@Maveriq
Co do Liczb to nie są to czyste wyliczenia. Wyliczenia były niższe a te liczby wynikają z testów.
Kona nie jest wykonana z jakichś super materiałów wiec słabo. Jak będę miał okazje to się przyjże ale nie podoba mi się to auto więc i tak patrzyłbym na eNiro.
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)
Wysłane 2020-11-26 00:49
Jakich testów?
Wysłane 2020-11-26 08:57
@beton
A weź sam się tam w bagażniku pod szybą zamknij na godzinę jazdy. Nie gniewaj się.
Próbowałem. Kiedyś wsadziliśmy psa w bagażnik Priusa. Wyjechaliśmy dosyć wcześnie, a już po pierwszym postoju po dziewiątej rano, pies już do bagażnika nie wsiadł. Zbuntował się, a uwielbia jazdę samochodem i to pies ze schroniska, który boi się że się go zostawi. Tym razem nie wsiadł. Dalej pojechał na tylnej kanapie. Ponieważ dotknąłem jego futra przy otwieraniu bagażnika i było gorące, a wpływ klimy na bagażnik jest w praktyce sporo mniejszy niż na resztę samochodu, wiec musisz uznać, że Twoja teoria jest poprawna logicznie, ale opiera się na niesprawdzonych i mylnych założeniach, guod erat demonstrandum.
Wysłane 2020-11-26 10:18
@Beton Wybacz opóźnienie w odpisywaniu. Liczba 10 wzięła się z doświadczenia tankowania na Orlenie, bo tylko tam tankuję (sic!) Nigdy mi się jeszcze nie zdarzyło, by od momentu wjechania na stanowisko do momentu wyjechania nie minęło 5-6 minut. Owszem, tankuję jak już mam prawie pusty bak i tankuję do pełnia. Jasne, samo tankowanie trwa krócej, ale kolejka do dystrybutora, kolejka do okienka... to wydłuża czas obsługi i stąd wzięło się moje 10 na stanowisko. Mocno zaokrąglone, ale wynika z praktyki a nie teorii. Jasne, że się mogłem pomylić... nie jestem przecież reprezentatywny bo tankuję tylko na kilku Orlenach w okolicy, ale o ile? O 2? Nie sądzę.
Wysłane 2020-11-26 23:56
@Maveriq
Oj nie chce mi się teraz szukać ale było sporo publikacji wiec znajdziesz. We Francji z tego co pamiętam min były przeprowadzane.
@kotin
Wolę za kierownicą Co to za Prius? Która generacja? Model? Wiesz nie każde auto ma/miało atermiczne szyby. Przyciemniane też myślę mogą tu sporo zmienić. Do tego nie każde auto ma klimę dwu czy trzystrefową. A nawet nie każde ma nawiewy na tył a jeśli ich nie ma to rzeczywiście na tylnej kanapie już działanie klimy może być ciut słabiej odczuwalne a co dopiero w bagażniku.
W X-ie - tu do sprawdzenia - o ile pamiętam z testu który kiedyś oglądałem jako auta 7 osobowego z 3 rzędem siedzeń masz też o ile kojarzę nawiewy w tylnych słupkach bocznych na ten 3 rząd siedzeń czyli de facto na bagażnik. A to + przyciemniana szyba + atermiczna szyba powinno jednak zmienić znacząco sytuację.
Nie będę się upierał ale polecam Ci sprawdzić bo może jednak spełnione byłyby twoje wymagania.
@ADSO
Ja też zwykle tankuję z rezerwy do pełna. Akurat tankowałem w poniedziałek i nie zwróciłem uwagi. Trafiło mi się tankowanie bez kolejki ale czasu nie mierzyłem ale myślę że 5 minut to była całość z przemyciem przedniej i tylnej szyby w międzyczasie.
Ale poprzednim razem byłem 3 w kolejce. Tzn jak podjechałem było jedno auto już tankujące plus dwa za nim i ja trzeci do tego stanowiska. Czasu też nie mierzyłem ale było może ciut ponad 10 min jak podjechałem pod dystrybutor. Następnym razem zmierzę sobie z ciekawości.
