-30 10:11 , Edytowane 2020-11-30 10:13

@komanek
o to to, wczesniej jak wsiadłem do Hyundaia Tucsona Mild Hybrid z max silnikiem jaki mieli, to jego 11.8 do setki jakoś mi nie przeszkadzało, teraz to wręcz jakiś żółw  (swoją drogą plułbym sobie w brodę jakbym go wziął zamiast tej Hondy CRV-Hybrid)

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

scud1

  • scud1
  • wiadomość Użytkownik

  • 383 wypowiedzi

Wysłane 2020-11-30 10:18

Przyspieszenie w elektryku jest ciut inne, bo masz je od razu. Jak na jeździe testowej wjechałem na autostradę i włączyłem tryb sport, to... zrobiłem tak jak Clarkson przy marny 8s do setki. Ale ja teraz jeżdżę miniwanem z turbodziurą.

Btw. W piątek zamówiłem eNiro 64kW - będzie do odbioru w maju i może napiszę coś wtedy z pozycji właściciela elektryka. Proszę o nie komentowanie że to zły wybór, bo <tu-wstaw-ulubioną-markę/silnik/kolor> jest lepszy. Po przeanalizowaniu sytuacji to był najlepszy wybór DLA MNIE. Nie dla Was, fanów diesla, fanów Tesli (choc S lub X to bym kupił, ale nie 3), fanów PHEV itp., ale dla mnie. Czy się pomyliłem zobaczę po paru miesiącach jeżdżenia, a nie na podstawie Waszych opinii.

skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 181 gości

maq2 ,