@scud1
A ja się zastanawiam czy Wy jeździcie samochodem po 6h+ bez przerw i Was cztery litery nie bolą? Bo patrząc na tego C4 z zasięgiem 300km stwierdziłem... że po 2-3 godzinach to i tak robię postój, i ładowanie 30 minut mnie nie boli. Oczywiście sam samochód jest za mały na jedyny samochód rodzinny (i to chyba jedyny powód dla którego nie kupię jeszcze elektryka).
Tak. Wyobraź sobie że tak. Jak jadę z dziećmi to nie, ale jak jadę sam czy bez dzieci to tak. W zeszłym roku oprócz tego że zatrzymałem się po jakiejś godzinie jazdy za granicą z Czechami kupić winiety to później dojechałem do granicy z Włochami gdzie stanąłem na krótki postój.
Jak jestem wypoczęty, przygotowany i wyspany to nie widzę problemu.
C4 jeśli chodzi o wielkość - jeszcze chyba nie ma go w salonach - ale nie powinien być mniejszy od Xceeda jest jak najbardziej OK dla 4 osobowej rodziny.
A co do samochodu to dla mnie, samochód to samochód a nie wódka.
Ma być uniwersalny. To może nie do końca dobre określenie. Ma być gotowy, i spełnić swoje zadanie w każdy dzień niezależnie czy to wtorek czy to środa.
Mam np rodzinę w Łódzkim. Jak dojadę do Bełchatowa to nie będę wrzeszczał ej wujek wyrzuć z 4 piętra przedłużacz. Podładuję się bo nie wrócę, albo stawać na 40 minut ładowania bo zrobiłem trasę 2,5h (~230km).
Albo jak dojadę do Wuja na wieś to co że się podłączę na te 3h do gniazdka.
Outlander PHEV ładuje się z gniazdka do pełna 5h po czym może zrobić 50km.
@straszny
ja nie wiem, czasem mam wrażenie że to jakieś zawody na głupi post.
hmm, no jeśli tak to wygrałeś
Przy 800-900 km zasięgu (pewnie z rekuperacją 900-1000 wyciągniesz spokojnie, już nie mówiąc o jeździe ekonomicznej poniżej 100 km/h, to zasięg pewnie jeszcze poszybuje na 1100-1200 km)
Podają 800km a Ty, od tak, dokładasz jeszcze 400. Z palca wyssane.
Tesla podaje zasięg na swojej stronie wg EPA. Ten zasięg jest porównywalny (bardzo zbliżony do zasięgu auta przy około 60mph - niecałe 100km/h właśnie) natomiast przy jeździe jak u nas na ekspresowce zasięg spada.
Dla przykładu dla Tesli Model S Performance przy 75mph zasięg spada do 287 mil (EPA 348).
Żeby było jasne. Z entuzjazmem przyjmuję informację o zwiększeniu zasięgu. Tan zasięg w normalnym użytkowaniu w trasie jest nierealny. Ale też przekłada się na zwiększenie realnego zasięgu. Ale jeśli chcesz rozmawiać o jeżdżeniu 70-80km/h po autostradzie żeby coś udowodnić to nie ze mną.
Z niecierpliwością czekam na Lucid Air. Można już go rezerwować a dostępne mają być w Q2 2021. Choć to nie mój przedział cenowy to jestem go bardzo ciekaw. EPA dla wersji Grand Turismo 517 mil.
Rozumiem twój entuzjazm ale wyhamuj trochę bo nie wiem czy w emocjach czy dlaczego ale przesadzasz miejscami.
No i co? Nie wydoliła?
A pamiętasz jak 3 czy 4 lata temu w lato był mini blackout? Jak w marketach były światła przygaszone i klimatyzacje nie dzałały?
Z innej beczki. Wczoraj Francja odpaliła 4 elektrownie węglowe. Zamknęli jedną atomówkę a kilka mają do modernizacji. Powrót do węgla jak w Niemczech będzie.
A jak tam pisałeś że spadnie cena chińskiego węgla. Oby i obyśmy nie kupowali od ruskich tylko od Chińczyków po tej niskiej cenie właśnie.