Wysłane 2020-11-27 01:14 , Edytowane 2020-11-27 01:14
To już nie istotne, czy razem z czasem oczekiwania w kolejce tankuje się paliwo 5, czy 15 minut, kiedy w kolejce do ładowarki czeka się dwie godziny, gdy dwa auta są przed Tobą...
Oj nie chce mi się teraz szukać ale było sporo publikacji wiec znajdziesz.
No to pierwszy przykład z brzegu. Opisu badań brak, ale jeśli nawet brać tę informację poważnie, to dotyczy to nie ciężarówki, a przeładowanej niezgodnie z przepisami ciężarówki, a to już zupełnie inny temat.
[LINK]
Wysłane 2020-11-27 12:50 , Edytowane 2020-11-27 12:50
@Maveriq
Linkujesz, nawet nie czytając do końca zamieszczonego tekstu:
Oznacza to, że oddziaływanie samochodów osobowych na nawierzchnie drogowe jest jeszcze mniejsze niż wynikało z prawa czwartej potęgi. Obecnie przyjmuje się, że przypadku nawierzchni asfaltowych 1 samochód ciężarowy o 2 osiach obciążonych po 10 t odpowiada 3 200 000 pojazdów osobowych obciążonych po 0,5 tony na oś.”
„Tiry na tory” przepraszają
1 samochód ciężarowy nie wpływa na nawierzchnię drogi tak, jak 160 000 aut osobowych. 1 tir wpływa na drogę tak, jak przejazd 3 200 000 aut osobowych.
Przecież powyższe dotyczy prawidłowo załadowanej ciężarówki o nacisku 10 ton na oś. Gdyby to odnosić do pojazdów przeładowanych, to wynik byłby dużo bardziej niekorzystny.
Wysłane 2020-11-27 21:54
@Maveriq
Och...
Tak jak napisał Ci spider, to że wspomniano tam o przeładowanych autach będących normą to nie znaczy że do nich odnoszą się te liczby. Masz dokładnie tam napisane że chodzi o ciężarówki o nacisku 10 ton na oś. Nawet nie chce myśleć jaką dewastację drogi wywołują tak przeładowana ciężarówki.
Wysłane 2020-11-28 10:18
Do Waszej wiadomości, bo brakuje tej informacji w artykule, dopuszczalny nacisk na oś w Polsce 8t na większości dróg.
Wysłane 2020-11-28 17:48 , Edytowane 2020-11-28 17:57
Jeremy Clarkson testuje Teslę Model X LINK
Takie testy lubię ;p to jego "SWEET JESUS" jak w trybie max przyspiesza w wyścigu ;p
Wysłane 2020-11-29 03:02
Lepsze z prawnikami on board, a w szczególności ostatnie sekundy
Ale ile go to wyszło? 800k na nasze? No właśnie...
Wysłane 2020-11-29 15:10 , Edytowane 2020-11-29 21:56
@djluke
Tesla x, model Performance, jakim ściga się w filmie to na dzisiaj 480 000 pln za wersje 5 miejsc i +17 000 za 7 miejsc
SUVy konkurencji, Audi, BMW, Volvo cz Lexusa, nie dość ze kosztują podobnie/więcej to elektronikę maja pare lat do tylu przy Tesli, a właściwości jezdne nawet nie zbliżają się do tych 2,8 s przyspieszenia Xa. Przy tym to jest X a nie 3ka, to model swietnie wykończony z premium audio.
Wysłane 2020-11-29 21:47 , Edytowane 2020-11-30 00:48
@Maveriq
Podajesz jakieś dawno nieaktualne dane. Wg nowelizacji ustawy "Prawo o ruchu drogowym" w załączniku nr 1 jak byk stoi, że na drogach publicznych dopuszczalny nacisk na oś wynosi 11,5 tony.
