Forum > Tematy dowolne > SUV nowy... coś zamiast Tucsona?

Strona 8 z 9 <<<1...456789>>>
skocz

Maveriq

Wysłane 2019-10-05 12:10 , Edytowane 2019-10-05 12:15

Oczywiście.
Ale jeśli nakładasz powłoki sam, to w ciągu powiedzmy 4 lat musisz to zrobić minimum raz w roku by utrzymać afekt używając twardych wosków i w ten sposób oprócz kosztu wosku praktycznie poświęcasz na to 4 dni i sporo potu.
Jeśli zaś zlecisz to specjalistom, to w sumując te 4 razy płacisz tyle samo, co za jednorazowe ułożenie powłoki z 5-letnią gwarancją. Poza tym powłoka ceramiczna jest dużo skuteczniejsza, jeśli chodzi o ochronę przed odpryskami czy zadrapaniami parkingowymi.

O, jest i biały CR-V

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2019-10-05 13:50

@Maveriq
Na filmie wyglada to rewelacyjnie... zaczynam się łamać ;p

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

SlawoyAMD

Wysłane 2019-10-05 16:30

@straszny - "duże prędkości, nawet bardzo duże, bo sobie testowaliśmy zachowanie samochodu"

Choć producenci podają, że silniki są dobrze spasowane i wstępnie docierane podczas testów na hamowniach, to jednak zaleca się do 1000 km nie szarżowanie z obrotami (prędkością)... Przynajmniej w motocyklach wiem na pewno, bo na przykład znajomy kupił nowego Triumpha Tigera i na baku miał naklejkę-rozpiskę, z jakimi obrotami przy jakim przebiegu ma jeździć, by dobrze dotrzeć silnik. Na początku nie mógł przekraczać 3500 obrotów, co przy jego maksymalnym zakresie 9500 RPM było wartością naprawdę niewielką... Nic w salonie nie mówili na ten temat??? 

Pomagający pchać ten wózek ... Mój sprzęcik: AMD RYZEN 7 7700X, Cooler Arctic Liquid Freezer II 360, MSI PRO X670-P WIFI, 16GB pamięci DDR5 5600 MHz, GeForce 4070ti, dysk systemowy - SSD Viper VP4300 1TB, Magazyny: SSD Viper VP4300 2TB, zasilacz Corsair HX850. LCD 32" AOC Agon, Creative SBX AE5, Win 11 64-bit

straszny

Wysłane 2019-10-05 18:19 , Edytowane 2019-10-05 22:08

@SlawoyAMD
RPM? \"\lol\" Jakie rpm? Jak mamy nie szarżować z obrotami jak przez 80% czasu silnik pracuje idealnie równym tempem i równymi obrotami zajmując się tylko robieniem prądu ... hybryda Hondy gros czasu jedzie na silnikach elektrycznych... +10% czasu tylko na elektrykach i +10% czasu silnik spalinowy załącza się do systemu napędowego 

To jest samochód zarządzany przez AI, nawet nie ma jak prosto wyświetlić obrotów bo to jest głęboko zaszyte (bo po co mi info z jakimi obrotami robi się prąd ?) :-P

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38048 wypowiedzi

Wysłane 2019-10-05 19:01 , Edytowane 2019-10-05 19:02

Faktycznie - z wrzucanego tu wcześniej filmiku wynikało, że przy pewnej prędkości załącza się na max silnik i tyle, a charakterystyka jazdy pozostaje bez zmian. Faktycznie tak to wygląda "na żywo"? Jak tak to dziwnie...znaczy kwestia przyzwyczajenia.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

straszny

Wysłane 2019-10-05 22:02 , Edytowane 2019-10-05 22:11

@djluke
Generalnie przez 90+% czasu nie słyszysz głośnej kosiarki nic a nic, w trybie ECONO w ogóle nie usłyszysz, w trybie SPORT, czasem. Często słychać silnik ale cicho, jak AI sobie w tle dorabia prąd dla silników elektrycznych.

jak jest za mało prądu, np jeśli ktoś przed testami wziął samochód, który stał nieużywany, albo totalna nówka, czyli takie coś co na YT testują ... to on będzie miał mało prądu w bateriach i faktycznie przy pierwszych przyśpieszeniach silniki elektryczne zaczną błyskawicznie zużywać mały zapas prądu i wtedy włączy się kosiarka na maxa na parę minut żeby zrobić duży zapas możliwie maksymalnie szybko (AI ocenia prędkość zużycia prądu po pierwszych przyśpieszeniach, więc jak nówka, i od razu dasz pare razy gwałtownie do przodu to AI uzna że potrzebuje pełnych akumulatorów natychmiast a nie że powoli sobie je napełni ze spokojnie pracującego silnika, no i wtedy powyje chwile kierowcy wyraźnie mocniej). 

