Oczywiście.
Ale jeśli nakładasz powłoki sam, to w ciągu powiedzmy 4 lat musisz to zrobić minimum raz w roku by utrzymać afekt używając twardych wosków i w ten sposób oprócz kosztu wosku praktycznie poświęcasz na to 4 dni i sporo potu.
Jeśli zaś zlecisz to specjalistom, to w sumując te 4 razy płacisz tyle samo, co za jednorazowe ułożenie powłoki z 5-letnią gwarancją. Poza tym powłoka ceramiczna jest dużo skuteczniejsza, jeśli chodzi o ochronę przed odpryskami czy zadrapaniami parkingowymi.
O, jest i biały CR-V
Forum > Tematy dowolne > SUV nowy... coś zamiast Tucsona?
Wysłane 2019-10-05 12:10 , Edytowane 2019-10-05 12:15
Wysłane 2019-10-05 16:30
@straszny - "duże prędkości, nawet bardzo duże, bo sobie testowaliśmy zachowanie samochodu"
Wysłane 2019-10-05 18:19 , Edytowane 2019-10-05 22:08
@SlawoyAMD
RPM? Jakie rpm? Jak mamy nie szarżować z obrotami jak przez 80% czasu silnik pracuje idealnie równym tempem i równymi obrotami zajmując się tylko robieniem prądu ... hybryda Hondy gros czasu jedzie na silnikach elektrycznych... +10% czasu tylko na elektrykach i +10% czasu silnik spalinowy załącza się do systemu napędowego
To jest samochód zarządzany przez AI, nawet nie ma jak prosto wyświetlić obrotów bo to jest głęboko zaszyte (bo po co mi info z jakimi obrotami robi się prąd ?)
Wysłane 2019-10-05 19:01 , Edytowane 2019-10-05 19:02
Faktycznie - z wrzucanego tu wcześniej filmiku wynikało, że przy pewnej prędkości załącza się na max silnik i tyle, a charakterystyka jazdy pozostaje bez zmian. Faktycznie tak to wygląda "na żywo"? Jak tak to dziwnie...znaczy kwestia przyzwyczajenia.
Wysłane 2019-10-05 22:02 , Edytowane 2019-10-05 22:11
@djluke
Generalnie przez 90+% czasu nie słyszysz głośnej kosiarki nic a nic, w trybie ECONO w ogóle nie usłyszysz, w trybie SPORT, czasem. Często słychać silnik ale cicho, jak AI sobie w tle dorabia prąd dla silników elektrycznych.
jak jest za mało prądu, np jeśli ktoś przed testami wziął samochód, który stał nieużywany, albo totalna nówka, czyli takie coś co na YT testują ... to on będzie miał mało prądu w bateriach i faktycznie przy pierwszych przyśpieszeniach silniki elektryczne zaczną błyskawicznie zużywać mały zapas prądu i wtedy włączy się kosiarka na maxa na parę minut żeby zrobić duży zapas możliwie maksymalnie szybko (AI ocenia prędkość zużycia prądu po pierwszych przyśpieszeniach, więc jak nówka, i od razu dasz pare razy gwałtownie do przodu to AI uzna że potrzebuje pełnych akumulatorów natychmiast a nie że powoli sobie je napełni ze spokojnie pracującego silnika, no i wtedy powyje chwile kierowcy wyraźnie mocniej).
Ale jak ktoś przed testami zrobiłby pare-parenaście kilometrów, silnik spalinowy spokojnie będzie sobie ładował akumulatory (plus Ty sam je ładujesz łopatkami odzysku energii przy kierownicy) to usłyszysz go jako cichutko pracujący w tle. Honda jest bardzo dobrze wyciszona btw, juz pare osób używających samochodów premium siedziało w niej i było zaskoczonych.
Pasażer czy kierowca nie są w stanie wyczuć momentu kiedy silnik spalinowy pomaga elektrycznym bezpośrednio a nie tylko przez ładowanie, jego dołączanie i odłączanie od systemu napędzania jest niezauważalne, można sobie tylko zerkać na skonfigurowany ekran z info jak pracuje silnik, ale wyczuć czy usłyszeć to się tego nie da. To że chodzi głośniej wcale nie znaczy że załączył sie do układu jezdnego, tylko akurat może robić więcej prądu na zapas jak jesteś w trakcie mocno dynamicznej jazdy. Teoretycznie wg tego co pisali w sieci przy 80-120 chodzą wszystkie 3 silniki, ale nam na trasie przy 100tce równo jechanej benzyniak przełączył się szybko w tryb produkcji prądu a samochód chodził tylko na dwóch elektrycznych.
Wysłane 2019-10-06 02:18
Kwestia tapicerki została wyjaśniona wcześniej w temacie.
Slawoy, silnik sie dociera, ale specjalne jego traktowanie jest niepotrzebne.
W zależności od prędkości obrotowej tłok inaczej układa się w cylindrze - zawsze jest minimalny luz w którym się porusza przechylając się podczas suwu w dół w jednym kierunku i podczas suwu w górę w drugim.
Jeśli podczas docierania się silnika uzywamy jakiegoś zakresu obrotów, a później zaczynamy korzystać z innego, to powierzchnia pierścieni dociera się jeszcze raz od nowa zwiększając luz i tym samym zużycie oleju oraz zmniejszając kompresję. Uzywając więc tylko małych prędkości obrotowych można bardziej zaszkodzić, niż pomóc.
Jesli zaś chodzi o docieranie panewek, to i bardziej od predkości obrotowej szkodzi używanie wysokieko momentu obrotowego przy niskich obrotach.
W motocyklach to wygląda trochę inaczej, bo jest dużo mniej wydajne chłodzenie i ogranicza sie wykrzystanie wysokich obrotów (a raczej pełnej mocy na wysokich obrotach) by silnika nie przegrzać. Podczas docierania silnik osiąga wyższe temperatury.
