ten Sherp - wow, super...
----------------
Hyundai wymienia baterie robione przez LG Chem.. ten sam LG Chem, który po pierwszej wtopie z Galaxy Note 7 zapewnił zaopatrzenie w baterie i niestety była druga wtopa i wycofanie wszystkich modeli.
kompleksowe koszty używania samochodów w optyce na spalanie CO2 (także przeliczone na uśrednione miesięczne wytworzenie energii do jazdy, energii do produkcji i samą produkcję pojazdów)
co ciekawe tu Nissan Leaf a nie Tesla wydaje się jednym z najlepszych wyborów, najniższy koszt zakupu/utrzymania do pełnej emisji CO2 generowanej przez produkcję/używanie auta.
co równie ciekawe - niektóre benzyniaki (wskazana jest jako wzorzec Honda Civic) potrafią być równie oszczędne albo i bardziej nawet (patrząc kompleksowo) co niektóre hybrydy EV-plugin, choć do czystych elektryków to im baaardzo daleko.
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 2 :)
Wysłane 2021-02-26 12:20 , Edytowane 2021-02-26 15:25
Wysłane 2021-02-27 00:28 , Edytowane 2021-02-27 01:22
A można opisy wszystkich kropek zobaczyć?
Patrząc na zagęszczenie kropek w zbiorze samochodów spalinowych to najwięcej jest po lewej stronie od Modelu 3.
Edit:
Super pokazane, jak wygląda opona w czasie skręcania
[LINK]
Wysłane 2021-02-27 01:38
@Maveriq
Można
Wysłane 2021-02-27 08:49 , Edytowane 2021-02-27 08:50
@Panzer
Świetny wykres.
Czasem człowiek żałuje że jest biedny. To znaczy skala biedy nie ma znaczenia. Wszystko co nie pozwala kupić tego samochodu z linka niżej, to bieda bardzo dokuczliwa. Kurczaki - czy jest tu ktoś na forum, kto kupi i da się przejechać?
Proszę?
https://www.youtube.com/watch?v=WkLHYmAbZ9U
Wysłane 2021-02-27 09:05 , Edytowane 2021-02-27 09:08
@kotin
Ja tylko wpisałem nazwę strony z dołu obrazka strasznego 🙂 Link
Wysłane 2021-02-27 10:28
@Kotin
Specjalnie brałbyś ze stacji zawsze jednocześnie kawę i colę, co nie? :)
Zrobili coś niesamowitego. Korzystają z faktu, że wieele jeszcze można w kwestii silników spalinowych zrobić.
Dla mnie ciągle zagadką jest, dlaczego sterowanie zaworami hydro-pneumatyczne, a nie elektromagnetyczne. Może to następny etap? Albo takie sterowanie wymagałoby zbyt dużo energii?
Ciekawi mnie też wysiadanie na parkingu o wysokości tylko 2m, ale zakładam, że o tym pomyśleli.
Nadal to auto jest o połowę tańsze od Valkyrii :)
I teraz tak... Porsche tłumaczy, że musiało stworzyć SUVa, żeby móc nadal produkować 911.
Szwedzi pokazują, że to wcale nie jest konieczne i jednocześnie utrzymują status znacznie bardziej egzotycznej i porządanej wśród kierowców marki.
Wychodzi więc, że Porsche też robiące genialne superauta i bez SUVa dziś produkowałoby 911 oraz Panamerę, tylko kosztowałyby 2-3x tyle i dzięki temu byłyby bardziej prestiżowe. Jednak myśleli po niemiecku, a są jeszcze firmy prowadzone przez pasjonatów.
Wysłane 2021-02-28 17:39
Fajne te wykresy.
Ciekawe czy jest wykres pokazujący koszt całkowity samochodu razem z kosztem jego utylizacji.
Czyli ile CO2 zostało użyte przy produkcji, ile jest używane w ciągu np 10 lat życia razem z kosztem wytworzenia części zapasowych i na koniec koszt utylizacji. Bez kosztu produkcji i utylizacji ... ja nie widzę sensu pokazywania zużycia CO2.