Ale jak ktoś przed testami zrobiłby pare-parenaście kilometrów, silnik spalinowy spokojnie będzie sobie ładował akumulatory (plus Ty sam je ładujesz łopatkami odzysku energii przy kierownicy) to usłyszysz go jako cichutko pracujący w tle. Honda jest bardzo dobrze wyciszona btw, juz pare osób używających samochodów premium siedziało w niej i było zaskoczonych.

Pasażer czy kierowca nie są w stanie wyczuć momentu kiedy silnik spalinowy pomaga elektrycznym bezpośrednio a nie tylko przez ładowanie, jego dołączanie i odłączanie od systemu napędzania jest niezauważalne, można sobie tylko zerkać na skonfigurowany ekran z info jak pracuje silnik, ale wyczuć czy usłyszeć to się tego nie da. To że chodzi głośniej wcale nie znaczy że załączył sie do układu jezdnego, tylko akurat może robić więcej prądu na zapas jak jesteś w trakcie mocno dynamicznej jazdy. Teoretycznie wg tego co pisali w sieci przy 80-120 chodzą wszystkie 3 silniki, ale nam na trasie przy 100tce równo jechanej benzyniak przełączył się szybko w tryb produkcji prądu a samochód chodził tylko na dwóch elektrycznych.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

cichy

  • cichy
  • wiadomość Użytkownik

  • 3448 wypowiedzi

Wysłane 2019-10-05 23:35

Dlaczego nie mogłeś kupić z jasnym wnętrzem ? W ofercie jest.

Prawdopodobnie to skrajny pogląd, ale nie będę się wykłócał.

Maveriq

Wysłane 2019-10-06 02:18

Kwestia tapicerki została wyjaśniona wcześniej w temacie.

Slawoy, silnik sie dociera, ale specjalne jego traktowanie jest niepotrzebne.
W zależności od prędkości obrotowej tłok inaczej układa się w cylindrze - zawsze jest minimalny luz w którym się porusza przechylając się podczas suwu w dół w jednym kierunku i podczas suwu w górę w drugim.
Jeśli podczas docierania się silnika uzywamy jakiegoś zakresu obrotów, a później zaczynamy korzystać z innego, to powierzchnia pierścieni dociera się jeszcze raz od nowa zwiększając luz i tym samym zużycie oleju oraz zmniejszając kompresję. Uzywając więc tylko małych prędkości obrotowych można bardziej zaszkodzić, niż pomóc.
Jesli zaś chodzi o docieranie panewek, to i bardziej od predkości obrotowej szkodzi używanie wysokieko momentu obrotowego przy niskich obrotach.
W motocyklach to wygląda trochę inaczej, bo jest dużo mniej wydajne chłodzenie i ogranicza sie wykrzystanie wysokich obrotów (a raczej pełnej mocy na wysokich obrotach) by silnika nie przegrzać. Podczas docierania silnik osiąga wyższe temperatury.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

kotin

Wysłane 2019-10-06 12:08 , Edytowane 2019-10-06 12:09

Sławek ma rację.
Co było w silniku, w którym nie zachowano dobrego zwyczaju, żeby go "dotrzeć" i zrobić ponadprogramową wymianę oleju, po jednym / trzech tysiącach kilometrów:
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo
Maveriq
To układanie to na przestrzeni ponad stu tysięcy przebiegu następuje, dobrze zjawisko opisałeś, ale my mówimy o pierwszym tysiącu kilometrów, to specyficzny, raz tylko występujący stan silnika. (Jeżeli ktoś by się zdecydował, to wystąpi po raz drugi po wymianie panewek, tłoków i ew. mokrych tulei, jak są).
Straszny
Tryb econo w tym pierwszym okresie, tysiąca / trzech tysięcy, to właśnie odpowiednik docierania + ta pierwsza, dodatkowa wymiana oleju. Jak nie, patrz na filmie, co bez tego docierania się robi w bardzo dobrym nawet silniku.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

straszny

Wysłane 2019-10-06 14:06 , Edytowane 2019-10-06 18:46

@cichy
pisałem na wątku, ale jak CI się nie  chce szukać - wschodnia filozofia Yin-Yang, te rzeczy,.... jasne nie powinno być z jasnym itd...  konfigurator na stronie też zblokuje CI zestaw zbyt jasnego lakieru z jasną tapicerką. Ba.... nawet zaproponowałem dopłatę rzędu 5-10 000 ale nie chcieli słyszeć. Nie, bo to Honda i koniec.

zresztą to był powód dla którego zdecydowałem się na ten samochód, uwielbiam producentów z jajami i charakterem, uwielbiam maszyny z duszą projektanta,tak jak w moim świecie podobnie jest z Xerox-Fuji>Konica-Minolta (śmiałem się do żony że Honda to taki Xerox-Fuji na kółkach), tak tutaj jak mi to przedstawiono w Hondzie, od razu wiedziałem że chcę Hondę a nie Hyundaia. Taki jestem dziwny że sprzedawca mówi mi że tego co chcę to przez pewne jego zasady nie mogę dostać, a mi się tylko jeszcze bardziej taki producent podoba ;p

Kolejną Hondę (jeśli Hondę, bo na 99% następny samochód to juz nie bedzie hybryda tylko pełny elektryk),  pewnie wezmę w tym głębokim czerwonym metaliku + wtedy jasne wykończenie środka.