Wysłane 2019-10-06 12:08 , Edytowane 2019-10-06 12:09
Sławek ma rację.
Co było w silniku, w którym nie zachowano dobrego zwyczaju, żeby go "dotrzeć" i zrobić ponadprogramową wymianę oleju, po jednym / trzech tysiącach kilometrów:
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo
Maveriq
To układanie to na przestrzeni ponad stu tysięcy przebiegu następuje, dobrze zjawisko opisałeś, ale my mówimy o pierwszym tysiącu kilometrów, to specyficzny, raz tylko występujący stan silnika. (Jeżeli ktoś by się zdecydował, to wystąpi po raz drugi po wymianie panewek, tłoków i ew. mokrych tulei, jak są).
Straszny
Tryb econo w tym pierwszym okresie, tysiąca / trzech tysięcy, to właśnie odpowiednik docierania + ta pierwsza, dodatkowa wymiana oleju. Jak nie, patrz na filmie, co bez tego docierania się robi w bardzo dobrym nawet silniku.
Wysłane 2019-10-06 14:06 , Edytowane 2019-10-06 18:46
@cichy
pisałem na wątku, ale jak CI się nie chce szukać - wschodnia filozofia Yin-Yang, te rzeczy,.... jasne nie powinno być z jasnym itd... konfigurator na stronie też zblokuje CI zestaw zbyt jasnego lakieru z jasną tapicerką. Ba.... nawet zaproponowałem dopłatę rzędu 5-10 000 ale nie chcieli słyszeć. Nie, bo to Honda i koniec.
zresztą to był powód dla którego zdecydowałem się na ten samochód, uwielbiam producentów z jajami i charakterem, uwielbiam maszyny z duszą projektanta,tak jak w moim świecie podobnie jest z Xerox-Fuji>Konica-Minolta (śmiałem się do żony że Honda to taki Xerox-Fuji na kółkach), tak tutaj jak mi to przedstawiono w Hondzie, od razu wiedziałem że chcę Hondę a nie Hyundaia. Taki jestem dziwny że sprzedawca mówi mi że tego co chcę to przez pewne jego zasady nie mogę dostać, a mi się tylko jeszcze bardziej taki producent podoba ;p
Kolejną Hondę (jeśli Hondę, bo na 99% następny samochód to juz nie bedzie hybryda tylko pełny elektryk), pewnie wezmę w tym głębokim czerwonym metaliku + wtedy jasne wykończenie środka.
Honda ma 4 lata na wprowadzenie do sprzedaży CR-V full-elektryk :p
Wysłane 2019-10-06 20:28
Faktycznie sprawdziłem na konfiguratorze. Myślałem, że to sytuacja typu - niby mamy ale tak naprawdę to na pańskim rynku nie mamy. Ostatnio szukałem samochodu służbowego i się trochę zawiodłem bo okazało się, że nie ma po prostu nie ma takiego auta jak chciałem. Były w poprzednich rocznikach - teraz nie ma.
Wysłane 2019-10-07 12:06 , Edytowane 2019-10-07 12:17
@straszny
Honda ma 4 lata na wprowadzenie do sprzedaży CR-V full-elektryk :p
Gdybym wiedział, ale jak patrzyłem na Twój wybór benzyny, jak patrzyłem że @mysiaułek ledwo Cię (i całe szczęście) na Hybrydę namówił... Gdybym wiedział że dopuścisz w ogóle wybór elektryka, to bym Cię zaczął namawiać na:
zmiana linka -dodałem
https://bezpiecznapodroz.org/2019/02/01/jaguar-i-pace/?gclid=EAIaIQobC...
Wysłane 2019-10-07 12:10 , Edytowane 2019-10-07 12:13
@kotin
zdecydowanie za mały ;) i zdecydowanie nie SUVowaty ;)
na początku wogóle myślałem o Tesli ale ilość stacji ładowania w Polsce, plus słabe wykończenie modelu 3 (musiałbym celować w X a to już jednak bardzo duża kasa), do tego jednak Tesle są robione z nastawieniem sportowo-roadsterowym a nie SUVowym. Nie ma modelu o podwyższonym zawieszeniu.
W tej chwili jedyny elektryk, ktory był na tapecie to Hyundai Kona electric, wszystko byłoby fajnie gdyby nie to ze jest naprawdę mały w środku a ilość stacji ładowania zdecydowanie mówi "poczekaj 3-4 lata"
Wysłane 2019-10-07 12:16 , Edytowane 2019-10-07 12:20
@straszny
Wyżej pomyliłem samochody, chodzi o:
Bagażnik ponad 600 litrów.
Wysłane 2019-10-07 14:37 , Edytowane 2019-10-07 14:40
@kotin
ale to nadal nie SUV, no i bez tylnych drzwi... no nie, proteza dla mnie, takie samochody to mnie zupełnie nie interesują.
KONA - ten samochód jakby był tak z 20% większy i miał 100 km więcej zasięgu, to spoko loko. Ale nie ma.
Wysłane 2019-10-07 23:21
Stację ładowania montujesz u siebie.
Na stacje poza miejscem zamieszkania nie ma co liczyć - żeby uzytkowanie było równie wygodne, jak w przypadku auta spalinowego, musiałoby tych stacji ładowania być ze 50x więcej, niż stacji benzynowych.
Wysłane 2019-10-07 23:43
@Maveriq
wiadomo
W przyszłości mamy mega chrapkę na VW Buzz, ale to jeszcze trochę,
... wiem to VAG, ale koncepcyjnie dla mnie super fajny ;p
Kto jest online: 0 użytkowników, 283 gości