Tekst ujednolicony
Wysłane 2020-11-29 23:44 , Edytowane 2020-11-30 00:36
Dlatego napisałem, ze "na większości dróg". Bo lista wyjątków stanowi na oko 90% dróg :)
Tesla x, model Performance, jakim ściga się w filmie to na dzisiaj 480 000 pln
A wiesz, jaka jest różnica dla przeciętnego Polaka pomiędzy ceną 480 000 a 700 000 a nawet 7 000 000zł za samochód? :)
Aczkolwiek nie ma sensu rozmowa o cenie w ogóle, kiedy mówimy o samochodzie, który pod jakimkolwiek względem jest NAJ.
W tym przypadku mamy do czynienia z najlepiej przyspieszającym SUVem ze startu zatrzymanego. Każde NAJ powoduje, że można żądać kwoty niewspółmiernej do wartości produktu, bo i tak znajdzie się rzesza chętnych. W tym momencie wygórowana cena przestaje być wygórowaną.
Edit: Chociaż nie. Jednak Jeep Cheerokee TrackHawk jest szybszy z wynikiem 2,7s i jest tańszy.
Wysłane 2020-11-30 08:39 , Edytowane 2020-11-30 08:53
@straszny
Nie gniewaj się, ale coś Ty się tak uczepił tego przyśpieszenia?
... a właściwości jezdne nawet nie zbliżają się do tych 2,8 s przyspieszenia Xa.
Przecież przyśpieszenie to tylko jedna z cech właściwości jezdnych.
To trochę tak, jakbyś opis kobiety, która zrobiła na Tobie duże wrażenie, zaczynał od: Ma prawą nogę cudownej urody... Strach czytać ciąg dalszy opisu.

Wysłane 2020-11-30 09:31 , Edytowane 2020-11-30 09:52
@kotin
akurat to ma ogromne znaczenie (dla mnie), ja mam 8 do 100tki w Hondzie (niby 8,x a jakoś w testach wychodzi mi 7,x) i przy ciągłym tłoku w mieście, wciskaniu się, szybkim włączaniu w ruch, serio brakuje mi tak jeszcze 2-3 sekund. A Cherokee Trackhawk nie dośc że kolosalny kloc, to mimo potężnego silnika nijak nie osiąga parametrów Tesli.
no i poza tym zawsze odzywa się w każdym facecie mentalność 9-latka i to poczucie że masz najszybciej przyśpieszający samochód robi swoje :D
dla mnie osobiście idealna teraz byłaby SUV hybryda PHEV+HEV z mocnym przyśpieszeniem rzędu 4,5 do 100tki, a dopiero za parę lat Tesla.
Wysłane 2020-11-30 10:08
@straszny: to kwestia przyzwyczajenia - po pewnym czasie zawsze zaczyna brakować mocy/momentu i chcesz więcej. Takie moje zdanie.
Wysłane 2020-11-30 10:11 , Edytowane 2020-11-30 10:13
@komanek
o to to, wczesniej jak wsiadłem do Hyundaia Tucsona Mild Hybrid z max silnikiem jaki mieli, to jego 11.8 do setki jakoś mi nie przeszkadzało, teraz to wręcz jakiś żółw (swoją drogą plułbym sobie w brodę jakbym go wziął zamiast tej Hondy CRV-Hybrid)
Wysłane 2020-11-30 10:18
Przyspieszenie w elektryku jest ciut inne, bo masz je od razu. Jak na jeździe testowej wjechałem na autostradę i włączyłem tryb sport, to... zrobiłem tak jak Clarkson przy marny 8s do setki. Ale ja teraz jeżdżę miniwanem z turbodziurą.
Btw. W piątek zamówiłem eNiro 64kW - będzie do odbioru w maju i może napiszę coś wtedy z pozycji właściciela elektryka. Proszę o nie komentowanie że to zły wybór, bo <tu-wstaw-ulubioną-markę/silnik/kolor> jest lepszy. Po przeanalizowaniu sytuacji to był najlepszy wybór DLA MNIE. Nie dla Was, fanów diesla, fanów Tesli (choc S lub X to bym kupił, ale nie 3), fanów PHEV itp., ale dla mnie. Czy się pomyliłem zobaczę po paru miesiącach jeżdżenia, a nie na podstawie Waszych opinii.
Kto jest online: 1 użytkowników, 181 gości
maq2 ,