Wysłane 2021-02-28 19:14
@mysiauek
Dobrze że masz rację i dobrze że się nie da jeszcze tak dokładnie określić szczegółów naszego życia, jak to jakie części kupiliśmy naszemu samochodowi. Chociaż teoretycznie już by się można było o to pokusić i świat Orwella, Lema i Zajdla zbliża się wielkimi krokami. (Brakuje mi emotikonki Stańczyka - teraz się zorientowałem).
Co do sedna sprawy, to pokazywanie zużycia CO2, bez śladu węglowego procesu produkcji, utylizacji i szacunkowych chociażby - zużycia opon, przebiegu, czy części i lakierów użytych do napraw, faktycznie nie ma sensu.
Wysłane 2021-03-01 16:42
@mysiauek
Szacunkowo tak. Jednak ślad węglowy części, może się różnić chociażby w zależności od kraju produkcji, (a są zamienniki). W zależności od przepisów o ochronie środowiska w takim kraju, od ich przestrzegania, od nowoczesności fabryki. No i tak dalej, ale odchodzę od tematu, więc kończę, a do naszych celów ślad węglowy wyliczony dla wytworzenia, utylizacji i uśrednionej / szacunkowej eksploatacji, wraz z remontami, wystarczy. To prawda.
Wysłane 2021-03-01 18:35
Tylko teraz tak... skoro FCA wykupiło od Tesli kwotę produkcji CO2 (podobno za kwotę porównywalną do kosztu niemieckiego Gigafactory), to liczymy, tę emisję CO2 jako koszt produkcji Fiatowi 500, czy Modelowi Y? :P
Wysłane 2021-03-01 20:28
I teraz jaki świetny interes ma w tym Norwegia czy Holandia, żeby w Polsce produkować jak najwięcej i kupować od nich kwoty :)
Wysłane 2021-03-03 08:54 , Edytowane 2021-03-03 08:55
Volvo zapowiedziało całkowitą rezygnację ze spalania w 2030 roku.
Akurat nic nie tracą, bo w ostatniej generacji w silniki nie umią.
Wysłane 2021-03-03 10:34 , Edytowane 2021-03-03 10:34
@Maveriq
tak, ale jeszcze jedną ciekawą rzecz zapowiedziało Volvo - całkowite odejście od stacjonarnych salonów sprzedaży! W ciągu dekady Volvo zamierza przejść na 100% sprzedaży online i zamknąć wszystkie salony.
w ciekawych czasach żyjemy ;D
Wysłane 2021-03-03 17:42
@straszny
Bo salony motoryzacyjne to taki przeżytek że aż dziwi że się jeszcze utrzymują.
Jeden producent, kilka modeli, a salon jak galeria jakaś. Rozumiem multisalony (różnych firm), co w sumie niedawno dopiero zaczęło powstawać, bo tam jak chcesz wybrać np. SUVa to masz jakiś wybór i porównanie. A tak wszystkiego dowiesz się na prezentacji online, wybrany model zostanie Ci dostarczony na jazdę próbną, umowę zawrzesz w domu - a to wszystko i tak taniej niż utrzymywać salon...
Czy ktoś widział np. salony lodówek Whirlpoola albo TV Samsunga? OK, są salony Samsunga, ale jest tam oferowane całe portfolio marki, a nie tylko laptopy np.
Wysłane 2021-03-03 21:58
A w moim obecnym mieście wyłamuje się McLaren, którego salon mieści się na parterze bloku mieszkalnego i ma na oko może ze 100m2. Stoi kilka szafek, biurko z jednym znudzonym handlowcem w krótkich spodenkach i 4 samochody, bo więcej się nie zmieści, resztę można pooglądać na www :)
Tradycyjna metoda sprzedaży samochodów straciła całkowicie sens conajmniej 2 dekady temu. Koszty ogromne, a zysk na samochodzie marny.
Do tego polityka negocjacyjna, która sprzedawcy nie pomaga, a klientowi daje tylko złudzenie, że może coś kupić taniej, niż inni.
Zlikwidowane powiwnny zostać nie tylko salony ale też pośrednictwo importerów.
Zwiększyłbym za to możlowości współpracy dla niezależnych brokerów.
Kto jest online: 0 użytkowników, 181 gości