Honda ma 4 lata na wprowadzenie do sprzedaży CR-V full-elektryk :p

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

cichy

  • cichy
  • wiadomość Użytkownik

  • 3448 wypowiedzi

Wysłane 2019-10-06 20:28

Faktycznie sprawdziłem na konfiguratorze. Myślałem, że to sytuacja typu - niby mamy ale tak naprawdę to na pańskim rynku nie mamy. Ostatnio szukałem samochodu służbowego i się trochę zawiodłem bo okazało się, że nie ma po prostu nie ma takiego auta jak chciałem. Były w poprzednich rocznikach - teraz nie ma.

Prawdopodobnie to skrajny pogląd, ale nie będę się wykłócał.

mysiauek

Wysłane 2019-10-07 09:53

@straszny
@cichy
Jeżeli czegoś nie ma w konfiguratorze w PL, można sprawdzić w krajach ościennych. Szczególnie w DE.

straszny

Wysłane 2019-10-07 10:01 , Edytowane 2019-10-07 10:02

@mysiauek

OK, sprawdziłem DE. To samo \"\lol\" Ying yang te rzeczy i blokada jasnego z jasnym

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

mysiauek

Wysłane 2019-10-07 11:25

@straszny
:) Honda :)
Nie zmienia to faktu, że w Niemczech zdarzają się wersje, których u nas nie ma.

kotin

Wysłane 2019-10-07 12:06 , Edytowane 2019-10-07 12:17

@straszny

Honda ma 4 lata na wprowadzenie do sprzedaży CR-V full-elektryk :p

Gdybym wiedział, ale jak patrzyłem na Twój wybór benzyny, jak patrzyłem że @mysiaułek ledwo Cię (i całe szczęście) na Hybrydę namówił... Gdybym wiedział że dopuścisz w ogóle wybór elektryka, to bym Cię zaczął namawiać na: :-)
zmiana linka -dodałem
https://bezpiecznapodroz.org/2019/02/01/jaguar-i-pace/?gclid=EAIaIQobC...

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

straszny

Wysłane 2019-10-07 12:10 , Edytowane 2019-10-07 12:13

@kotin
zdecydowanie za mały ;)  i zdecydowanie nie SUVowaty ;)

na początku wogóle myślałem o Tesli ale ilość stacji ładowania w Polsce, plus słabe wykończenie modelu 3 (musiałbym celować w X a to już jednak bardzo duża kasa), do tego jednak Tesle są robione z nastawieniem sportowo-roadsterowym a nie SUVowym. Nie ma modelu o podwyższonym zawieszeniu.

W tej chwili jedyny elektryk, ktory był na tapecie to Hyundai Kona electric, wszystko byłoby fajnie gdyby nie to ze jest naprawdę mały w środku a ilość stacji ładowania zdecydowanie mówi "poczekaj 3-4 lata"

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

kotin

Wysłane 2019-10-07 12:16 , Edytowane 2019-10-07 12:20

@straszny
Wyżej pomyliłem samochody, chodzi o:

Bagażnik ponad 600 litrów. \"\spoko\"

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).

straszny

Wysłane 2019-10-07 14:37 , Edytowane 2019-10-07 14:40

@kotin
ale to nadal nie SUV, no i bez tylnych drzwi... no nie, proteza dla mnie, takie samochody to mnie zupełnie nie interesują.

KONA  - ten samochód jakby był tak z 20% większy i miał 100 km więcej zasięgu, to spoko loko. Ale nie ma.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Maveriq

Wysłane 2019-10-07 23:21

Stację ładowania montujesz u siebie.
Na stacje poza miejscem zamieszkania nie ma co liczyć - żeby uzytkowanie było równie wygodne, jak w przypadku auta spalinowego, musiałoby tych stacji ładowania być ze 50x więcej, niż stacji benzynowych.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

straszny

Wysłane 2019-10-07 23:43

@Maveriq
wiadomo

W przyszłości mamy mega chrapkę na VW Buzz, ale to jeszcze trochę, 


... wiem to VAG, ale koncepcyjnie dla mnie super fajny ;p

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.
Strona 8 z 9 <<<1...456789>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 283 gości